Trebuie sa faci referire la nivelul meu de informatii sau incerci altceva ?Stai calm colega ca am destul einformatii altfel nu as pune astfel de intrebari !
Iar ca sa-ti bati joc de banii clientului prin montarea unui sistem AC "a la dorel" mi se pare rusinoasa.
Am intrebat ceva,sunt curios cum se fac modificarile.Am intrebat cum se fac modificarile,ca la carte sau "pe genunchi".
Stai sa-ti spun cum se petrec lucrurile la orice masina,indiferent de sistemele de injectie,diesel sau benzina.Evident repet,poti sa verifici conectand un tester.Am testat personal parametrii AC-ului,(detin testere CLIP,FordIDS,STAR,multi diag),nu am intrebat asa de dragul conversatiei.Ti-am explicat ca la un diesel se modifica parametrii injectiei la pornirea AC.
Spui ca la sistemul clasic AC,nu ECU comanda pornirea compresorului.Atunci de ce compresorul porneste si se opreste intermitent ,butonul fiind apasat ?
Cine,cum se procedeazapentru a comanda treapta 2(3) la ventilator ?Asta intreb si toti se leaga de treapta I.C
Empiric cum precizezi ,poti porni compresorul cu un singur fir de plus tras din baterie si ventilatorul la fel.Alimentezi alectromagnetul,se cupleaza ambreiajul si gata ai presiune si ai AC.Asta nu inseamna ca este corect.Compresorul saracul se invarte indiferent daca ai presiune in instalatie.
Daca nu ai presiune de freon in instalatie ,compresorul nu porneste pentru a evita deteriorarea in lipsa uleiului(uleiul este in amestec cu freonul).
Daca nu ar fi comandat de ECU(prin citirea simpla a presiunii din instalatie) ar trebui sa porneasca legat direct de la buton.
Dar in cateva minute il faci praf in cazul unei pierderi de presiune,cauzata de o banal piatra ce a trecut prin radiator in timpul drumului,fara sa-ti dai seama !
Atunci ai paguba nu gluma !
Turatia:
Corect,turatia de relanti este mentinuta constant intre anumite limite 750-800 rpm datorita softului.In momentul cand motorul are o scadere de turatie (consumatori electrici cum precizezi) ECU aduce turatia prin corectii ale amestecului la valoarea stabilita 750 rpm.Asta poate fi denumita "autocalibrare" desi nu este !
Pe acest principiu cred ca se monteaza AC-ul la logan
Dar la o masina cu AC din fabrica ,in momentul cand se porneste compresorul turatia motorului creste de la 750 rpm la 850-900 rpm,deci turatia este crescuta nu este mentinuta intre acelasi limite.Explicatia o deduci,evident poti verifica,legand testerul si monitorizand turatia de relanti cu si fara AC pornit.Monteaza CLIP-ul pe renault/dacia si vezi turatia !
Acum sa nu ma iei cu turatia "ochiometrica" pe turometru ,ca nu este relevant.50-100 rpm nu prea le sesizezi ochiometric.Turatia exacta conteaza !
Te inseli daca spui ca sistemul AC nu poate fi programat si diagnosticat !Exista "rubrica" aparte AC pe langa PCM,ABS,AIRBAG,etc.,etc..
Programarea se face pentru presiunile existente in instalatie.Altfel cum este comandata electrovalva sa deschida la temperatura si presiunea X,aia la care faci referire ?
Domnule Fane cum ai realizat protectia compresorului/oprirea acestuia in cazul in care accidental pierzi presiunea din sistem ?Lovesti banala piatra aruncata de masina din fata si fara sa-ti dai seama in cativa kilometrii distrugi compresorul in lipsa uleiului.
Unde ai legat senzorul de presiune de pe conducta ?Asa teoretic cum o "dau eu" ?
Iar ca sa-ti bati joc de banii clientului prin montarea unui sistem AC "a la dorel" mi se pare rusinoasa.
Am intrebat ceva,sunt curios cum se fac modificarile.Am intrebat cum se fac modificarile,ca la carte sau "pe genunchi".
Stai sa-ti spun cum se petrec lucrurile la orice masina,indiferent de sistemele de injectie,diesel sau benzina.Evident repet,poti sa verifici conectand un tester.Am testat personal parametrii AC-ului,(detin testere CLIP,FordIDS,STAR,multi diag),nu am intrebat asa de dragul conversatiei.Ti-am explicat ca la un diesel se modifica parametrii injectiei la pornirea AC.
Spui ca la sistemul clasic AC,nu ECU comanda pornirea compresorului.Atunci de ce compresorul porneste si se opreste intermitent ,butonul fiind apasat ?
Cine,cum se procedeazapentru a comanda treapta 2(3) la ventilator ?Asta intreb si toti se leaga de treapta I.C
Empiric cum precizezi ,poti porni compresorul cu un singur fir de plus tras din baterie si ventilatorul la fel.Alimentezi alectromagnetul,se cupleaza ambreiajul si gata ai presiune si ai AC.Asta nu inseamna ca este corect.Compresorul saracul se invarte indiferent daca ai presiune in instalatie.
Daca nu ai presiune de freon in instalatie ,compresorul nu porneste pentru a evita deteriorarea in lipsa uleiului(uleiul este in amestec cu freonul).
Daca nu ar fi comandat de ECU(prin citirea simpla a presiunii din instalatie) ar trebui sa porneasca legat direct de la buton.
Dar in cateva minute il faci praf in cazul unei pierderi de presiune,cauzata de o banal piatra ce a trecut prin radiator in timpul drumului,fara sa-ti dai seama !
Atunci ai paguba nu gluma !
Turatia:
Corect,turatia de relanti este mentinuta constant intre anumite limite 750-800 rpm datorita softului.In momentul cand motorul are o scadere de turatie (consumatori electrici cum precizezi) ECU aduce turatia prin corectii ale amestecului la valoarea stabilita 750 rpm.Asta poate fi denumita "autocalibrare" desi nu este !
Pe acest principiu cred ca se monteaza AC-ul la logan
Dar la o masina cu AC din fabrica ,in momentul cand se porneste compresorul turatia motorului creste de la 750 rpm la 850-900 rpm,deci turatia este crescuta nu este mentinuta intre acelasi limite.Explicatia o deduci,evident poti verifica,legand testerul si monitorizand turatia de relanti cu si fara AC pornit.Monteaza CLIP-ul pe renault/dacia si vezi turatia !
Acum sa nu ma iei cu turatia "ochiometrica" pe turometru ,ca nu este relevant.50-100 rpm nu prea le sesizezi ochiometric.Turatia exacta conteaza !
Te inseli daca spui ca sistemul AC nu poate fi programat si diagnosticat !Exista "rubrica" aparte AC pe langa PCM,ABS,AIRBAG,etc.,etc..
Programarea se face pentru presiunile existente in instalatie.Altfel cum este comandata electrovalva sa deschida la temperatura si presiunea X,aia la care faci referire ?
Domnule Fane cum ai realizat protectia compresorului/oprirea acestuia in cazul in care accidental pierzi presiunea din sistem ?Lovesti banala piatra aruncata de masina din fata si fara sa-ti dai seama in cativa kilometrii distrugi compresorul in lipsa uleiului.
Unde ai legat senzorul de presiune de pe conducta ?Asa teoretic cum o "dau eu" ?
Comment