Domnule RAC toate comenzile electrice trec prin procesorul masinii,te rog sa nu vorbesti daca nu stii,te rog mult
Montare aer conditionat pe logan
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by aurelian68 View PostDomnule RAC toate comenzile electrice trec prin procesorul masinii,te rog sa nu vorbesti daca nu stii,te rog mult
Daca nu stiu,alaturi de multi alti curiosi,vreau sa invat.Drept urmare explica-ne te rog unde se afla acel procesor si ce functii are.
Vorbesc pentru ca vreau sa invat.Sunt autodidact !Asta daca nu te deranjeaza si nu iti este frica ca iti voi fura "meseria".Aici pe forum sunt multi invatati si multi "prostanaci"(genul meu).Odata si odata trebuie sa invatam cate ceva,nu crezi ?
Revenind la topic:
Informatiile pe care le asteptam (dar nimeni nu vrea sau nu stie sa le ofere):
1.Comanda AC (butonul On/Off) se leaga la pinul 10 ECU
2.Comanda ambreiaj compresor vine de la pinul 22 ECU
3.Senzor presiune AC pin 72 si 18 ECU(sunt divizate firele cred)
Ambreiaj compresor si vitezele GMV comandate de tabloul de comanda AC (tablou separat,deci trebuie facut rost de el si montat pe masina),ce primeste tensiuni prin blocul de sigurante interior 1016 si comanda de la pinul 22 ECU .Vitezele ventilatorului stabilite prin rezistente cuplate in trepte de relee comandate tot de ECU.
Toate comenzile sunt insotite de blocuri de relee sa nu isi inchipuie cineva ca se leaga direct.
Ce am scris mai sus se poate verifica citind o schema electrica de logan cu AC.
Restul completarilor sau corectiile le astept cu placere,mai ales din partea celor ce sustineau ca AC-ul nu are legatura cu ECU !
Astept critica !Eu bag greu la cap,trebuie insistat !Last edited by Rac; 25 June 2013, 21:48.
Comment
-
Originally posted by gigiman View Postda, am modelul chel - ambiance, la preferance e mai scump
La ambiance iti trebuie servo,alta caseta,deci automat pretul creste, pe cand preferance-ul le are deja!sigpic
"BRABUS" STYLE
Comment
-
Nu am montat nici un AC pe logan,nici nu ma intereseaza sa montez.Am alte preocupari,mecanica si masinile reprezinta o pasiune.Intotdeauna am fost adeptul lucrului bine facut ,nu al metodelor "las-o ba' ca merge si asa",pe banii altora.
Dar daca inca sunt si am fost in stare sa repar(asa din pasiune) o cutie de viteze automata,sau cu variatie continua nu inseamna ca nu as fi in stare sa montez un amarat de AC.
AC-ul este foarte usor de montat in gradina si foarte greu de realizat in mod profesional.
Comment
-
Apropo de fiabilitatea montarii AC.."home made", ca sa zic asa.
Eu mi-am pus acum 3 ani si nu am avut absolut nici un fel de problema cu caldura verii...Racoare cat am vrut, chiar si frig uneori
Ocazie cu care-i multumesc lui razvanypo ptr lucru bine facut.Cand e vorba de bani, toti suntem de aceasi religie...
Comment
-
Sa-i raspund domnului Rac acum am vazut postul mai sus ,,UCH inseamna unitate centrala habitaclu,UCE , este procesorul motorului care se afla in spatele bateriei,iar uch ul nu are nici o legatura cu ac ul sau motor,doar undeva 10 %,procesorul masinii sau UCE ul chiar de nu are sau are ac el stie cand are o comada in plus la ac fiind vorba si atunci actioneaza catre motor ridicandu-i turatia ,compensand consumul de energie dat de alternator ,o zi buna va doresc tuturor
Comment
-
Buna ziua,
Doresc sa-mi pun eu instalatia de aer conditionat pe un logan de 1.4 mpi model abs+ cu servo directie din fabrica. Vreau sa stiu ce anume se schimba din piesele existente pe masina, cat ma costa instalatia de ac cu tot cu montaj si punere in functiune, cat dureaza toata operatiunea, si ce garantie pot avea la acest montaj. Apropo sunt din Bucuresti.
Multumesc.
Comment
-
Salut,in bucuresti este Razvan care pune poti lucra cu el, la noi piesele ajung undeva la 24 mil mai mult sau mai putin in functie cum gasim piesele,montaj 1000 lei plus incarcarea cu freon 100.durata intr-o zi daca vii de dimineata,undeva mai in urma gasesti piesele care -ti trebuiesc la masina,condensorul ,si radiatorul de racire se pun noi de producator,vrei mai multe informatii,0745501725 Aurelian,Vorbind de garantie la piesele sh nu poti avea o garantie ,nu se pot strica unele piese care doar stau ,poti cere o garantie de la cel care iei compresorul care este o piesa care se poate strica,pana in prezent nimeni nu a venit inapoi pentru defecte,o zi buna va doresc
Comment
-
Originally posted by aurelian68 View Postai inceput s-o dai in SF uri ,atunci dece scrii aici,chiar te-as ruga sa-ti vezi de treaba ta ,si sa nu dai explicatii la altii la care nu te pricepi,....procesorul masinii sau UCE ul chiar de nu are sau are ac el stie cand are o comada in plus la ac fiind vorba si atunci actioneaza catre motor ridicandu-i turatia ,compensand consumul de energie dat de alternator
Eu nu dau explicatii despre cum se monteaza AC-ul.Incearca sa citesti cu atentie !Am pus intrebari mai mult sau mai putin pertinente,insotite de explicatii (asa cum ma taie capul) la intrebarile formulate in dialogul cu userii !
