Ungere Prezoane Suruburi Roti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ungere Prezoane Suruburi Roti

    Acum cu trecerea la rotile de iarna am observant la desfacerea prezoanelor ca acestea scartaie foarte tare.
    Ce spuneti este recomandata ungerea, curatarea prezoanelor cu vreo substanta ( vaselina, wd40, etc.)

  • #2
    eu le dau cu putina vaselina de vreo 10 ani... la toate masinile am facut asa si nu am avut vreo problema.

    Comment


    • #3
      Si eu le aplic un strat fin de unsoare pe filet si con si de cand am masina n-am avut nicio problema.Cand le desfaceam neunse pe langa faptul ca se desfaceau greu aveam impresia ca se rup,ce zgomot urat scoteau.
      KISS ,1.6 mpi , 90 de gloabe ... inviorate

      Comment


      • #4
        nu mai dati cu veselina pe con ca dupa modificati cuplu de strangere si le infiletati pana la lungiti...

        maxim un wd 40 pe filet si atat

        Comment


        • #5
          Filetul se curata cu sparay de frane, nu cu wd 4à care lasa ulei in urma. Am intrebat si un mecanic al unei echipe de raliu (si aia schimba la roti de se satura, vreo 20 pe weekend) si a zis ca niciodata nu pun nimic pe suruburi.
          Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

          Comment


          • #6
            Compari echipă de raliu cu o simplă persoană care schimbă roțile la câteva luni.

            WD40 merge foarte bine daca scârțâie atunci când desfaci, dupa ce este scoată roata, ștergi bine prezoanele si pui vaselină pe ele, iar apoi roata.

            Comment


            • #7
              Voi va jucati cu focul, punand vaselina si alte bazdaganii...

              Cu ce va deranjeaza ca scartie? E semn bun ca exista contact intre cele doua suprafete. E mai nasol cand cu mare dificultate reusesti sa desfaci un surub, janta de aliaj, fara sa aiba con pe el (cum au fost primele modele). Dar nici atunci nu pun vaselina.
              La jantele de tabla de joci cu ele, la cele de aliaj cu saiba conica--nu mai vorbesc.

              Daca vreti sa procedati corect: tarod, filiera, sau...o perie de sarma si strangere normala (nu excesiva - ar trebui sa vedeti ce inseamna strangere corecta la cuplu, sa il slabiti dupa, ca de fapt asta e problema - strangere in exces, chiar cu piciorul pus peste cheie...)

              Atat!
              Last edited by 77sky; 26 October 2015, 12:25.
              Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

              Comment


              • #8
                Originally posted by VictorSE View Post
                Compari echipă de raliu cu o simplă persoană care schimbă roțile la câteva luni.

                WD40 merge foarte bine daca scârțâie atunci când desfaci, dupa ce este scoată roata, ștergi bine prezoanele si pui vaselină pe ele, iar apoi roata.
                Daca profesionistii nu pun nilmic pe suruburi, tu de ce o faci?
                Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

                Comment


                • #9
                  @77sky: Mâine poimâine vor unge și discurile de frână să nu ruginească.

                  Tarod și filieră în condițiile în care majoritatea nici nu au/folosesc o cheie dinamometrică
                  Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                  Comment


                  • #10
                    @einstein1984, eu am spus asa in conditiile in care sunt probleme cu filetul, oricarui fel de filet cu probleme ii trebuie putina ungere.

                    Comment


                    • #11
                      Strangerea excesiva se petrece la vulcanizare, unde Doreii folosesc pistolul cu aer comprimat calibrat pentru camioane.
                      Chiar in conditiile astea, nu se pune pe filetul prezoanelor nici vaselina, nici WD40, nici margarina.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by t0rquemada View Post
                        @77sky:Tarod și filieră în condițiile în care majoritatea nici nu au/folosesc o cheie dinamometrică
                        Eu am precizat ce este corect, iar pentru cei care nu au la dispozitie tehnica tip NASA, cel mai simplu este cu peria de sarma.
                        Am adus in discutie cheia dinamometrica pentru a stabili sursa problemei.
                        De aceea, in modul cel mai simplu, strangerea se face cu cheia din dotare, la simtul mainii. De ce? Simplu - parghia este mica.

                        Mr.K cu o cheie in X (tubulara cu 4 capete) iti pot rupe acele suruburi. Daca imi pun nitel mintea cred ca si cu cheia din dotare

                        In fine...cam multe discutii pentru un pardalnic de shorob...
                        Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

                        Comment


                        • #13
                          Strans de vacarii de la o vulcanizare , eu am reusit performanta sa rup doua chei de logan(de origine) pana am reusit intr-un final sa-l desfac cu una in cruce.
                          KISS ,1.6 mpi , 90 de gloabe ... inviorate

                          Comment


                          • #14
                            Putina vaselina pe con sau WD-40 +++ strans la mana (fara picior) si e viata. La destrangere ramanea suprafata putin alunecoasa asa. De 6 ani n-am murit.

                            Acum ca am prezoane ca la raliu, sistem de prindere de tip Dacia 1300 prezon + piulita, nu am de ce sa folosesc ceva de ungere pentru ca materialul lor este mai aderent, mai "sanatos" asa.
                            4 pistons + GPL + tuningu' casei = km multi & 1.5 dCi 85 BoiP

                            Comment


                            • #15
                              Curatare cu o perie de sarma si obtii un filet cu luciu metalic. Am vazut la ambele masini, ca face un fel de oxid, de culoare cenusie, pe filet.
                              Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google