Condensator...Da sau nu?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Originally posted by Seba View Post
    dedicate? adica...ce au alea mai special, in afara de faptul ca-s multifilare si de sectiune mare? ca asta conteaza pana la urma...
    Dedicate pe langa ceea ce au completat colegii de mai sus, mai exista si la faptul ca litele de la cele de car-audio sunt mult mai subtiri si mult mai dese fata de cablul de sudura dar nu se simte chiar asa de rau fata de pretul practicat pentru 1m de cablu "dedicat" fata de 1m cablu de sudura.

    Mai mult: pentru superman1983 - daca ai cabluri prea subtiri statia nu-si trage curentul necesar, iar automat aceasta nu mai are randamentul care trebuie... se strica si ea si subwoofer-ul si chiar si bateria pentru ca acel consum este neregulat... prin urmare o viata mai scazuta a tuturor componentelor. In cazul tau ... 5 ani nu mi se pare o viata mica a bateriei .... wtf vreti sa va tina o viata?, mai repede iti pica chiar si daca ai de facut 2-3 km pana la munca .... decat partea de audio...

    Condensatorul este mai mult de show si de multe ori folosit doar ca sa se citeasca amperajul pe traseu. Un condensator ajuta( filtreaza) doar undeva la 1-2 % din toata gama de curent care trece prin el. Mai ales aceste condensatoare de pana in 4-5 milioane, iar daca vorbim de acelea mai scumpe ... la cati bani dai pe ele ... deja ai bani de baterie ... cabluri si tot ce iti mai trebuie de calitate superioara....

    Pe scurt din 5 configuratii de audio pe masina mea - la prima am folosit condensator dar tot aveam probleme, atunci am investit in cabluri ... si nu am mai avut probleme.
    Last edited by Canto; 23 August 2011, 14:32.
    B-187-H D Z->A.k.a Tobita Indemanaciu

    Comment


    • #62
      o mica intrebare.. pe unde pot sa scot cablul acela rosu de alimentare ca sa ajung cu el in habitaclu?

      Comment


      • #63
        Ai o presetupa de cauciuc sub volan, pe unde intra celelalte cabluri!

        Comment


        • #64
          Din cate am inteles, este nevoie de 0,1F per fiecare 100 W RMS.
          Eu mi-am pus condensator pentru ca "better safe than sorry", dar nu simt nici o diferenta cu sau fara el. Si am o statie DLS pe boxe, 200W, si o statie MacAudio pe woofer, 400 W.

          Comment


          • #65
            are cineva o idee cum sa incarc un condensator de 1,5 f ca pare ca e descarcat deoarece dupa ce ascul mai mult bass se intrerupe si-mi zice la condensator LO. banuesc ca el se incarca in timp dar ca sa il ilcarc mai rapid si mai bine sa-l pun pe un redresor?
            sigpic[/SIGPIC]intalnirile in parcarea Mall Moldova Duminica 13.00 si miercuri 20.00

            Comment


            • #66
              Condensatoru functioneaza astfel intr-o secunda se incarca tot intr-o secunda se descarca deci nu este baterie sa-l incarci doar prima data se incarca inseriat cu un bec cand becul s-a stins se poate conecta rapid in circuit timpi de incarcare descarcare pot varia functie de sarcina careia cedeaza curentul instant sau in timp poate ajuta pe cineva si puneti cabluri groase ce corespund puterii de care dispuneti atentie maxima la conexiuni borne sa fie ferme daca tragi de cablu sa nu iasa din borna/papuc

              Comment


              • #67
                Ce-ti veni?
                Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                Comment


                • #68
                  Originally posted by IancuMIC View Post
                  Ce-ti veni?
                  Isi face omu' postari si reclama pe threadurile audio Mai bine mai tarziu decat niciodata .

                  ON : Cabluri calitative in detrimentul condensatorului!