Din ce stiu eu din ce stiu altii,cei interesati pot aduna informatii utile in urma unui dialog(sau ma rog mai mult monolog),pentru ca cei ce monteaza AC tac malc.
Nu dau nimanui sfaturi,nu am acest obicei ! Te asigur ca ma pricep la multe chestii ,despre care nici nu visezi !Decat sa faci referire la persoana mea si la ce ma pricep sa fac,mai bine ai pune informatii detaliate la subiect.Dar se vede ca poate te ascunzi sau poate esti deranjat de unul care mai intreaba cate ceva.Gresesc ?Imi pare rau...anticipat !
Daca ar fi mai multi prostovani ,asa ca mine ,carpacii nu ar avea de lucru,sau ar avea mai putin !
Am examinat o schema electrica de logan cu AC si am observat ca toate comenzile si protectiile trec prin ECU.Nu trebuie sa fii savant sa-ti dai seama !
Orice user ca a invatat putina fizica si stie sa citeasca o schema electrica ,va descoperi adevarul.
Evident singurul ce a spus si a demostrat ca a montat AC-ul ca la carte, a fost Fane !
Explicatia pe care o scrii cu UCE(ECU,PCM sau cum dracu' le mai cheama pe la diversi producatori) ce stie ca ai pornit AC-ul din cauza consumului de curent al alternatorului, crescand turatia ,te descalifica .Nu ai inteles ca orice ECU de pe lumea asta este setat sa mentina turatia intre anumite limite ?Cand simte ca scade datorita unui consumator electric o aduce in parametrii setati,nu o creste cu 50-100 rpm.
Nu apare pe tester "relanti accelerat" doar daca pornesti dezaburirea,ventilatia si farurile.
Sunt curios la o masina la care ai montat AC , iti apar parametrii de functionare ai AC-ului pe tester ?.
Sa stii ca nu aveam habar unde este ECU.Bine ca ai precizat.Cum arata si cati tranzistori are cel de 1,4 pentru a initia aprinderea fiecarui cilindru ?
D-le aurelian68 ,citeste mai sus ce l-am intrebat pe Fane depsre senzorul de presiune si da-ne si dumneata un raspuns !
@derbedeu:Faptul ca instalatia functioneaza de 3 ani nu este relevant !Este ca si cum ai spune: Stii merg de 3 ani cu pantofi marimea 41 desi port 40,iarna este mai bine sunt mai caldurosi.
Poate sa functioneze si 5 ani,dupa care iei o piatra in radiator la 120km/h (ac-ul pornit)si sa distrugi compresorul pana sa-ti dai seama ca aerul este mai cald la interior.Asta numai daca instalatia nu este montata corect.Atunci vei vedea ca pierderea financiara va fi foarte mare.Poate vei da pe compresor si pe radiator(noi) cat face masina !Ai investit 3000 ron,ai pierdut 2000 ron !
Cu acest ultim post am incheiat incursiunea mea in acest topic.Felicitari lui FANE,singurul ce a fost in stare sa demonstreze ca stie sa monteze AC-ul aftermarket.A si dovedit prin atasarea unei foto cu testerul pus pe masina!
In rest explicatii de genul "la mine merge de x ani",sau "nu am avut probleme"(pana acum) nu sunt relevante subiectului acestui topic.Aceste raspunsuri dovedesc ca se poate negresit monta AC pe logan sau pe alte rable !
Cum ?...numai Dumnezeu stie !Sa iasa banul ,cum este strategia romanului !
Cine tine la banii sai trage invataminte.Cine nu tine,sa-i dea "bataie" !
Comment
-
Amice, agiţi apele în van pe-aici. Montarea AC-ului se face "ca la carte", cum îţi place ţie să-i zici: adică, cablajul motor se înlocuieşte COMPLET cu unul de versiune cu AC. În cazul meu, AC montat alaltăieri, cablajul motor de Preference a fost schimbat COMPLET cu unul de Laureate. Ce vrei mai "ca la carte"? Ia o schemă originală de Dacia şi vezi acolo tot ce te interesează. Sau poate ai vrea să pice conducta de "joasă" la un unghi de până-ntr-un grad?Somnul adânc ajută la prevenirea îmbătrânirii, mai ales dacă dormi la volan.
Nu goni mai tare decât poate îngerul tău să zboare!
Comment
Comment