foarte grav...
Turbo-charger / Electro-charger
Collapse
X
-
nu stiu cati ati observat dar aceasta poza de prezentare este luata de pe forumul nostru www.loganclub.ro http://dreamtuning.ro/dream/index.ph...oducts_id=1154
deci ei nici nu au o poza facuta de ei....0.9 tce SL plus
Comment
-
Poza e de pe masina lui FICA, ti-o pot confirma toti loganistii bucuresteni ce stiu masina. Poate ca aia de au site-ul au avut acordul lui sa o posteze.
Comment
-
eu am copiat poza de pe site-ul lor si am vazut ca scria www.loganclub.ro..deci e luata de aici ....care e nikul userului de care vorbiti..sa ii vad si eu masina0.9 tce SL plus
Comment
-
seba ...
Folosirea unui amestec stoechiometric (lamda=1) nu este avantajoasa decat la anumite niveluri ale sarcini ale motorului.
IN GENERAL, PENTRU CA UN PROCES DE ARDERE SA DECURGA IN CONDITII OPTIME (ARDERE COMPLETA) E NECESAR SA SE INTRODUCA IN FOCAR O CANTITATE DE AER MAI MARE DECAT CEA TEORETIC NECESARA(lamdamai mare ca 1, deci amestec sarac), PENTRU CA TOT COMBUSTIBILUL SA DISPUNA DE AERUL NECESAR ARDERII" . Culmea e ca acelasi lucru a spus si proful de Termodinamica.
Masinile de raliu merg cuun raport mediu intre 12:1 si 13.5:1 aer la combustibil, motiv care justifica flacarile de pe esapament la franare (se aprind combustibiull nears).
Injectia de benzina controleaza si ajusteaza permanent amestecul functie de sarcina, temperatura, emisii, calitate a combustibilului (ECU stie ce calitate are comb. din rezervor), si rareori se intampla ca amestecul sa ajunga la 14,7:1 evident nici pe sarac nu merge.Un amestec sarac mareste cantitatea de oxizi si nitrogen din emisii .
DAR NU ASTA E THE POINT
nr2: turbocompresor (actionat de cureaua de accesorii): fara resoftare si decomprimare, in timp stricati motorul, din cauza detonatiilor la ture mici
nr3: turbosuflanta (antrenata de gazele arse): fara resoftare si decomprimare, in timp stricati motorul, din cauza detonatiilor la ture mici
detonatiile sunt rezultatul unor setari incorecte ale motorului in mare
decomprimare ... in ce sens? la ce te referi? si cum gandesti tu sa scapi de problema asta?
sorry de caps ... nu se considera tipat ... se considere delimitare
decomprimareLast edited by DeLuXe; 23 January 2009, 00:57.sigpicMy ride
Comment
-
man, unii cunoastem ce zici tu, mai in detaliu sau nu
cand am mentionat despre amestecul ala si detonatii si turbo, eu m-am referit clar la improvizatii, unde nu ai nici un control, dar euforia turbo te poate duce sa faci lucruri aiurea. n-am sustinut ca e musai ca motorul sa functioneze doar in 14,7:1, in mod evident asta nu e optim, dar nici sa pui turbina si sa faci presiune de 1 bar si sa pocnesti motorul pt ca nu te-a dus mintea sa decomprimi, sa dai mai multa benzina tocmai sa nu apara detonatii masive, etc...eu ma refeream la mers constant, sarcina mica/medie unde e bine sa fii aproape de acel 14.5-14.7. sunt si masini de strada ce merg cu 15-16:1 si nu se bubuie motoarele, dar asa ssunt gandite/construite sa mearga. la raliuri ai si amestec de 9-10:1, 12:1 e chiar sarac pt unele motoare de curse.
decomprimare faci cand transformi un aspirat cu raport mare de compresie, gen 10-11:1 intr-un turbo, care are nevoie de o rata de compresie de 8-9:1 sau chiar mai putin din cauza asupraalimentarii care daca s-ar mentine acel 10:1 initial ar putea duce raportul de compresie final in zona dizalelor, 19-20:1, und enici o benzina nu mai e stabila si detoneaza instant fara scanteie=autoaprindere, deci nu mai ai control asupra regimului de functionare al motorului si-n plus il si distrugi. decomprimarea se face cu 2 garnituri de chiulasa (metoda ieftin, tiganita) sau cu placa de cupru distantoare intre garnitura de chiulasa si blocul motor (asta e metoda eleganta...).Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
Deluxe, banui ca a explicat seba ok treaba si nu mai e nevoie sa zic si eu in mare parte acelasi lucru. Doar ca... eu ma referam de boost mic, undeva in 0,4 - 0,5 pentru a te folosi de internele stock. E, la un boost "asa de mic" nu ai nevoie sa decomprimi mai mult de 8:1 (chiar si 9:1 cred ca e suficient). Treaba asta o faci cel mai simplu prin departarea chiulasei de bloc (nu sunt necesare pistoane hemisferice, "cocosate", cum se numeau odata), dar si aici mi-a luat-o seba inainte cu explicatiile, asa ca...sigpic
Comment
-
crezi ca o suflanta electrica face un bost de 0,4 bari? sau crezi ca are asa debit incat sa-l poata mentine la turatia de sa zicem 4500rpm? acolo un 1.6 aspirat cu azul deshis in blana are nevoie de 60 de litrii de aer pe secunda la presiune atmosferica. oare uscatorul ala de par poate sa-i dea debitul ala la presiune de 0,4 bari? daca normezi debitul, iti trebuie suflanta de camion. nu de alta, dar motorasul ala nu atinge 150000rpm ca o turbina pusa pe evacuare ca sa compenseze diametrul mic al rotorului compresor. ala elctric poate in cel mai fericit caz sa genereze 0.2 bari dar static, adica ii asptupi ieisrea si amsori 0.2 bari. cand o eliberezi (cazul unor turatii medii spre mari ale mari ale motorului), adio presiune...
ps: nu am avut ocazia sa merg cu masina lui sebi_rr. cu prima ocazie promit sa postez impresiile...Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
Comment