                  Comment


                  • #69
                    Reclama am facut-o in alt post, aici doar am explicat pe intelesul tuturor cum functioneaza condensatorul audio auto, poate ajuta pe cineva, desii sunt explicate condensatoarele pe sute de pagini. Nu putem spune sa renuntam la condensator aduce si el un plus mic sau mare in functie de marimea (capacitatea F) condensatorului si a sistemului

                    Comment


                    • #70
                      Test simplu: muzica la maxim, se masoara tensiunea pe alimentarea amplif-ului fara condensator; se compara cu masuratoarea cu condensator ( pe acelasi sistem, cu acelasi voltmetru). Cine o sa inteleaga diferentele o sa inteleaga si utilitatea condensatorului
                      LE: mi-a placut faza cu incarcarea condensatorului de la redresor
                      My Ride sigpic

                      Comment


                      • #71
                        Madutzu, la un sistem cu un consum mititel asa, sa zicem ca duce un 300w , ai impresia ca isi are rostul condensatorul ala? Mai ales daca ai cabluri ca la mama acasa? Da' vorba colegului, despre condensator s-a discutat deja, nu intram in polemici..

                        Comment


                        • #72
                          ,,ca la mama acasa,, sa se inteleaga peste 25 mm patrati nu cablu mamei de la veioza. Vld in acest caz iti omoara mai repede bateria facandu-I niste socuri care poate uneori nu le poate furniza , la 300w rms nu este neaparat nevoie de capacitor (condensator),DAR depinde si de marimea acumulatorului.

                          Comment


                          • #73
                            Eu faceam referire la cabluri corespunzatoare, atat ca diametru cat si calitativ, ca degeaba iei un cablu obosit si zici ca-i profi. Evident, nu de cablul de veioza era vorba.

                            Eu, din curiozitate, am rasfoit mai multe publicatii on-line despre car-audio, cu tot felul de barosani care scot decibelii ca shawormele la Mado, da' ideea e ca aia au sisteme cu mii de w, si nu vad condensatori acolo. Vad acumulatori seriosi, alternatoare pe masura, cabluri ca la Nasa si legaturi cu materiale de calitate.

                            Comment


                            • #74
                              Madutzu ca sa se faca testul tau trebuie luata aceasi melodie si vazut tensiunile in aceeiasi timpi unde logic fara condensator tensiunea v- a scadea mai mult,DAR influenteaza si sectiunea cablurilor si capacitatea bateriei( mai ales de care este)na ca v-am dat dreptate la amandoi si corect

                              VLD print-e acumulatorii aia multi nu mai era nevoie de condensator logic mai multi acumulatori satisfac setea de curent a amplificatorului/arelor. Dar sunt si care au condensatori de capacitati mai mari ce seamana cu un acumulator de exemplu.
                              Last edited by StefanConst; 15 December 2014, 21:40. Reason: Automerged Doublepost

                              Comment


                              • #75
                                Testul clar se face in aceleasi conditii. O sa vezi ca oscilatia de tensiune la bornele amplifului e muuuult mai mare in situatia fara condensator. Cu cat tensiunea este mai stabila, cu atat ampliful lucreaza mai bine si cu distorsiuni mai mici. Evident e protejata si bateria.
                                @ Vld tu vorbesti despre alimentare/ cablare separata fata de circuitul masinii ( al 2-lea alternator, baterie de mare capacitate, cabluri oe masura, etc.). Sistemul se foloseste pe masinile de competitie sau pe cele cu cateva mii de wati rms, unde electrica masinii nu face fata.
                                In ambele cazuri se folosesc condensatoare. Cand ai un amplif relativ bun ( nici nu mai vb de cele profi) nu te zgarcesti la un condensator pt protectia lui. Orice device electronic se scrica repede din cauza fluctuatiei tensiunii de alimentare, mai ales daca aceasta depaseste limitele impuse de producator
                                Exemple sunt destule si cred ca le cunoastem cu totii
                                Ideea sustinuta de mine e genul de sfat " e mai recomandat asa". Evident ca fiecare face ce vrea si cum il tine buzunarul
                                My Ride sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google