Trecerea la Euro 6 a implicat si o modificare a performantelor? Intreb pentru din linkurile postate de T0rquemada constat ca atat motorul de 1.2 (desi acum are 73 cp), cat si cel de 0.9 au cifre mai bune la viteza maxima, decat stiam eu ca sunt datele oficiale pentru Euro 5.
Motor Euro 6
Collapse
X
-
0.7 Dci? uau super !! In loc sa ne bucuram ca producatorii de masini ne ofera masini din ce in ce mai putin poluante,puteri relativ similare si cilindree la jumatate (primul dci avea 65cp )iar acesta 68 am inteles,insa precis pe parcurs il vor urca mai sus,si consumuri care vor fi exceptionale,probabil 3l/100km 0.7 Dci ,citesc atatea msj de ingrijorare ca motoare de ''aspirator'' ba ca nu's fiabile etc..lesin de ras.
Eu cred ca inginerii care le proiecteaza le-au analizat testat si au habar de 1000 ori mai bine decat noi
@ cristi - sunt total de acord cu tine ,viitorul vor fi masinile electrice fara indoiala insa nu cel f
apropiat,iar aici ma refer pe scara larga.Categoric sunt mult mai bune, practic mentenanta extraordinar de ieftina ,putere,zgomot inexistent nu antigel,nu filtre nu toate nebuniile de schimbat ! practic in afara de placute si lichid de parbriz nu ai ce sa-i faci ! ,cost /km excelent,sunt exceptionale si clar ele vor fi viitorul !!
SIngura chestie costul mare de achizitie,si implementarea pe scara larga a statiilor de reincarcare,aa si in caz de se strica motorul practic o poti arunca
Eu sunt pro masini 100% electrice si cu siguranta vor aparea pe scara larga dar vor mai trece ani buni de tot pana atunci..Last edited by Allyn_y; 7 June 2015, 10:37.
Comment
-
@abc: În postul #74 ai niște pdf-uri
p.s. D4F732 euro 6 e fără S&S.
TCe 90 898cm3
H4B400 -90CP Euro5 actual X52
H4B404 -90CP S&S Euro5 actual Clio IV
H4B408 -90CP Benzină Euro 6
H4B410 -90CP GPL Euro 6Last edited by t0rquemada; 10 June 2015, 16:39.Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.
Comment
-
Originally posted by Ampt View PostSistemul Start-Stop este o condiţie sine qua non pentru respectarea normei de poluare Euro 6, aşa că fără să fiu tendenţios, Dacia nu are niciun merit pentru dotarea aceasta.
nu e nici o conditie sine qua non, e doar o gaselnita de a-ti mai lua ochii cu 100ml in minus la consum...economie care se poate "rezolva" foarte usor din stilul de condus; degeaba ai start stop daca o abuzezi in oras
daca puneau start stop pe anticul 1.4mpi 75 cai, il facea automat euro 6 de la euro 4?; start stop poti sa implementezi pe orice masina, si non euro. unii taximetristi mai au obiceiul de a opri motorul la stop... start stop gratis
ex: noul hyundai i20 motor pe benzina e euro 6 si nu are sistem start stop
din pct meu de vedere mai multe belele iti aduce sistemu start stop decat beneficii; pe langa restrictiile de functionare legate de temperatura ambientala, consumatori (nu-ti imagina ca start stopu tine motoru oprit 2-3 min cat stai sa zicem in coloana la un stop cu aer cond pornit si eventual si faruri, muzica etc; o sa porneasca mai repede de atat pt a suplini consumul de energie) alternatorul ala, chiar daca e ranforsat, e foarte solicitat; imagineza-ti ce inseamna sa mergi cu start stop toata ziua prin bucuresti; omori motoru ala cu sute de porniri si opriri; eu daca l-as avea l-as tine tot timpul dezactivat. in plus fereasca sa pice sau sa se strice
dupa ce ca iti baga motor minuscul de 0.9 sau 0.7cmc, functie eco, sa-ti mai puna si sistem start stop...
p.s
lumea care are acest sistem pe masina, fie ca vb de vw, audi, skoda, etc nu se arata (prea) impresionata de el si nu prea ii vede utilitatea. sunt destule plangeri pe marginea lui
Comment
-
@cristi
Esti contra vantului.
Sistemul start-stop, impreuna cu alte solutii tehnice, legate de sistemul de injectie, are darul de a limita emisiile de CO2; consum mai mic=mai putine noxe. Logic, nu?Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.
Comment
-
S&S îl poți dezactiva tu, dar de activat se activează singur doar când vrea el, în funcție de o grămadă de parametrii.
