Condensator...Da sau nu?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Citind topicul asta am ajuns la cocncluziile: nu e bine sa le pui in paralel bateriile, ca se descarca un ape alta. Da...Ca la locomotive, unde au baterii de 50 de acumulatrori pt pornire, or fi alea tot timpul descarcate. Si la motostivuitoare la fel separatoare de curent sa va puneti (si daca se poate si vreo 2 tiristori de locomotiva electrica, sa faceti firobuz din logan), condensatoare, dar de-alea speciale pt autoturisme, ca mai nou nu mai conteaza voltajul si capacitatea la condensatoare, faradul (asta e unitatea de masura a capacitatii) s-a inlocuit cu standardul iso care ne spune daca e pt aspiratoare sau masini ; mai nou aflu ca aceste condensatoare genereaza curent, nu consuma, contrar cu tot ce-am stiut pana acum...

    @89mir: cabluri groase si condensator de la 0.5F in sus sau 2 acumulatori. La inceput cand ii legi impreuna, cel mai descarcat il va descarca pe cel mai incarcat la nivelul lui, dupa acre raman amandoi exact la aceeasi tensiune si ambii se vor incarca la fel de mult. Nu te speria, la camioane exact asa sunt 2 legati impreuna si n-au modul de comanda de locomotiva electrica
    Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

    Comment


    • #32
      Originally posted by Seba View Post
      @89mir: cabluri groase si condensator de la 0.5F in sus sau 2 acumulatori. La inceput cand ii legi impreuna, cel mai descarcat il va descarca pe cel mai incarcat la nivelul lui, dupa acre raman amandoi exact la aceeasi tensiune si ambii se vor incarca la fel de mult. Nu te speria, la camioane exact asa sunt 2 legati impreuna si n-au modul de comanda de locomotiva electrica
      mersi mult!! Mi-a mai spus cineva "scris" pe un alt forum ca se oate pune un releu care conecteaza doar cand masina merge si asa se incarca a doua baterie, si pana atunci se consuma curent doar din cel auxiliar! Acum astept sa ved o schema pt acel releu!!
      mrs mult

      Comment


      • #33
        Mah voi vreti musai piese in plus cand legati bateriile in paralel in telecomanda televizorului, fmm de treaba, de ce dracu nu se descarca una pe alta bateriile? Or avea releu' lu' dracu' montat acolo...Pune cablurile si gata. Desi cum zicea si tavi, pana pe la 500w nu-ti trebuie a doua baterie sau condensator musai. Cond e bine s apui, filtreaza tensiunea de alimentare si mai atenueaza caderile date de bass.
        Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

        Comment


        • #34
          Ai pf dreptate, in paralel nu se descarca una pe alta, atata timp cat sunt in aceiasi parametrii.

          PS: cu un amanunt: la telecomanda bateriile sunt in serie nu in paralel ))))))))))

          Comment


          • #35
            Am uitat sa spun: vreau sa fac acest lucru pt o instalatie de 2-2.2kW . Si atunci eu cum sa pun bateriile? Adica de care? Ca bateria de pe masina e de 60 Ah si pe langa mi-ar trebui inca una de 120? Sau sa pun doua de 96Ah (atata incape in locas (zis de cine pe aici)una in porbagaj?

            Comment


            • #36
              @bbszilveszter Vrei sa sudezi sau sa asculti muzica?
              Referitor la dimensiunile fizice si curentii de incarcare vezi site producatorului bateriei de pe masina.
              2,2 kw RMS?
              S-o luam sistematic un amplificator de 200W consuma 210-260 W (randamentul depinde de constructie, modul de racordare al sarcinii, etc) deci la 2,2Kw vei avea un consum de 2,4Kw ceea ce inseamna 200 A. (fizica elementara P=U*I)
              Pierderea de tensiune pe conductor va fi direct proportionala cu consumul, deci la
              o rezistenta de 0,05 ohmi vei avea o cadere de tensiune de 2V si o putere disipata pe cablu de 400W rezultat = in maxim 1 ora de functionare suni la 112 ca ti-a luat foc jucaria. (asta daca nu faci ceea ce ti-a recomandat Octavian si sa inlocuiesti cablurile)
              ca sa nu mai luam in calcul ca alteranatorul de pe masina iti debiteaza 110*14,4=1,5 KW, deci poti sa pui si mama condensatorilor ca tot din bateria va consuma....
              deci 200 Ah*12V=max 2,4Kwh, numai ca la un consum de 450 A bateria moare in 7,5 secunde , la 200A consum o baterie de 55Ah te va tine fix 30 de secunde asa ca in loc de muzica vei vea un sunet BUM BUm Bum bum bu b.... Fas.
              No offence man, da' ai plecat de la 400 si ai ajuns la 2000, in cazul asta iti recomand sa-ti iei un generator pe benzina si sa-l pui in portbagaj, ca te costa mai ieftin sa-ti iei "lautarii" la 220V CA decat sa modifici cablajul la toata masina si pe drum mai pui un laptop la incarcat, un televizor, un frigider... Si orice alta scula electrica iti mai trece prin mana...
              sigpic
              Ambition 1.5 dc

              Comment


              • #37
                Si eu am o problema din asta cand dau volumul peste jumatate.
                Am sub de 400 W RMS, cabluri de 20 si condensator de 1 F.
                E clar ca ar trebui deep-cicle.

