Multumesc!
Montare aer conditionat pe logan
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Salut in primul rand ,nu vreau sa te dezamagesc,dar pentru dci si versiunea preference montarea de ac este putin mai scumpa decat mpi, pentru montarea ac ului pretul este aproximativ la fel undeva 33-35 mil,dar trebuie schimbata pompa directie din hidraulica in electohidraulica care este ceva mai scumpa o gasesti pe okazii, mercador sau tocmai .ro sh si noi ,dar si noi la 11mil ,care se pot intampla sa nu mearga si se poate sa mai cumperi una sh ,pana acum noi cei de aici inlocuiam si instalatia electrica dar spram sa nu o mai facem si sa modificam instalatia masinii ca pretul sa nu mai urce asa de mult ,inainte montarea unui ac pe dci era in jurul lui 55 mil,speram sa reusim sa mai coboram din pret,prin modificarea instalatiei electrice ,va doresc numai bine
Comment
-
Logan, an 2007 benzina , preferance , apsolut tot al celui care executa lucrarea ( piese , manopera s.a.m.d ) eu nu am nimic ,decat masina , permisul si banii , cat ma costa , si cat timp . ( montarea a.c evident )
Originally posted by terex747 View PostLogan, an 2007 benzina , preferance , apsolut tot al celui care executa lucrarea ( piese , manopera s.a.m.d ) eu nu am nimic ,decat masina , permisul si banii , cat ma costa , si cat timp . ( montarea a.c evident )
se acorda ceva garantie ? daca da .... cat ?
Comment
-
Sunt curios de o chestie:
Dupa montarea AC sh,cum se face modificare de soft in ECU pentru a suplini "caderea de turatie " si consumul de putere al compresorului in relanti ?
Pentru ca in mod normal,la orice masina indiferent de marca si motorizare,la pornirea AC-ului se modifica parametrii de injectie tradusi prin imbogatirea amestecului...
In plus ventilatorul are mai multe trepte de turatie ce sunt folosite la diferite temperaturi atinse in sistemul de AC.
Cum se fac aceste modificari ?Se fac sau se pune AC-ul asa Romaneste !
Comment
-
Ecu-urile de pe Logan sunt ''autoconfig'', adica in momentul in care se da comanda de pornire AC stiu ce e de facut, avand deja implementate rutinele de functionare.
Nu se imbogateste nimic la pornirea AC, doar ralantiul creste.
Ventilatorul de pe masinile ci AC are doua trepte, comutarea intre ele se face in functie de temperatura lichidului de racire.
Comment
-
Originally posted by Fane View PostEcu-urile de pe Logan sunt ''autoconfig'', adica in momentul in care se da comanda de pornire AC stiu ce e de facut, avand deja implementate rutinele de functionare.
Nu se imbogateste nimic la pornirea AC, doar ralantiul creste.
Ventilatorul de pe masinile ci AC are doua trepte, comutarea intre ele se face in functie de temperatura lichidului de racire.
In momentul in care apesi butonul AC de unde stie ECU sa se "autoconfigureze" ,daca butonul nu este legat la ECU ?
La motorul diesel de unde creste relantiul ?Nu din adaosul de "motorina".De unde stie ECU(PCM-ul) sa "adauge" motorina ?
Daca montam un tester pe un motor common rail vom vedea ca paramentrii injectiei se modifica la pornirea AC-ului.Creste presiunea din rampa si automat apar alte corectii(timpi,debit etc.).Acest lucru se manifesta si auditiv prin schimbarea zgomotului injectoarelor.
La benzinar cum creste relantiul ? Nu prin modificarea cantitatii amestecului aer/carburant ?De unde stie ECU sa modifice "cantitatile" ?
Apa din circuitul de racire sta permanent la 89-90 grade datorita termostatului.Sonda de temperatura la Logan se afla pe blocul motor si este simpla,o rezistenta variabila in functie de temperatura.
La alte motoare (2,5TDI,de ex.) sonda de temperatura are rol multiplu,conectica 4-5 fire,citeste atat temperatura joasa(pentru a face corectii la pornire) cat si temperaturile inalte.
Masinile fara AC nu au doua trepte la ventilator.Masinile cu AC au chiar 4 trepte la ventilator !
