Salut! Am si eu o intrebare. Am aflat de la cineva ca in timp ce motorul e pornit, volttajul este diferit, adica in loc de 12V sunt 14V. Doar cand e oprit motorul sunt acei 12V. Care e adevarul?....Astept lamuriri si explicatii...Va multumesc, anticipat!
Nevoie De Un Electrician Auto
Collapse
X
-
Cand motorul este pornit acumulatorul devine si el la randul lui consumator adica se incarca iar consumul este preluat de alternator care are o tensiune la borne de aprox. 14v.Cand este oprit motorul vei masura exact tensiunea care se regaseste la bornele bateriei adica 12v.
-
Tensiunea la bornele bateriei e de 12 V. Atat are ea pentru ca e formata din 6 elemente inseriate care au cate 2 v fiecare . Atunci cand motorul e pornit tensiunea de 14 V e tensiunea de incarcare a bateriei si de lucru a echipamentelor electrice ale masinii . Tensiunea de 14 V e data de alternator.
Comment
-
Sper ca te referi la becurile de pozitii, stopuri, semnalizari si eventual ecurile din butoanele de pe lansa centrala de bord...Oricum, daca polarizezi led-ul prin divizor rezistiv de la 14 la 2 sa zicem, la acelasi consum, tensiunea de intrare variind intre 12 si 14V, tensiunea pe led variaza cu cat? 0,3V...Deci nimic. Calculeaza si tu divizorul pt 13.5-13.8V si va fi bine.Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
Comment