cand iau max stanga sau dreapta, se si aude putin altfel ceva pe la motor sau poate e pompa hidraulica. cam ciudat, dar nu stiu daca si anormal
rodaj???
Collapse
X
-
Originally posted by golanucand iau max stanga sau dreapta, se si aude putin altfel ceva pe la motor sau poate e pompa hidraulica. cam ciudat, dar nu stiu daca si anormal
Comment
-
Originally posted by golanucand iau max stanga sau dreapta, se si aude putin altfel ceva pe la motor sau poate e pompa hidraulica. cam ciudat, dar nu stiu daca si anormal
Comment
-
Parerea mea: atunci cand cabrati maxim si va aflati in mers, nu o fortati, numai usurel pe tr 1. Nu fortati numai servodir. ci toata directia+planetarele. Pe asfalt sunt convins ca ati simtit ca parca musca un pic...Eu evit sa faca acel ''pac'' de cabrare maxima, am senzatia ca parca dau directia peste cap! Incet ca e mai sigur si dormi mai linistit.
In perioadele mele de paranoia, mi-am facut probleme cand am auzit un pic cum lucreaza pompa de servo si cum scade un pic de tot turatia...pe loc. Am vazut fenomenul si la un Golf IV mai accentuat si m-am linistit.
Oricum, stam, bine si la capitolu' asta, fata de concurenta (Hyundai cu Accentu' de vaisiamar, Chevrolet cu Lacetti care fluiera pompa si directia risti sa o schimbi la 20-30000...).Last edited by Octavian; 16 October 2007, 16:14.
Comment
-
Originally posted by Sp!Ke View PostRodajul ideal: Te sui in masina singurel, faci plinul, si pleci la un drum.... luuuung, cel putin 500 km, conduci ca si cum ai avea un ou pe bord si n-ai vrea sa-l spargi, nu depasesti 2500/3000 rpm (diesel/benzina) la schimbarea vitezelor (daca in treapta a 5-a ai ajuns la 2500/3000 rpm nu urci mai sus!!!), la fiecare 100km te opresti 15 min si dupa ce trece timpul verifici nivel ulei (in plan orizontal), nivel antigel, nivel lichid de frana, temperatura lichid racire (ar trebui sa fie cu 5-8 grade mai ridicata decat a unui motor rodat), temperatura roti (atat janta cat si anvelopa, daca poti tine mana pe ele e ok), esti atent la orice zgomot anormal (daca apare, si nu pare dramatic, il notezi/inregistrezi si te prezinti cu detalii la mecanic). Treptele de viteza se schimba lung, adica se accelereaza progresiv, astfel incat sa ajungi in treapta a 5-a in ~700-800m, nu bruschezi directia si nici frana, cauti sa franezi cat mai lejer, nu subturezi si nici nu supraturezi motorul (tr. 1>800-2000 rpm, tr.2>1500-2500, tr. 3>2000-2500/3000, tr.4>2000-2500, tr.5>2000/2500-2500/3000 pentru diesel mai pot scadea turatiile cu 2-300 rpm).
Alte detalii:
Pornire motor rece: nu astepti sa se incinga motorul!!! E o mare greseala! Motorul fiind nou frecarile sunt mai mari fara sarcina (in sarcina motorul cere de la echipamentele auxiliare tot ce are nevoie in cantitati ridicate). Ai pornit motorul, in 15-20 sec ai plecat de pe loc (cu oul pe bord!!!!)
Pornire motor cald: Poti pleca imediat de pe loc... dar tot cu oul pe bord!!!
Daca s-au terminat cei 500 de km... naspa, ar trebui sa o iei de la capat, dar se poate si cu mers prin oras... numai sa ai oul pe bord ;) .
Am uitat sa spun.... FARA BAGAJE ADITIONALE!!! MASINA SA FIE CAT MAI USOARA!!!
Personal, iti multumesc frumos.
Comment
-
Interesant acel tip de rodaj. parca as face rodaj la vechea dacie a lui taica-miu dar e bine de tinut minte. din cate stiu eu rodajul nu se face pe bancul de probe? Parca e rodaj chimic cu ulei special de rodaj (foarte putin lubrifiant). 30 minute la 3000rpm fara sarcina, si cam asta e rodajul. din cate am vazut in cartea de instructiuni zice acolo sa nu depasim nush ce turatii si viteze si zic eu ca e de ajuns. nu m-oi pune acu sa ma dau jos sa verific nivele si temperaturi daca sa stricat o duc la service ca doar are 3 ani garantie. rodajul de care zice skipe e pentru ala care vrea sa-si tina masina cel putin 15 ani sau juma de milion de km fara s-o repare.
Comment
-
Si uite asa se reia un subiect nepostat de anu' trecut
Descris de Spike da, seamana cu vechea Dacia 1300, dar nu e nimic rau in ce a spus.
Eu nu am respectat ce a spus (cred ca ma apuca primavara noului an daca faceam asa). Plecat la drum de 300 km si gata (cu 80 km la bord), fara nici o verificare si saltat la 4000 rot/min fara voia mea (depasire tir) si n-a ''crapat''. Merge si acum la 18000 ca nou (fara sa mai aibe bataia aia (in trecut am spus ca m-am ales cu o bataie).
Comment
-
Mai, tavi, aia de prosti au scris in manualul masinii cum se face rodajul? Acolo scrie clar ca nu se recomanda depasiri frecvente ale turatiei de 3500rpm, nu ca nu ai voi niciodata in rodaj sa terci de 3500...nu interpreta si nu invata lumea la prostii
faceti rodajul ca la carte si sigur motorul nu va pati nimic. 18000km pt un motor egal zero barat. daca la 180000 ajungi sa n-ai batai sau sa fi schimbat deja setul motor, atunci chiar nu conteaza cum faci rodajul.Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
Rodajul e pana la 1.000 km...
Comment
-
Rodajul e de 1.000 km, nu 3.000 km.
Comment
Comment