                Comment


                • #38
                  Mrs de sfat!! Eu nu am spus 400W!!!! Eu vroiam puterea asta, dar acest consum nu o sa-l am decat, cred ca o data la luna la o incercare, sau ceva de genu (cred ca i-mi dai dreptate), ca i-ti dai seama ca nu se poate asculta la un asemenea volum!! Cu consumul de 400 m-ai confundat.... Firele cam stiu cat tre sa fie!! La cupru undeva 8A la 1mm patrat! Atunci raman undeva la un consum de 1,5 kW RMS, plus condensatorul... Si atunci i-mi mai tre o baterie de 60-70Ah, nu? (plus 60 de pe masina).

                  Comment


                  • #39
                    [QUOTE=dani030669;220031........................... ............. (asta daca nu faci ceea ce ti-a recomandat Octavian si sa inlocuiesti cablurile)
                    .....
                    [/QUOTE]

                    Atentie, eu faceam referire la initiatorul topicului, care are o configurare ''usoara'' sa spunem.
                    In rest...

                    PS: voi vreti sa puneti mai o baterie pt o putere debitata de 400W rms....inuman.
                    Undeva se bat campii rau.
                    NU uitati ca o statie de putere mare are si invertor de tensiune si se schimba calculele.
                    Last edited by Octavian; 13 December 2008, 00:29.

                    Comment


                    • #40
                      1. statia consuma din baterie si alternator. punct
                      2. condensatorul nu tine loc de baterie, ala nu da curent. se incarca si se descarca dupa cum merge bass-ul. ghici de unde se incarca? nu cumva tot din baterie?
                      3. la o densitate de curent de 8A/mm2 iti faci un ditamai resoul pe 4 roti la transformatoare se ia 2.5-3mA/mm2 si ma gandesc ca stii cam cum se incalzeste un transformator de 400W...pune tu lita si se vor arde cablurile inaintea sigurantelor, sau vei obtine un uscator de par "by renault"
                      Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                      Comment


                      • #41
                        Originally posted by Seba View Post
                        3. la o densitate de curent de 8A/mm2 iti faci un ditamai resoul pe 4 roti la transformatoare se ia 2.5-3mA/mm2 si ma gandesc ca stii cam cum se incalzeste un transformator de 400W...pune tu lita si se vor arde cablurile inaintea sigurantelor, sau vei obtine un uscator de par "by renault"
                        1-2-> stiu!!
                        La trei nu sunt sigur ca am inteles vrei sa spui! Eu spuneam ca stiuce cabluri i-mi trebuie pt a fii totul in regula, adica la puterea scrisa de mine cel putin de 16mm2! Acum nu stiu daca tu vroiai sa spui ca cupru nu poate decat 3mA/mm2??? atunci inseamna ca 1 A= 333mA, adica 333mm2???? atunci la 120A ??
                        I-mi cer 100000 de scuze daca eu sunt prost si nu am inteles bine, si daca am scris multe prostii!! nu spun toate astea 100%. mrs de de sfaturi!

                        Comment


                        • #42
                          rahat! acum am vazut c-am scris mA/mm2....e vorba in mod evident de A/mm2....
                          Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                          Comment


                          • #43
                            Chiar n-ai vazut statii care au incorporate invertoare de tensiune? Au intr-un loc pe spate semnu mortului )) (si scrie la locu unde nu tre sa-ti bagi labutele ''high voltage 110V'').
                            Dimensiunile sunt normale ca sa spun asa (cantareste vreo 7 kg).
                            Am avut asa ceva in mana (acu multi ani) si avea puterea de 4X73W rms.

                            PS: defapt nu cred ca am spus bine invertor, in fine, se-ntelege ))))

                            Comment


                            • #44
                              pai tu crezi ca doar 12V or fi destui sa scoata 400W?
                              sa ai o tensiune pe difuzor de 6V varf la varf, inseamna ca ar trebui sa consume difurile cam 18A. 6V/18A=0.33ohmi impedanta. unde dracu ai vazut difuri de astea? normal ca toate statiile au invertoare/convertizoare (ridicatoare) de tensiune, doar ca unele merg la 50V, altele pe la 70, iar unele mai tari, da, ajung la tensiuni de alimentare ce depasesc bine suta de volti.
                              Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                              Comment


                              • #45
                                Sefu ca ai unu, 2 , 3 amplifuri pune condensator deoareceasa lungesti viata bateriei si poate si a amplifului.Eu am 2 amplificatoare spectron mari asta pe 4 canale pe boxe http://www.acrnordic.com/default.asp...atid=9&tabid=1 iar acesta pe tub http://www.acrnordic.com/default.asp...atid=9&tabid=1 si un condensator+ tub de bass.ASA cu condensator nu am probleme cu bateria chiar daca las sa mearga muzica pe volum mediu cu masina oprita.
                                Cel mai mult rau bateriei si in principiu si alternatorului face tubu de bass deoarece "fura curent neregulat "
                                Cumpara condensator ca e mai eftin ca si bateria
                                Last edited by Juristul2000; 30 January 2009, 09:06.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google