Tutorial Curatare Clapeta Motor 1.2?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    @dr_p - cam nasoala situatia. Spun cum as face daca as fi in cazul tau.
    Scot furtunul ce duce la carter. Montez in stutul de la capacul culbutori un furtun, la capat o sticla 0.5L pt colectarea "mucilor". Gaura din T astupata cu un dop.
    Am doua situatii:
    1. Se modifica in bine funct motorului. In acest caz, problema este la supapa PCV.
    2. Nu se modifica cu nimic in functionare. Rezolvarea ar fi reprogramarea clapetei electronice si verificarea instalatiei GPL.
    Mergi cam 1000km, dupa asta concluzii.
    Ambele variante se rezolva , cum a scris Aris86, garantie, OPC,....etc
    Nu uita sa ceri un test de compresie.
    Last edited by Oti; 24 April 2016, 14:59.
    „Decât să înjuri întunericul, mai bine aprinde o lumânare.”

    Comment


    • #77
      Originally posted by Oti View Post
      Scot furtunul ce duce la carter. Montez in ștuțul de la capacul culbutori un furtun, la capăt o sticla 0.5L pentru colectarea "mucilor".
      Mda, dar astfel ventilez atmosferic gazele de carter, deci tot rămâne o suprapresiune in carter. Soluția asta e de moment, in final ar trebui tot sa mă folosesc de vacuumul de pe admisie pentru a echilibra presiunea in carter. Dar într-adevăr asta vreau sa fac, pentru ca am impresia ca valve aia nu funcționează corect.

      La probleme se mai adaugă si pete mari de ulei in spatele motorului, in jurul garniturii capac supape (culbutori). Totuși, valva PCV (supapa de sens) nu cred ca e blocata închis, ca nu ar mai arunca ulei in admisie, dar mai ales ar presuriza carterul, ceea ce nu se întâmplă, deoarece deschid bușonul de ulei fără zgomot (in timp ce merge motorul).

      Garanția e mai problematica in cazul meu...

      Comment


      • #78
        Dar cand scoti busonul iti arunca aer ?
        sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

        Comment


        • #79
          Pai asta este problema la PCV, bila din interior nu etanseaza, nu "tine uleiul" la o presiune in carter, fuge cu tot cu gaze in cantit mare si murdareste filtrul, clapeta. Restul problemelor sunt de la garnituri. Solutia propusa este pt proba, pt a trage concluzii si elimina din necunoscute (mergi macar 1000km asa), prin ventilare naturala a carterului nu se produce suprapresiune inauntru, nu este ecologic, masina ar trebui sa mearga f bine, daca se manifesta la fel (filtru curat, clapeta curata), ponire greoaie, oprire semafor, turatie neregulata, problema tine de soft, reglare clapeta, funct inst GPL. Motorul trbuie sa mearga bine cu tot cu pierderile de ulei pe la capac. Sa faci un test compresie, eu cred ca esti in problema cu supapele, garnituri, sper sa nu fie nevoie de segmentare.
          „Decât să înjuri întunericul, mai bine aprinde o lumânare.”

          Comment


          • #80
            @prometheus : nu

            Comment


            • #81
              Rezumand : merita montat un Oil catch tank ? Eu sunt dispus sa cheltui 30 euro pe un astfel de dispozitiv, daca aduce certe beneficii ...
              Module Electronice (Volt/termo,Interfete Sony/Pioneer/Alpine/Blaupunkt/Kenwood/JVC)

              Comment


              • #82
                Daca motorul "scuipa" ulei, beneficii zero, are efect numai in cazul unui motor bun, reduce impuritatile din gazele carter , asta este parerea mea. Eu nu bag banii in ceva nesigur si care mai trebuie si imbunatatit. Acelasi efect il obtii cu un banal borcan in capacul caruia lipesti niste coturi din Cu. Conditia este ca debitul uleiului pe furtun sa fie rezonabil, astfel ajungem la funct supapei PCV, si reduc consumului de ulei (elimin cauzelor).
                Din acest motiv eu merg acum fara asa ceva, este cald afara, condensul este minim, vreau sa vad la revizie cat ulei este in filtrul aer, poate am motiv sa reclam. La toamna schimb foaia.

                PS
                Oil catch tank trebuie construit particularizat funct de masina. Noi la 1.2, avem o circulatie a gazelor carter prin furtunul ce duce spre filtrul de aer, ceea ce nu este normal.
                Last edited by Oti; 25 April 2016, 23:16. Reason: Automerged Doublepost
                „Decât să înjuri întunericul, mai bine aprinde o lumânare.”

                Comment


                • #83
                  Noutati....pregatesc masina pt revizie si am inspectat zona cu probleme. Am montat o diuza pe furtunul ce duce spre filtrul de aer. Daca mai apare ulei pe furtunul ce duce spre filtru, comunic. In functie de rezultat va fi modificat si epuratorul de ulei.
                  PS
                  motorul a fost curatat acu o sapt cu un pulverizator manual si detergent de vase.
                  Attached Files
                  „Decât să înjuri întunericul, mai bine aprinde o lumânare.”

