o mica nelamurire

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    la prima intrebare a initiatorului topicului raspunsul depinde de viteza de la care o scoate pe liber.
    Daca o scoti pe liber cand esti pe la 30 - 40 km/h si o opresti din frana de serviciu nu are nimic. Daca insa o scoti pe liber de la o viteza mai mare (50 - 60 in oras, 60 - 100 si peste in afara orasului) si megi cu ea pe liber eu consider ca nu ii faci bine deloc. In cutia de viteza ai doi arbori care se vor invarti cu viteze foarte diferite (unul se va invarti la ralanti iar celalalt cu viteza rotilor). Si asta numai bine nu face la lagare si sincroane. Cred ca mai bine o lasi sa curga in viteza pana cand vei fi nevoit sa apesi ambreiajul, eventual sa retrogradezi corespunzator vitezei de deplasare. La logan vei avea consum 0 daca o lasi sa mearga in viteza pentru ca se taie injectia iar energia rotilor invarte motorul.

    ABS - ul nu permite blocarea rotilor atunci cand franezi. Ca principiu: exista senzori de viteza a rotilor iar in momentul cand tu apesi puternic pe frana si exista posibilitatea ca o roata sa se blocheze ABS - ul intervine si reduce franarea evitand blocarea. Marele avantaj al ABS-ului: masina este controlabila din punct de vedere al directiei. Nu ti se blocheaza rotile si astfel poti evita un obstacol fara a te duce sanie direct in el. Atat si nimic mai mult. Sa nu faci prostia sa crezi ca daca ai ABS opresti rapid de la orice viteza.
    Franarea cu ABS este mai scurta pe uscat si umed in conditiile in care compari aceleasi doua masini incaltate cu aceleasi gume cu uzura identica. Pe zapada, polei, gheata distanta de franare cu ABS va fi mai mare in conditiile de aceeasi masina si aceleasi cauciucuri. Explicatia e simpla: la masina cu ABS sistemul nu permite blocarea rotilor si va diminua forta de franare pe roti pe cand la o masina fara ABS rotile se vor bloca si va opri mai repede deoarece forta de frecare intre roti blocate si zapada, polei, gheata este mai mare decat forta de frecare intre rotile neblocate datorita ABS si aceeasi suprafata. Daca vrei sa o domnesti iarna iti trebuie trei lucruri: anvelope bune de iarna, folosirea pe cat posibil a franei de motor si condus cu viteza adaptata conditiilor de trafic.
    Dintre 1.4 si 1.6 eu ti-as recomanda 1.6. E mai confortabil de condus in sarcina datorita rezervelor de putere mai mari.
    Dacia Logan Ambition 2006 1.5 dci 65cp
    10.000 km - 22.01.2007

    Comment


    • #17
      Originally posted by 1.5 DCI
      Franarea cu ABS este mai scurta pe uscat si umed in conditiile in care compari aceleasi doua masini incaltate cu aceleasi gume cu uzura identica. Pe zapada, polei, gheata distanta de franare cu ABS va fi mai mare in conditiile de aceeasi masina si aceleasi cauciucuri. Explicatia e simpla: la masina cu ABS sistemul nu permite blocarea rotilor si va diminua forta de franare pe roti pe cand la o masina fara ABS rotile se vor bloca si va opri mai repede deoarece forta de frecare intre roti blocate si zapada, polei, gheata este mai mare decat forta de frecare intre rotile neblocate datorita ABS si aceeasi suprafata.
      Si eu nu ziceam la fel mai sus?

      @tezeu: Iti recoand 1,6 MPI, dar daca vrei ABS trebuie sa iei ABS Plus sau Ambition.
      Last edited by andrei; 24 June 2007, 13:48.
      Cel mai nou proiect auto din România!
      Foarte curând şi teste cu modele Dacia.

      Comment


      • #18
        mdah....nu sunt deacord cu ce spuneti voi in legatura cu franarea pe zpada, polei cu sau fara abs, pe zpada daca blochezi rotile poti sa-ti iei adio de la franare, te duci sanie, astfel creste si distanta de franare.......si s-au facut o gramada te teste care spun acelasi lucru: in conditi de zapada,polei distantza de franare este mai mica in cazul masinilor cu abs......daca nu credeti mai documentati-va sau asteptati iarna si face-ti un test sa va convingeti ;)

        Comment


        • #19
          poate fi mai mica distanta dar fara abs te duci in stinga sau in dreapta nicidecum drept ca si cu abs (deviezi de la traiectorie sai poti avea surpriza de a te duce pe banda opusa)
          referitor la scoatere din viteza - cica uzezi mai mult placutele de frina
          frina motor - uzezi planetare ansamblu fata,motor cutie cei mai ieftin placute sau restul???
          toora,llumar fata spate,zender,borla,calc reno sport,1.6 93cp,vw mk1,1.8,sparco sprint,roll bar omp,centuri 6 puncte sandtler,bf goodrich,bbs,borla

          Comment


          • #20
            In ultimul timp circul mai putin,d-ar nu mai putin de 20.000km/an,pot spune ca am experienta si la volan peste 500.000km in 19ani,momentan am un DCI fara ABS ultima oara am vazut moartea cu ochi cand un tir mi-a taiat calea,perioada de franare a fost destul de lung masina sa comportat ca o sanie,am scapat si eu si masina m-am oprit la 1metru ,eu as alege acum cu ABS.

