Tutorial Curatare Clapeta Motor 1.2?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    De cind s-a impus ca gazele de ulei epurate,sa fie arse de catre motor,traseul este in mare masura acelasi,cu efectele cunoscute si acceptate.Daca vreti sa descoperiti apa calda,nu va sta nimeni in cale...!

    Comment


    • #47
      Sunt total de acord cu arderea gazelor din carter. Nu sunt de acord cu "societatea de consum", care intervine in proiectarea acestui circuit, prin taieri de costuri, defectare programata si vizite regulate la reprezentanta pentru revizie. Totul in numele ecologiei si sigurantei clientului, nu se spune ca este pentru profitul lor. Daca ai ceva documentatie despre acest circuit poti sa ma ajuti? Caut, si ce gasesc este f subtire.
      PS
      Fata de versiunile anterioare, clapeta electronica este mult mai sensibila fata de MPP la mizerie, chiar tot corpul clapeta este mai sensibil. Cred ca au primit o directiva inca din faza de proiectare sa fie facut astfel.
      Last edited by Oti; 1 November 2015, 20:48.
      „Decât să înjuri întunericul, mai bine aprinde o lumânare.”

      Comment


      • #48
        Prezint schita "sectiune prin filtru decantor". Vreau sa folosesc coturi din Cu, tabla zincata si cutie conserva cu o forma paralelipipedica. Toate lipite cu fludor.
        Nelamurirea mea este daca se evacueaza (curge) condensul, in conditiile date.
        Stiu sigur ca in stationare va curge.
        Attached Files
        „Decât să înjuri întunericul, mai bine aprinde o lumânare.”

        Comment


        • #49
          Mai bine cumperi unul deja facut,costa aprox.35$(google>oil catch can tank D1 Spec),transport inclus.Are carcasa din aluminiu si iti arata nivelul "mucilor" sau a uleiului.Trebuie doar sa-i faci tu o imbunatatire,sa-i adaugi inauntru in partea de sus o bucata de teava de care vei prinde un spalator de vase metalic(tutorialelogan>crististreulea),pentru condensarea mai buna a vaporilor de ulei.El nu retine 100%,probabil ca mai trece 10-20% din vapori.Are eficienta,indiferent de numarul de kilometri ai motorului.Avantaje: retine "mucii" care se formeaza in capacul culbutorilor,rezultati din curse scurte pe timp rece (nu ii mai introduce in admisie);nu se mai imbacseste des clapeta acceleratie si creste eficienta filtrului de aer,nemai imbacsindu-se suplimentar si cu vaporii de ulei. De retinut ca acest sistem este montat din fabrica in special la motoarele diesel de capacitati mari.
          Un exemplu:[URL="http://www.aliexpress.com/item/AUTOFAB-D1-SP-Racing-Oil-Catch-Tank-Can-color-red-blue-black-silver-AF-JYH03D1/1300447787.html?

          Comment


          • #50
            Multumesc pt idee/sfat, din ce am vazut in poze, lipseste labirintul pt condesarea vaporilor. Solutia cu spalatorul metalic de vase este un compromis pt imbunatatirea celui de 35$!!!! (la banii astia nu ar trebui sa ma faci imbunatatiri). Eu merg pe principiul "alambicului" (am sa pun si filtrul din spalatorul de vase metalic-idee f buna), in plus modific si diferentele de presiune, gazele de ardere+ulei sa prefere traseul admisiei nu traseul spre filtrul de aer. Din pacate nu am timp sa continui proiectul, sper prin august sa fac ceva la el. Am gasit coturi din Cu, cutie conserva, tabla ordinara zincata, fludor, ciocan lipit. Filtrul decantor va fi montat in locul T-ului din plastic si va avea un furtun subtire pt evacuarea condensului, intr-o sticla montata undeva in partea de jos.
            „Decât să înjuri întunericul, mai bine aprinde o lumânare.”

            Comment


            • #51
              Fac o adaugare la comentariu. Mi-am adus aminte ca un coleg a descoperit recent pata de ulei in filtrul de aer (undeva peste 30k km rulaj), am vazut si in tutoriale "muci" in filtrul de aer. Dupa nivelul meu de cunostinte m-am gandit sa explic cauza, astfel putem gasi solutii la rezolvarea problemei.
              Attached Files
              „Decât să înjuri întunericul, mai bine aprinde o lumânare.”

              Comment


              • #52
                Pozitia clapetei n-are treaba cu presiunea din capacul culbutorilor , acea presiune e generata de ulei , aici problema cu acele gaze /vapori/muci este generata exclusiv de aceea valva PCV care nu mai functioneaza cum trebuie.
                sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

                Comment


                • #53
                  Atunci ar trebui schimbata pe garantie, presupun ca dupa ce iese or sa sara in ajutor si reprezentanta si sa spuna ce defect are motorul. S-a achimbat acel furtun de gaze, acu vreo 3-4 saptamani si deja supureaza iar. Azi dupa un drum cu masina prin oras, am desfacut acel furtunas si era ulei pe el, semn ca facuse condens.

