Ai dreptate, exista o mica diferenta. Murdaria este depusa uniform pe suprafata, cand dai cu spray, ea se strange la un loc si curge (ca un torent de noroi ce infunda canalizarea). Nu vreau sa critic solutia aleasa, prin sch de opinii vreau sa ajung la o solutie corecta pe care am sa o aplic. Si mie mi se pare mult mai usor sa curat fara sa dau jos clapeta, dar sa luam in calcul dezavantajele. Daca influenta procedurii este minima in funct motorului, confirmata de cineva cu o folosire peste 20-30k km, este corecta si o aplic.
Tutorial Curatare Clapeta Motor 1.2?
Collapse
X
-
Am facut-o pana la urma.....ideea am luat-o de pe club Dacia, pe traseul de recirculare gaze carter am montat un filtru decantor pt ulei. Am folosit un filtru pt benzina, modificat. In cilindrul cu sita, la capat am dat o gaura de 4-6mm. Deocamdata sunt in probe, totul este o improvizatie. Comportamentul parca s-a modificat in bine, sper sa nu fie placebo, pe acelasi traseu (50km), portiuni unde foloseam tr 4-a de viteza la urcare a mers cu tr a 5-a. Semnalizarea pt sch tr de viteza s-a aprins mai rar pe aceleasi portiuni de drum. Sper sa nu fie benzina effix cauza.„Decât să înjuri întunericul, mai bine aprinde o lumânare.”
Comment
-
Ai foarte mare grija cu acel borcanel....vezi ca imediat sub el ai galeria de evacuare sa nu-ti ia foc/topeasca.Last edited by prometheus; 10 October 2015, 20:28.sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?
Comment
-
-
Am facut cca 300km, nu comentez acum, doar ca uleiul este ELF Evolution 5W40. Pozele spun totul. Ce sa fac, mai las improvizatia, sau revin cum era?Attached Files- filtru separator ulei 300km.jpg (171.0 KB, 202 views)
- capucino 2.jpg (143.4 KB, 186 views)
- capucino 1.jpg (139.8 KB, 185 views)
- capucino 3.jpg (186.3 KB, 183 views)
- capucino 4.jpg (162.6 KB, 181 views)
- furtun spre admisie aer 300km.jpg (169.4 KB, 186 views)
- furtun spre fitru aer 300km.jpg (152.8 KB, 190 views)
„Decât să înjuri întunericul, mai bine aprinde o lumânare.”
Comment
-
Nu cred ca uleiul este de vina , ai facut multe drumuri scurte in ultima perioada ? daca da foarte posibil de aici sa provina acel "iaurt".Renunta ma la modificarea asta deocamdata , oricum ai foarte putini km , n-ai cum sa ai probleme atat de devreme cu PCV-ul , eu daca e sa fac modificarea asta as face-o undeva dupa vreo 130-150k.Daca schimbi uleiul la timp + cantitatea corecta de ulei (nu mai mult de 10k cu un schimb) ar trebui sa n-ai probleme cu valva pcv , in general am inteles ca apar probleme cu acesta valva undeva dupa vreo 150k la cei care nu schimba la timp uleiul/filtrul de ulei(de proasta calitate).Last edited by prometheus; 17 October 2015, 21:43.sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?
Comment
-
Mai tin 300km sa vad daca se murdaresc furtunele de ulei, le-am sters bine de data asta. Am schimbat si pozitia "alambicului", mai jos fata de iesirea din carter, sa nu se duca apa in carter. De unde atata apa? In tutorialul lui Cristi (curatare motoras pas cu pas...), ati vazut ce era in capacul filtrului de aer?
Trimis de pe al meu K013 folosind Tapatalk„Decât să înjuri întunericul, mai bine aprinde o lumânare.”
Comment
-
Ce sa fac, nu am de ales, media km la un drum este 4-10km. In orasele mici cam asa sta situatia, din acest motiv merg pe jos (1-2km). Dupa urmatoarea proba, revin la normal, verific daca "mucii de ulei" se duc spre filtrul de aer. Daca este asa, sigur o parte din ei sunt trasi , se duc spre clapeta.
Trimis de pe al meu K013 folosind Tapatalk„Decât să înjuri întunericul, mai bine aprinde o lumânare.”
Comment
-
Am facut inspectia la "alambic" - filtru decantor vapori ulei, dupa 400km s-a adunat cam mult "muci". In poze se poate observa ca furtunele ce intra in galeria de admisie si filtrul de aer sunt curate, uscate , nu au urme de ulei. Acum a venit momentul sa trec pe varianta originala a masinii, deci am pus totul la loc cum era. Dupa inca vreo 400km am sa verific cat de curate sunt furtunele. Ma intereseaza in special cel ce intra in filtrul de aer, el este responsabil cu murdarirea,imbacsirea clapetei electronice de acceleratie.Attached Files- foto1.jpg (168.4 KB, 269 views)
- foto2.jpg (171.9 KB, 273 views)
- foto3.jpg (154.3 KB, 267 views)
- foto4.jpg (164.8 KB, 266 views)
- foto5.jpg (138.0 KB, 266 views)
- foto6.jpg (178.0 KB, 173 views)
- foto7.jpg (162.3 KB, 166 views)
- foto8.jpg (194.0 KB, 163 views)
- foto9.jpg (196.6 KB, 166 views)
- foto10.jpg (201.6 KB, 171 views)
- foto11.jpg (182.0 KB, 171 views)
„Decât să înjuri întunericul, mai bine aprinde o lumânare.”
Comment
-
Urmaresc cu interes aceste "operatiuni". Felicitari pentru initiativa !
...WTF...credeam ca, o data cu renuntarea la Dacia Berlina, am scapat de "muci". Si mie mi se intampla uneori sa simt ca aproape "moare" motorul la relanti/plecarea de pe loc si cred ca fenomenul se datoreaza murdaririi corpului-clapeta.Module Electronice (Volt/termo,Interfete Sony/Pioneer/Alpine/Blaupunkt/Kenwood/JVC)
Comment
-
Multumesc pentru apreciere!
"Mucii" sunt efectul condensului vaporilor de apa pe furtune, daca ar fi izolate termic, condensul s-ar diminua. Urmatorul episod cred ca va fi cu furtune izolate termic, cat mai scurte posibil. Voi incerca sa configurez din nou tot circuitul cu un alt model de pahar decantor.
Trimis de pe al meu K013 folosind Tapatalk„Decât să înjuri întunericul, mai bine aprinde o lumânare.”
Comment
Comment