Motor Euro 6

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nu stiu daca sunt primul de pe forum, dar azi am ridicat loganul cu motor euro 6 (0.9 Tce).
    La plecarea de la reprezentanta, dupa prima cheie am lasat motorul sa mearga 20 sec si am plecat. Am facut 2-300 de metri pana la primul semafor si am oprit masina in loc asteptand sa se faca verde.
    Astfel, am scos din viteza si am lasat ambreiajul (cum se face in mod normal cand vrei sa stai la ralanti) si aproape instant "mi-a murit motorul". Imi zic ca poate am gresit cu ceva si apas ambreiajul din nou cu gandul sa-i dau cheie. Nu am mai apucat sa dau cheie, ca motorul a pornit la sfert de cheie singur singurel.
    Asa am facut eu azi cunostinta cu sistemul start-stop.

    Stiam ca masina e echipata cu acest sistem si am avut o discutie si cu dealerul despre sistemul start-stop chiar inainte sa plec cu masina, dealerul facandu-mi cunostinta cu butonul de activare/dezactivare al sistemului.
    Sincer, ma asteptam sa rulez macar cativa km, sa am macar 5-10 minute motorul pornit pana intra in functiune sistemul, dar nu cred ca a durat mai mult de 2 minute de la pornirea motorului, respectiv nu am parcurs mai mult de 200 - 300 m.

    Am decis ca in perioada de rodaj (macar 3000km) sa nu folosesc aceasta functie. Pe urma, mai vedem....

    Comment


    • exista o serie de conditii care trebuie intrunite pentru a intra in functiune, una dintre ele fiind legata de temperatura lichidului de racire, parca sa nu fie sub 60 de grade. dar cum motorul e unul mic, din aluminiu, cu 3 cilindrii, se incalzeste foarte repede


      o decizie buna totusi vis a vis de utilizarea sistemului s/s. sunt(em) curios(i) ce impresie iti va lasa acest sistem pe viitor si care va fi economia efectiva de carburant facuta gratie acestui sistem, o paralela intre consumul obtinut cu el si fara el

      drumuri bune si felicitari pt noua achizitie!
      Last edited by cristi....; 18 June 2015, 00:21.

      Comment


      • In ora dinainte sa o ridic sigur nu a mers motorul, iar cu o ora mai devreme deja nu ar mai fi contat.
        Chiar asa de repede sa se incalzeaza motorasul de la 20 la 60 grade? Posibil. Nu stiu.

        Comment


        • am rectificat mesajul... prima data am citit ca trecusera numai 2 minute de la prima cheie si pana s-a oprit motorul cu start-stop, de asta am scris ca probabil o mai fi mers inainte, fiind improbabil sa se incalzeasca asa repede in 2 minute apoi am mai recitit o data mesajul tau si am vazut ca cele 2 minute erau de fapt 2-300 de m, o distanta suficienta acum, pe temperaturile astea, si gratie celor 3 cilindrii, sa se incalzeasca mai repede decat un 4 in linie sa zicem

          Comment


          • Multumesc cristi....!
            M-as bucura foarte mult sa se incalzeasca motorul asa de repede, avand in vedere ca nu exista nici un indicator al temperaturii motorului / lichidului de racire.
            Ca fapt divers, sistemul start-stop are dedicate cateva pagini in manualul de utilizare al masinii.... iar in masina sistemul isi face simtita prezenta printr-un buton de activare/dezactivare amplasat langa frana de mana, si un martor luminos pe bord (un A intr-un cerc).
            Din pacate sistemul se activeaza automat la fiecare pornire "completa" a motorului, si cine doreste dezactivarea va trebuii sa apese butonul de fiecare data cand pleaca la drum. Nu e foarte suparator, dar cred ca era mai bine daca functia memora si mentinea ultima setare a utilizatorului.

            Comment


            • Daca ramanea dezactivat nu era masina ECO. ;)

              Comment


              • Comment


                • Din articol:
                  iar un litru de AdBlue costa in medie peste 100 lei
                  Foarte credibil cand bidonul de 10l de AdBlue e 54RON la MOL si 79,99 RON la OMV in Pipera.

                  Comment


                  • Captur cu 0,9 TCE, in 2 km functiona deja start stop. Stata toata noaptea, 14 grade afara. Ala are si un bec albastru care se aprinde cand e motorul rece, se stinge in maxim 2 minute de rulaj. Pornirea si oprirea erau insesizabile, ma miram ce e simbolul ala A cu o sageata circulara in jur pe el. Abia apoi am vazut ca turoletrul e la 0.
                    Bun si la incepatori, daca le moare motorul e de ajuns sa pompeze ambreiajul o data si reporneste.
                    Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

                    Comment


                    • sistemul SS

                      Am cam prins ideea ce face acest sistem stop/start, dar cum functioneaza atunci cand este cuplat AC sau cand sunt aprinse luminile, stergatoare in functiune? - nu mai vorbesc iarna: dezaburire, climatizare.
                      Aceasta functie este inhibata automat cand sunt astfel de consumatori sau raman toate acestea pe baterie?
                      Multumesc.
                      ex:
                      Logan Laureat 1,2 16V mpi E5N-2012-->2022(112.100km)
                      Logan Preferance 1,5dci E3/03-2006-->2012(76.100km)

                      Comment


                      • Când sunt prea mulţi consumatori porniţi, sistemul nu mai opreşte funcţionarea motorului.

                        Comment


                        • Mie mi se pare o anomalie ca tot timpul sa pornesca/opreasca . pai in cursul operatiei de pornit/oprit se produc multe noxe datorita regimului tranzitoriu .
                          Si cita economie se face ? Ca daca stai la coada si nu te misti din minut in minut dupa ala din fata , vine altul si se baga in fata ta.

                          Comment


                          • Originally posted by hspinache View Post
                            Si cita economie se face ?
                            Suficientă cât să ajute producătorii să se încadreze în normele noi de poluare.

                            Comment


                            • Exemplu de pe Clio 4, 0.9 TCe. Dacă ai ventilația pornită, masina dezactivează Start-Stop. Nu mai zic de AC, unde iarăși dezactivează.
                              Mi se pare cumva un neajuns din moment ce eu mereu merg cu ventilația pornită pe 1, altel e parcă o senzație de sufocare.

                              Comment


                              • Diesel

                                Au aparut pe site-ul dacia motoarele diesel euro 6 pentru logan. Au 93 g emisii de CO2, inseamna ca se poate incasa acel eco-bonus.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google