            Comment


            • #21
              masina fara abs = sucks
              la viteza mare poti sa pui frina si sa eviti obstacolul fara sa deviezi de la traiectoria propusa
              toora,llumar fata spate,zender,borla,calc reno sport,1.6 93cp,vw mk1,1.8,sparco sprint,roll bar omp,centuri 6 puncte sandtler,bf goodrich,bbs,borla

              Comment


              • #22
                Da, deci multumesc baieti pentru interventi, in ceea ce priveste scosul pe liber va trebui sa ma dezobijnuiesc pentru ca toate puse cap la cap nu se renteaza pt ca dupa cum spuneati si voi vor avea de "suferit" cutia si placutele de frana, si in plus de asta cineva imi spunea ca atunci cand scoti masina pe liber pierzi din aderenta acum nu stiu cat de adevarat este dar si eu dacia mea cand o mai scot pe liber simt cum nu mai sta asa de bine pe sosea (parerea mea) asta se intampla in special la viteze mai mari (seara cand vad din fundul strazi un semafor rosu indiferent daca am 60 la ora eu o scot pe liber din prostul obicei).In legatura cu abs-ul din cate am vazut toata lumea este pro si asta ma facut sa ma gandesc foarte serios la variata cu abs.Dar in ceea ce priveste motorizarea cred ca ma voi limita la un laureat plus(din pacate aceasta varianta vine decat cu acel motor de 1.4).Multumesc inca odata
                P.S. vreoiam sa va mai intreb daca gama noua de loganuri vine intradevar cu stopuri cristaline si eleron.Un coleg de la munca si a cumparat acum vreo doua saptamani un logan nou (cea mai ieftina varianta) si din pacate nu are parte nici de eleron nici de stopuri, care sa fie motivul?Si in legatura cu garantia am citit tot pe aici pe forum cum ca dacia ar fi obligati sa ofere de la ei 2 ani de garantie lucru ce nu am vazut sa se intample ,cel putin nu pe siteul lor oficial;deci voi avea sansa sa mi-o cumpar in cateva luni cu eleron,stopuri cristaline si garantie standard pe 2 ani?
                Last edited by tezeu; 24 June 2007, 20:12.
                sigpic
                Golanca...gri-platinata...16v...105...:D---concluzie--- ma simt bine in masinuta mea:)

                Comment


                • #23
                  Referitor la prietenul tau, ar cam trebui sa arunci o privire la versiunile de logan.
                  Renault Scenic II
                  Dacia Logan 1.4 MPI

                  Comment


                  • #24
                    Si anume ce ar trebui sa observ eu cam am citit din soarta in scoarta cu ce vin dotate toate versiunile, ori pretenu ma minte (poate masina nu e noua eu decat la exterior am "admirato")
                    sigpic
                    Golanca...gri-platinata...16v...105...:D---concluzie--- ma simt bine in masinuta mea:)

                    Comment


                    • #25
                      Masina prietenului tau a fost in stocul dealerului de inainte de septembrie 2006. Eventual uita-te cand e fabricata masina. Oricum, pe Ambiance el trebuia sa aiba doar "Stopuri Cristal" nu si eleron. Eleron o sa ai tu, si "stopuri Cristal" si inca cateva nimicuri (spatiu de depozitare sub consola centrala, etc.).
                      PS: Vezi cand comanzi masina sai ntrebi daca o au in stoc sau o fabrica ulterior. Daca o au in stoc zi-le sa iti permita sa o vezi, sa vezi daca e din Colectia 2.
                      Cel mai nou proiect auto din România!
                      Foarte curând şi teste cu modele Dacia.

                      Comment


                      • #26
                        varianta cea mai ieftina nu are eleron, eleronul vine de la laureat in sus, stopurile cred ca sunt aceleasi la toate

                        Comment


                        • #27
                          Si au voie sa mai vanda masini din stocul vechi la acelasi pret cu acestea "imbunatatite"?
                          sigpic
                          Golanca...gri-platinata...16v...105...:D---concluzie--- ma simt bine in masinuta mea:)

                          Comment


                          • #28
                            Teoretic nu, dar practic...
                            Sigur te-ai uitat tu si era din vechea colectie?
                            Adica stopul nu arata ca asta?
                            Cel mai nou proiect auto din România!
                            Foarte curând şi teste cu modele Dacia.

                            Comment


                            • #29
                              Lol sincer nu ma asteptam ca astea sa fie stopurile cristaline, ms ca mai anuntat si pe mine ca poate ii tranteam pe aia pe jos la reprezentanta daca imi aduceau o masina cu stopuri dinastea(eu banuiam ca stopurile cristaline sunt asemanatoare stopurilor clare, gresala mea) ), e posibil sa aiba de fapt stopuri cristaline;dar mai exact care e diferenta intre ele?
                              sigpic
                              Golanca...gri-platinata...16v...105...:D---concluzie--- ma simt bine in masinuta mea:)

                              Comment


                              • #30
                                Diferenta intre stopurile normale si cele Cristal cu care vine Loganul echipat din septembrie 2006 este geamul ala mic (in forma de triunghi) din centrul lor, mai exact geamul de deaspura becului de semnalizare. La modelele mai vechi de septembrie 2006 este galben geamul ala mic, iar la cele mai noi, si cele din prezent, geamul este alb.
                                Cel mai nou proiect auto din România!
                                Foarte curând şi teste cu modele Dacia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google