                  Comment


                  • #54
                    Normal trebuie ca pe garantie sa se schimbe tot capacul culbutori pentru ca acea valva PCV este integrata in capac si nu se poate inlocui.
                    sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

                    Comment


                    • #55
                      Eu am explicat sensul circulatiei gazelor, dupa T-eu. Nu are legatura cu presiunea, uzura motorului, supapa, etc. Gazele vor circula indiferent de uzura motorui, in f de poz clapetei se modifica presiunea inainte si dupa, la deschidere max, presiunea este egala si gazele circula cu sensul marcat in cul rosie. Daca se micsoreaza sectiunea furtunului, prin introducerea unei diafragme cu gaura de 4-8mm, in furtunul ce duce spre filtrul de aer, eu cred ca fenomenul de intoarcere a gazelor nu se mai produce. Experimenteaza cineva?
                      „Decât să înjuri întunericul, mai bine aprinde o lumânare.”

                      Comment


                      • #56
                        @prometheus,poti detalia putin despre constructia si rolul valvei pcv integrata in capac (cum functioneaza) ? Presupun ca este integrata chiar in spatele stutului din plastic al capacului culbutori.Este posibil sa fie compusa dintr-un arc moale si o "pastila" din plastic sau cauciuc care este presata pe un scaun de etansare de acel arc.La o anumita presiune a vaporilor de ulei din capacul culbutorilor,acea valva se deschide si lasa vaporii de ulei sa iasa si sa fie distribuiti astfel:la turatii mici,vaporii sunt preluati printr-un orificiu mic direct in admisie (dupa clapeta de acceleratie);la turatii medii/mari,vaporii sunt preluati inainte de clapeta de acceleratie (intre clapeta si filtrul aer),ca in desenul lui @Oti.Presupunand ca valva pcv funtioneaza cu am scris,ce s-ar intampla daca s-ar anula acesta valva,adica presiunea vaporilor de ulei sa iasa direct prin stutul din plastic al capacului culbutorilor,exact ca la vechea Dacie 1300 ? Daca valva pcv se blocheza cand si cand din diverse motive ("muci"facuti din condens),atunci este posibil sa se creeze o presiune in capacul culbutorilor,fortand in garnitura capacului si nu numai.
                        Vav de aceste presupuneri,ce parere aveti ?

                        Comment


                        • #57
                          Pai stutul din plastic iese direct din PCV, daca ai anula acea valva cum ai mai scoate gasele din carter ? ca doar nu vrei sa le lasi sa se acumuleze in interiorul motorului nu ?

                          Principiul de functionare este cam cum ai scris tu , la aceste D4F e mai costisitor de schimbat acea valva pentru ca trebuie sa cumperi un alt capac nou. care costa in jor de vreo 600 lei.

                          Eu cel putin pana la ora actuala n-am probleme cu acea valva PCV , furtunurile sunt curate , cel care intra in galeria de admisie cat si cel care este conectat la carcasa filtrului de aer sunt perfect curate DAR eu cand merg cu masina rar se intampla sa fac mai putin de 70 km / zi si asta intr-o singura "tura" fara sa am opriri de motor ceea ce face ca uleiul sa ajunga la temperatura necesara de eliminare a acelor "mizerii" + schimbat ulei cand trebuie.

                          Probeleme cu pornirea la cald le am in acele zile in care nu reusesc sa fac decat cativa km/zi , exact atunci cand "mucii" nu sunt eliminati si imi "supara" clapeta.

                          Nu degeaba se recomanda ca atunci cand mergem cu masina sa facem cel putin 40-50km / zi daca s-ar putea neintrerupti ar fi perfect.
                          Last edited by prometheus; 19 April 2016, 16:49. Reason: Automerged Doublepost
                          sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

                          Comment


                          • #58
                            Tu numesti valva pcv stutul din plastic care iese din capacul culbutorilor ?Eu am crezut ca exista o supapa de sens in spatele stutului din capacul culbutorilor.Eu asta am intrebat daca sti.Normal ca orice motor are stut in capacul culbutorilor pentru vapori ulei.

                            Comment


                            • #59
                              Pai acel stut face corp comun cu valva pcv care este integrata in capac.
                              sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

                              Comment


                              • #60
                                Daca citeai atent postul meu intelegeai ce nedumeriri am.La motoarele mai vechi,precum dacia 1300,nu exista supapa de sens (valva pcv) la stutul de iesire vapori ulei din capacul culbutorilor.Daca eliminam supapa de sens,ai idee ce se poate intampla ? Intentionez sa montez un oil catch can tank.
                                Tu esti printre cei norocosi care fac drumuri mai lungi,dar sunt multi soferi care fac curse scurte mai dese,constransi de situatie,eu sunt printre aceia,iar pe timp rece,hop si "mucii" in motor.A nu se intelege ca merg pana in coltul blocului sa cumpar o paine.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google