If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Acum cu trecerea la rotile de iarna am observant la desfacerea prezoanelor ca acestea scartaie foarte tare.
Ce spuneti este recomandata ungerea, curatarea prezoanelor cu vreo substanta ( vaselina, wd40, etc.)
Si eu le aplic un strat fin de unsoare pe filet si con si de cand am masina n-am avut nicio problema.Cand le desfaceam neunse pe langa faptul ca se desfaceau greu aveam impresia ca se rup,ce zgomot urat scoteau.
Filetul se curata cu sparay de frane, nu cu wd 4à care lasa ulei in urma. Am intrebat si un mecanic al unei echipe de raliu (si aia schimba la roti de se satura, vreo 20 pe weekend) si a zis ca niciodata nu pun nimic pe suruburi.
Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.
Voi va jucati cu focul, punand vaselina si alte bazdaganii...
Cu ce va deranjeaza ca scartie? E semn bun ca exista contact intre cele doua suprafete. E mai nasol cand cu mare dificultate reusesti sa desfaci un surub, janta de aliaj, fara sa aiba con pe el (cum au fost primele modele). Dar nici atunci nu pun vaselina.
La jantele de tabla de joci cu ele, la cele de aliaj cu saiba conica--nu mai vorbesc.
Daca vreti sa procedati corect: tarod, filiera, sau...o perie de sarma si strangere normala (nu excesiva - ar trebui sa vedeti ce inseamna strangere corecta la cuplu, sa il slabiti dupa, ca de fapt asta e problema - strangere in exces, chiar cu piciorul pus peste cheie...)
Strangerea excesiva se petrece la vulcanizare, unde Doreii folosesc pistolul cu aer comprimat calibrat pentru camioane.
Chiar in conditiile astea, nu se pune pe filetul prezoanelor nici vaselina, nici WD40, nici margarina.
@77sky:Tarod și filieră în condițiile în care majoritatea nici nu au/folosesc o cheie dinamometrică
Eu am precizat ce este corect, iar pentru cei care nu au la dispozitie tehnica tip NASA, cel mai simplu este cu peria de sarma.
Am adus in discutie cheia dinamometrica pentru a stabili sursa problemei.
De aceea, in modul cel mai simplu, strangerea se face cu cheia din dotare, la simtul mainii. De ce? Simplu - parghia este mica.
Mr.K cu o cheie in X (tubulara cu 4 capete) iti pot rupe acele suruburi. Daca imi pun nitel mintea cred ca si cu cheia din dotare
In fine...cam multe discutii pentru un pardalnic de shorob...
Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie
Strans de vacarii de la o vulcanizare , eu am reusit performanta sa rup doua chei de logan(de origine) pana am reusit intr-un final sa-l desfac cu una in cruce.
Putina vaselina pe con sau WD-40 +++ strans la mana (fara picior) si e viata. La destrangere ramanea suprafata putin alunecoasa asa. De 6 ani n-am murit.
Acum ca am prezoane ca la raliu, sistem de prindere de tip Dacia 1300 prezon + piulita, nu am de ce sa folosesc ceva de ungere pentru ca materialul lor este mai aderent, mai "sanatos" asa.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment