baterie logan

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    pe mina ma timut bateria originala din 03.03.2005 pana in 02.01.2011.......apropo care are probleme cu bateria si vrea sa cumpere alta la un pret mult mai mic (doar pentru bucuresti) sa i-mi dea un pm

    Comment


    • #47
      Vreau sa schimb baterie originala - Rombat 40Ah.

      1. Nu ma prea pricep la electrica, dar poate e vreun cunoscator dispus sa-mi explice modul incarcare al bateriei in functie de amperajul alternatorului, de ce poti/ nu poti sa montezi o baterie cu mai multi Ah s.a.m.d.
      2. Dupa montarea unei noi baterii este nevoie de o verificare a incarcarii bateriei ?
      3. Cati amperi are alternatorul montat pe logan - modelele echipate cu motor 1.4 (versiunea Ambiance)

      Multumesc !

      Comment


      • #48
        Pentru motoarele 1.4 si 1.6 sunt suficiente bateriile de 55Ah. Poti pune orice baterie care incape in suport, nu se intampla nimic, dar dai mai multi bani si ca timp te va tine tot cam cat una de 55Ah. Cele cu motor dci au nevoie de o baterie mai mare pt ca motorul are un raport de compresie mai mare.
        1. pe scurt: altermatorul, printre altele, are montat un releu de incarcare. Atunci cand un acumulator este incarcat, tensiunea la borne tinde sa creasca. Atunci cand tensiunea la borne atinge aproximativ 14,4V acel releu de incarcare micsoreaza excitatia pe rotor, astfel incat sa nu se depaseasca 14,4V la bornele bateriei. Alternatorul intotdeauna incarca cat consumi, daca consumi mult va incarca mult. Asta e valabil pt toate bateriile.
        2. verificarile la o baterie noua le stabileste furnizorul si urmaresc starea de incarcare a alternatorului si eventualele defectiuni ale acumulatorului.
        3. 45-90A
        Last edited by 1.6_mpi; 20 February 2011, 22:39. Reason: Automerged Doublepost
        sigpic

        Comment


        • #49
          Capacitatea de incarcare a alternatorului e limitata si controlata de releu, nu incarca cat se consuma. Sa presupunem ca aveti niste muzicanti puternici, daca nu este o baterie potenta, releul NU va permite o incarcare aferenta consumatorilor.
          Si aici nu vorbim de tensiune, ci de curentii consumati.
          Releul are limitarile lui, calculate dupa niste prescriptii logice.
          Nu poti incarca in timp real un acumulator dupa consumatorii care ii ai...

          Comment


          • #50
            In cazul acumulatorilor trebuie sa vorbim de tensiune. Ea se poate masura si gestiona mai usor decat intensitatea. Asa cum am spus mai sus, cand bateria e "plina de curent", tensiunea creste si este sesizata de releu. E mult mai usor decat sa masori curentul dintr-un acumulator.
            Intradevar, este recomandat ca acumulatorul sa se incarce cu un curent de 10% din capacitate, dar atunci cand avem consum mare, tensiunea la borne va scade, excitatia va fi maxima, iar alternatorul va debitacurentul maxim posibil in functie de turatie. Chiar 90A cat scrie pe el, altfel nu se justifica un alternator mare. singura limitare pe care o impune releul este legata de excitatie. Intre bornele puntii de pe alternator si baterie nu e nimic. Regulatorul interpreteaza doar tensiuni, nu are treaba in mod direct cu curentul.
            Ceea ce depaseste posibilitatile alternatorului (puterea lui la un anumit regim de turatie a motorului) este preluat de baterie.
            sigpic

            Comment


            • #51
              Originally posted by gigiman View Post
              daca scrie pe ea "fara intretinere" nu desfaci si nu completezi cu nimic, cand nu mai porneste cumperi alta
              Iarna asta am avut o problema "mica" cu bateria. Ce am patit? Am lasat vreo 20 de minute, radio-ul pornit, cu motoru oprit. Cand dau sa pornesc motoru, adio baterie. Chem un prieten cu masina sa imi bage curent sa pot sa o pornesc, plec cu ea de pe loc dau o tura de cartier ca sa incarc bateria cat de cat, o parchez si mai fac un test sa vad daca mai pleaca. Invart cheia, si adio baterie. E Rombat Calciu 60A, fara intretinere, dar fara ochi "magic", din 2004, la fel de batrana ca Loganita, m-am gandit ca a venit timpul pentru schimbare, dar mi-am adus aminte ca am avut aceasi problema prin 2008 si am rezolvat-o cu putina apa demineralizata. Mi-am zis ca nu am nimic de pierdut, apa demineralizata aveam, (inghetata in portbagaj, dar in stare lichida acasa) si am desfacut capacul din dreptul bornelor cu un cutit ascutit, (nu a fost greu, nefiind prima data si nu l-am scos de tot ci doar in dreptul gurilor de umplere). Grilajele de plumb nu erau acoperite de lichid electrolitic, cam 1 cm. Am turnat apa demineralizata pana am acoperit plumbul in ambele parti si am incarcat iar bateria. Am dat o tura de bloc, am parcat si de 2 luni nu am mai avut nici o problema din punctul asta de vedere.
              Inca nu am dus-o in service pentru un control, sa vad daca mai e cat de cat in parametri. Dar o voi face in curand la revizie.

              Comment


              • #52
                Baterie Caranda din 2006,fica cea mica a intrat in masina si m-ia lasat farurile aprinse,cand am sosit de la servici sotia m-ia zis la la la!!!!!!,nervi,strangeri ale maxilarelor si uite asa mi-am luat redresor Einhell cu afisarea curentului de incarcare (max 15 A.),dupa 10H bateria este ca noua.Cu 170 lei am redresor si baterie ca noua !!!Sal!!!!

                Comment


                • #53
                  Bateria aia din 2006 nu prea mai e ca noua. Un incarcator auto extern nu face minuni.

                  Comment


                  • #54
                    pe mine m-a tinut pana iarna trecuta , deci 5 ani , atunci nu a vrut sa porneasca la prina cheie ci la a 2 a si am schimbat-o pt ca mi se tot reseta ceasul si ma enerva

                    Comment


                    • #55
                      Originally posted by Octavian___32 View Post
                      Capacitatea de incarcare a alternatorului e limitata si controlata de releu, nu incarca cat se consuma. Sa presupunem ca aveti niste muzicanti puternici, daca nu este o baterie potenta, releul NU va permite o incarcare aferenta consumatorilor.
                      Si aici nu vorbim de tensiune, ci de curentii consumati.
                      Releul are limitarile lui, calculate dupa niste prescriptii logice.
                      Nu poti incarca in timp real un acumulator dupa consumatorii care ii ai...
                      Rolul releului regulator este de a controla tensiunea indusa in rotorul alternatorului prin micsorarea acesteia pe masura ce creste turatia lui. Astfel la iesire, tensiunea va ramane constanta. Regulatorul nu limiteaza curentul electric, mai ales ca vorbim de circuite in curent continuu.
                      Limitarea curentului electric este data de constructia bobinajului din alternator. Pe alternatorul meu scrie Imax = 90A. Daca iei tensiunea standard de 12v, 12V*90A=~1.1 KW. Este destul de ok pentru un Logan chiar si cu muzicanti mai tzepeni.
                      Last edited by Raziel; 7 March 2011, 22:47. Reason: completare

                      Comment


                      • #56
                        nu uitati si de temperatura de afara care joaca un rol important in durata de viata a bateriei implicit si a incarcarii ei pe masina

                        Comment


                        • #57
                          Acum 2 zile m-a lasat si pe mine bateria
                          Dupa 4 ani si 2 luni, am incercat sa o reincarc si nimic..nu invarte demaratoru',nu merge claxonul deloc si intensitatea farurilor si a casetofonului la maxim scade :|.e terminata

                          Avea 40Ah :|
                          Click! - http://www.youtube.com/watch?v=P9IGaLsK4s4

                          Comment


                          • #58
                            Acum 2 zile m-a lasat si pe mine bateria , exact 4 ani avea ( 70 Ah ) , si am luat Varta Black 70 Ah sa vedem daca rezista 4 ani

                            Comment


                            • #59
                              Pe acesta il inchidem, continuam la Cat Tine Bateria La Logan?
                              Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google