Viteza ventilatorului este data de temperatura freonului din instalatie pe retur/radiator.Cu cat temperatura creste,cu atat ventilatorul are o turatie mai mare pentru a reusi sa raceasca freonul care circula prin radiator
Intrebarile mele raman in "aer".Rog pe cei mai experimentati cu montajul AC pe logan,sa ne explice.
Comment
-
Oare sunt povesti ? Oare cumva principiul de functionare al AC-ului difera de la masinile produse in vest la cele din Romania ?
Tractorul merge in 3 roti fara probleme,motorul de logan poate functiona in 3 pistoane, asta nu inseamna ca este normal si asa trebuie sa mearga.Deci replica "la mine a mers din prima sau la mine merge bine" nu este o definitie a lucrului corect realizat.
Fiind persoane diferite avem notiuni diferite despre cum trebuie sa functioneze o masina in mod corect.
Spre exemplu cand este foarte cald afara(dau exemplu dokker-ul pentru ca este mai simplu tehnologic,asemanator logan) la prima pornire ventilatorul de racire functioneaza la treapta I,la fel si la drum intins.Daca il rulez prin oras,porneste in mod repetat din treapta I in treapta II la o turatie mult marita !
Cine controleaza turatia ventilatorului ?Nu cumva ECU in functie de o oarecare temperatura din instalatie ?
Cum se pot modifica la dacia parametrii AC din ECU cu Clip-ul,daca ECU nu este programat(nu are soft) pentru AC ?
Comment
-
Domnule, o dai in teorie grav. Nu vorbesc din carti, nu vorbesc de alte masini cu enspe mii de trepte la GMV, vorbesc strict de Logan. Am montat AC singur pe masina mea si pe inca doua masini si functioneaza ireprosabil, la mine e a patra vara si nici macar nu am mai completat cu freon.
NU EXISTA PE LOGAN SOFT CU AC SAU FARA AC.
Daca imi arati senzorul de temperatura a freonului il mananc, jur.Last edited by Fane; 18 June 2013, 18:54.
Comment
-
In momentul in care apesi butonul AC de unde stie ECU sa se "autoconfigureze" ,daca butonul nu este legat la ECU ?
Asadar. La ORICE injectie, comanda AC se face in 2 moduri:
Prin comanda DIRECTA (prin punerea unui pin de la ECU la +12V sau la masa - asta se intampla in momentul in care apesi tu butonul de pe panoul de clima). Practic butonul intrerupe sau restabileste conexiunea pinului de la ECU cu +12V sau cu MASA (depinde de modelul de masina - in general comanda se da pe +12V, dar sunt marci care folosesc si comanda la masa)
Prin comanda INDIRECTA (la versiunile de masini cu modul de climatizare automat) - comanda o da modulul de clima catre ECU, via CAN (prin retaua multiplexata a masinii).
Acuma. ORICE ECU, la nivel software, monitorizeaza IN PERMANTENTA cuplul motorului. In momentul in care apare o infranare a motorului (practic compresorul se opune miscarii motorului) ECU reajusteaza cuplul motorului IN TIMP REAL prin modificarea turatiei motorului (asta se intampal practic instantaneu cand se cupleaza compresorul). Daca vrei sa stii si cand ai consumatori mari pe masina (scule audio puternice, fierbator de cafea, frigider samd) ECU simte scaderea de cuplu (aici scaderea de cuplu apare din cauza alternatorului - care are sarcina marita din cauza consumului) si in consecinta ajusteaza iarasi turatia pentru a preveni scaderea de cuplu (altfel tu nu ai mai fi in stare sa pleci cu masina de pe loc). Un exemplu banal de scadere de cuplu CONTROLATA este frana de motor - scazi brusc turatia din pedala de acceleratie = frana de motor. Ca sa te convingi urmareste cu atentie acul de turatie si da drumul brusc la faza lunga si o sa vezi o usoara urcare a acului.
Cum se pot modifica la dacia parametrii AC din ECU cu Clip-ul,daca ECU nu este programat(nu are soft) pentru AC ?
Cine controleaza turatia ventilatorului ?Nu cumva ECU in functie de o oarecare temperatura din instalatie ?
Cum se pot modifica la dacia parametrii AC din ECU cu Clip-ul,daca ECU nu este programat(nu are soft) pentru AC ?Last edited by Fane; 18 June 2013, 20:11.
Comment
Comment