If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Buna seara,probabil ca sa mai discutat dar nu am stat sa caut pentru ca sunt presat de timp!
Doresc sa fac trecerea de la 1.4 la 1.6 ,intrebarea mea este daca pot omologa motorul,de meritat cred ca se merita avand in vedere ca nu sunt multe costuri.
1.) Cea mai ieftina solutie este sa stergi seria motorului de 1.4, sa mergi cu masina la RAR pentru a-ti trece in carte "motor fara serie" si apoi sa pui un motor de 1.6 8v caruia, de asemenea, sa ii stergi seria motor. Taxa este foarte mica, 50 RON parca.
2.) Poti schimba motorul cu unul de 1.6 8v cu seria lui, mergi la RAR, iar pentru omologare masinii i se va face un nou ITP, va fi testata la noxe, articulatii, frane iar daca trece cu brio de acestea, taxa de omologare este de aproximativ 750 RON.
1.) Cea mai ieftina solutie este sa stergi seria motorului de 1.4, sa mergi cu masina la RAR pentru a-ti trece in carte "motor fara serie" si apoi sa pui un motor de 1.6 8v caruia, de asemenea, sa ii stergi seria motor. Taxa este foarte mica, 50 RON parca.
Pe bune, chiar se poate face asta? Adica poti schimba 1.4 cu 1.6 cu doar 50 lei taxa de "omologare"?
Apropo, ca sa schimbi 1.4 cu 1.6 16v, e posibil? Trebuie schimbat si altceva in afara de motor? Se potriveste cu restul? Cu aranjarea/imbinarea lor?
Da. Nu mai stiu daca a ramas la fel taxa pentru a-ti fi trecut in carte "fara serie motor" sau ceva de genul. Un coleg a facut chestia aceasta. A sters seria de la 1.4, s-a dus la RAR, a trecut-o in carte "fara serie motor" sau "seria motor nu poate fi rescrisa", ceva de genul, iar cand a venit acasa a pus 1.6 MPI fara serie. Estetic sunt la fel. edit: ca sa pui 1.6 MPI ai nevoie de motorul capsat cu chiulasa simplu fara accesorii (gen admisie, evacuare, electrica) + o rescriere de soft, din cea de 1.4 in cea de 1.6 MPI sau direct 1.6 MPI resoftat.
Ca sa pui 1.6 16v in loc de 1.4 ai nevoie de motor cu tot cu alternator, galeria lui de evacuare (evacuarea de diesel sau gatlejul de 1.6 16v care leaga galeria de evacuare de traseul de jos al motorului), electrica motorului, calculator motor, UCH + cipul cheii de la noul motor, suportii motorului de 1.6 16v . Eu il am legat la cutia de 1.4, planetarele de 1.4 insa ambreiajul si volanta sunt cele de 1.6 16v, de 200mm (prind mai bine, puteam pastra volanta si ambreiajul de 1.4).
Foarte important, ca sa nu fie vorba de tiganii pe electrica, e de preferat cumpararea unui motor de 1.6 16v cu tot cu electrica de pe masina donatoare care este aceeasi faza cu cea care primeste motorul (adica Ph1 cu Ph1 si Ph2 cu Ph2). Sunt niste mufe care difera intre cele doua faze, atat.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment