la prima intrebare a initiatorului topicului raspunsul depinde de viteza de la care o scoate pe liber.
Daca o scoti pe liber cand esti pe la 30 - 40 km/h si o opresti din frana de serviciu nu are nimic. Daca insa o scoti pe liber de la o viteza mai mare (50 - 60 in oras, 60 - 100 si peste in afara orasului) si megi cu ea pe liber eu consider ca nu ii faci bine deloc. In cutia de viteza ai doi arbori care se vor invarti cu viteze foarte diferite (unul se va invarti la ralanti iar celalalt cu viteza rotilor). Si asta numai bine nu face la lagare si sincroane. Cred ca mai bine o lasi sa curga in viteza pana cand vei fi nevoit sa apesi ambreiajul, eventual sa retrogradezi corespunzator vitezei de deplasare. La logan vei avea consum 0 daca o lasi sa mearga in viteza pentru ca se taie injectia iar energia rotilor invarte motorul.
ABS - ul nu permite blocarea rotilor atunci cand franezi. Ca principiu: exista senzori de viteza a rotilor iar in momentul cand tu apesi puternic pe frana si exista posibilitatea ca o roata sa se blocheze ABS - ul intervine si reduce franarea evitand blocarea. Marele avantaj al ABS-ului: masina este controlabila din punct de vedere al directiei. Nu ti se blocheaza rotile si astfel poti evita un obstacol fara a te duce sanie direct in el. Atat si nimic mai mult. Sa nu faci prostia sa crezi ca daca ai ABS opresti rapid de la orice viteza.
Franarea cu ABS este mai scurta pe uscat si umed in conditiile in care compari aceleasi doua masini incaltate cu aceleasi gume cu uzura identica. Pe zapada, polei, gheata distanta de franare cu ABS va fi mai mare in conditiile de aceeasi masina si aceleasi cauciucuri. Explicatia e simpla: la masina cu ABS sistemul nu permite blocarea rotilor si va diminua forta de franare pe roti pe cand la o masina fara ABS rotile se vor bloca si va opri mai repede deoarece forta de frecare intre roti blocate si zapada, polei, gheata este mai mare decat forta de frecare intre rotile neblocate datorita ABS si aceeasi suprafata. Daca vrei sa o domnesti iarna iti trebuie trei lucruri: anvelope bune de iarna, folosirea pe cat posibil a franei de motor si condus cu viteza adaptata conditiilor de trafic.
Dintre 1.4 si 1.6 eu ti-as recomanda 1.6. E mai confortabil de condus in sarcina datorita rezervelor de putere mai mari.
Daca o scoti pe liber cand esti pe la 30 - 40 km/h si o opresti din frana de serviciu nu are nimic. Daca insa o scoti pe liber de la o viteza mai mare (50 - 60 in oras, 60 - 100 si peste in afara orasului) si megi cu ea pe liber eu consider ca nu ii faci bine deloc. In cutia de viteza ai doi arbori care se vor invarti cu viteze foarte diferite (unul se va invarti la ralanti iar celalalt cu viteza rotilor). Si asta numai bine nu face la lagare si sincroane. Cred ca mai bine o lasi sa curga in viteza pana cand vei fi nevoit sa apesi ambreiajul, eventual sa retrogradezi corespunzator vitezei de deplasare. La logan vei avea consum 0 daca o lasi sa mearga in viteza pentru ca se taie injectia iar energia rotilor invarte motorul.
ABS - ul nu permite blocarea rotilor atunci cand franezi. Ca principiu: exista senzori de viteza a rotilor iar in momentul cand tu apesi puternic pe frana si exista posibilitatea ca o roata sa se blocheze ABS - ul intervine si reduce franarea evitand blocarea. Marele avantaj al ABS-ului: masina este controlabila din punct de vedere al directiei. Nu ti se blocheaza rotile si astfel poti evita un obstacol fara a te duce sanie direct in el. Atat si nimic mai mult. Sa nu faci prostia sa crezi ca daca ai ABS opresti rapid de la orice viteza.
Franarea cu ABS este mai scurta pe uscat si umed in conditiile in care compari aceleasi doua masini incaltate cu aceleasi gume cu uzura identica. Pe zapada, polei, gheata distanta de franare cu ABS va fi mai mare in conditiile de aceeasi masina si aceleasi cauciucuri. Explicatia e simpla: la masina cu ABS sistemul nu permite blocarea rotilor si va diminua forta de franare pe roti pe cand la o masina fara ABS rotile se vor bloca si va opri mai repede deoarece forta de frecare intre roti blocate si zapada, polei, gheata este mai mare decat forta de frecare intre rotile neblocate datorita ABS si aceeasi suprafata. Daca vrei sa o domnesti iarna iti trebuie trei lucruri: anvelope bune de iarna, folosirea pe cat posibil a franei de motor si condus cu viteza adaptata conditiilor de trafic.
Dintre 1.4 si 1.6 eu ti-as recomanda 1.6. E mai confortabil de condus in sarcina datorita rezervelor de putere mai mari.
Comment