                  Comment


                  • #84
                    Te duci cu uleiul/consumabilele tale ?
                    sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

                    Comment


                    • #85
                      Deocamdata am trimis emailul, astept devizul si in functie de el ma hotarasc. Pt 100ron manopera, 30 lei in plus la cosumabile fac revizia la ei complet.
                      „Decât să înjuri întunericul, mai bine aprinde o lumânare.”

                      Comment


                      • #86
                        zona "T"

                        Pe la acel T-eu, am gasit si eu ceva umezeala in zona (acu' 2-3 ani), mai degraba vapori de ulei si asta mai ales pe timp de vara cand veneam de la drumuri lungi...
                        Am montat 2 coliere ca sa nu mai murdareasca furtunele in zona aceea. Acum poate o data de 2 ori pe an daca mai sterg ceva pe acolo. Dar vazand ca se poate duce ulei spre filtru de aer, am facut azi o mica verificare.... Nu am constatat sa fie ulei in zona, doar ceva praf (in tevusca aia ce iese din filtru), care s-a luat pe servetel. Si o poza cu eleiul meu la 9400km (masina are 44900km).
                        Attached Files
                        ex:
                        Logan Laureat 1,2 16V mpi E5N-2012-->2022(112.100km)
                        Logan Preferance 1,5dci E3/03-2006-->2012(76.100km)

                        Comment


                        • #87
                          Oti,sa obturezi partial cu o diuza furtunul ce duce la filtrul de aer,nu este o idee buna.Diametrul stuturilor din circuitul de recirculare vapori ulei/gaze nu este calculat la intamplare.Eu zic ca:
                          -presiunea vaporilor/gazelor din carter poate fi mai mare la functionarea motorului,pana atinge temperatura de regim.Obturand partial furtunul dinspre filtrul de aer,poate creste suplimentar presiunea in capacul culbutorilor,fortand in garniturile capacului culbutori;
                          -in timp ce motorul face din ce in ce mai multi km,presiunea din carter,implicit si cea din capacul culbutorilor va fi tot mai mare,diametrul stuturilor,probabil au fost calculate sa faca fata la aceasta presiune pana cand ,la un moment dat,va trebuie facut motorul.Cred ca intelegi ideea.
                          Din ce am mai citit,sistemul de recirculare ar functiona asa :
                          -privitor la valva pcv,cand motorul nu functioneaza,aceasta se inchide complet,uleiul nemaifiind in contact cu aerul,duce la prelungirea calitatilor lui;se stie de exemplu ca din momentul deschiderii unui bidon de ulei,acesta incepe sa-si piarda din proprietati;
                          -in timpul functionarii motorului,vaporii de ulei/gazele sunt distribuite prin acel teu, o parte prin diuza cu gaura de aprox.2 mm direct in admisie (aici fiind atrase suplimentar si de depresiunea formata cand clapeta de acceleratie este aproape inchisa),iar surplusul se duce spre filtrul de aer prin acel futun,asta la turatii mici.La turatii medii/mari,vaporii/gazele sunt distribuite exact prin acel futun pe care vrei sa-l obturezi partial cu acea diuza improvizata.Cu acea diuza improvizata,nu cred ca va fi o solutie pe termen scurt/lung.
                          Last edited by mike-5; 29 April 2016, 21:13.

                          Comment


                          • #88
                            Functionare clapeta electronica - a mai fost pus undeva dar nu mai stiu unde.
                            „Decât să înjuri întunericul, mai bine aprinde o lumânare.”

                            Comment


                            • #89
                              Actualizez threadul.
                              Am dat afara diuza din furtunul ce duce spre filtrul de aer. Consecinte negative, se micsoreaza debitul de aer pe furtun, in T-eu, vacuumul din admisie "forteaza functionarea supapei PCV". Uleiul nu se mai duce spre filtrul de aer, creste in schimb cantit de ulei ce se duce spre admisie.
                              Deci, schimb conceptul.
                              Am sa fac un T-eu special, nu mai colectez condensul, am sa-l "ard in motor". Pt a face acest lucru, trebuie modificate cotele de inaltime, pentru a functiona pe principiul "sifonului" si condensul sa curga spre admisie. Voi "obliga" circulatia aerului in T-eu sa fie dispre filtrul de aer spre admisie indiferent de pozitia clapetei de acceleratie prin montarea unei "clapete gravitationale" in T-eu.
                              Intrebare retorica...ce se intampla iarna cu condensul care coboara in supapa PCV cand motorul este oprit (PCV - arc care impinge o bila - asemanator cu pompita de la dozatorul de sapun lichid)? Daca face dop de gheata si mai ai si 4L de ulei in baie (recomandat 3.7L), unde se duce suprapresiunea din carter pana la topirea dopului?
                              Attached Files
                              Last edited by Oti; 4 June 2016, 10:13.
                              „Decât să înjuri întunericul, mai bine aprinde o lumânare.”

                              Comment


                              • #90
                                De ce crezi c-au facut inginerii Renault , galeria de admisie si capacul culbutori din plastic ??sa reduca pe cat de mult acest fenomen de condens/inghet.
                                sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google