Din păcate Dacia primește doar Start&Stop(cu toate problemele, vezi Clio 4 și Captur) nu și sistemul de recuperare a energiei pe perioada de frânare.
Pe ansamblu pentru S&S motorul e 99% identic diferă alternatorul, demarorul și bateria care e VRLA AGM și evident altă injecție (soft, calculatorul e identic)Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.
Comment
-
Originally posted by IancuMIC View Post@cristi
Esti contra vantului.
Sistemul start-stop, impreuna cu alte solutii tehnice, legate de sistemul de injectie, are darul de a limita emisiile de CO2; consum mai mic=mai putine noxe. Logic, nu?
partial corect, insa acest lucru se intampla numai la stop, ca doar in mers nu merge si start stopu sa-ti limiteze emisiile.
pana sa apelez la ss, eu, spre ex, as fi lucrat la aerodinamica ca ne rad si curcile, loganu a ajuns sa aiba cx similar sau mai mare ca al unor pick upuri noi; cx isi face simtita prezenta mult mai des decat ss si pe langa consum mai are si alte beneficii gen stabilitate, performante dinamice mai bune, noxe mai mici, zgomotul provocat de vant/ rulare mai mic etc
zic si eu
o fi bun si ss dar la motoare mai mari nu la 0.9 si 0.7, asta deja mi se pare ca se exagereaza mult prea mult si numai la cele pe benzina; la motorina nu vad utilitatea unui ss;
Comment
-
Cea mai eficienta cale de reducere a emisiilor, este oprirea motoarelor. Sistemul actioneaza in toate situatiile cand masina ajunge in repaus, maneta schimbatorului se afla in punctul mort, iar soferul a dat drumul ambreiajului.
Nu conteaza ce credem noi despre acest sistem; unii nu vad nici utilitatea filtrului de particule.
Ca o paranteza, absolut toti marii producatori auto au adoptat acest sistem, asa ca...Last edited by IancuMIC; 10 June 2015, 22:10.Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.
Comment
-
pai daca tot vorbim de eficienta si de reducerea emisiilor cea mai buna solutie care bate orice prostioara de sistem mai mult cu iz de marketing decat sa fie eficient (aici ma refer la ss; mai eficient decat ss as vedea cylinder on demand care la mers constant nu foarte solicitant, adica nu top speed sau forja, scoate din uz 2 cilindrii sau cat e cazul; jumatate din numarul total al masinii), ar fi renuntarea de motoarele cu ardere interna si trecerea la cele electrice. e foarte simplu. end of the story. nu poluezi nimic, performantele sunt foarte bune, amintesc si de cuplu maxim disponibil de la 0 rpm si care e continuu, fara fluctuatii, silentiozitate ca intr-o masina de lux, etc; singura chestie care ne lipseste este lipsa statiilor de incarcare si ar mai fi si o subventie mai consistenta din partea statului, macar 5-6 mii de euro, nu 6 mii de lei
dar pana una alta, sa vedem cum se va comporta concret ss pe logan; asteptam impresiile viitorilor posesori cu sistem ss si despre economia efectiva de carburant datorata acestui sistem
iti sugerez sa-ti arunci un ochi pe pagina asta, sa vezi ce bun e ss de la renault
Last edited by cristi....; 10 June 2015, 22:24.
Comment
-
Sunt incantat sa aflu ca D4F732 a fost adus la norma de poluare euro 6.
Start/stop (am inteles ca nu va echipa D4F732) pentru celelalte motorizari mi se pare o optiune foarte buna atat timp cat sistemul in sine se va dovedi fiabil in timp , ca degeaba pentru mine ca utilizator reduce emissile cat motorul este oprit la semafor sau in alte situatii , daca ma trezesc dupa sa zic 50.000 de km ca trebuie sa schimb electromotul care ar putea costa foarte mult sau alta piesa relationata cu acest sistem.Last edited by prometheus; 10 June 2015, 22:29.sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?
Comment
-
Originally posted by cristi.... View Postpai daca tot vorbim de eficienta si de reducerea emisiilor cea mai buna solutie care bate orice prostioara de sistem mai mult cu iz de marketing decat sa fie eficient (aici ma refer la ss; mai eficient decat ss as vedea cylinder on demand care la mers constant nu foarte solicitant, adica nu top speed sau forja, scoate din uz 2 cilindrii sau cat e cazul; jumatate din numarul total al masinii), ar fi renuntarea de motoarele cu ardere interna si trecerea la cele electrice. e foarte simplu. end of the story. nu poluezi nimic,
Sustinerea masinilor electrice inseamna directionarea unor miliarde de euro pentru subventii, iar modul in care este obtinuta electricitatea nu le face mai
Cum e? Nu poluezi nimic, da?Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.
Comment
Comment