Schimbare Termostat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • vezi cateva posturi mai sus,sau e prea mare lenea

    Comment


    • Eu am schimbat 3 termostate (SCT Germania cu 15 RON , Vernet Franta cu 17 RON , iar acum am unul de origine cu 50 RON) pe care le-am testat in prealabil intr-un ibric cu apa cu ajutorul unui termometru (mai putin pe ultimul , cel de origine), care l-am imprumutat de la cineva si banuiesc ca nu arata valorile reale caci era cam "deteriorat" .
      Faptul ca primul termometru era " deteriorat" iar la bord imi arata tot doua liniute m-a facut sa imi cumpar un termometru nou (27 RON de la Romstal)si am vazut ca termostatele deschid la 89 grade , deci termostatele erau toate bune , iar de vina era sonda.
      Asa ca am decis sa schimb sonda de temperatura , ziz si facut , am cumparat sonda de origine din dezmembrari cu 30 lei si am schimbat-o ( daca va miscati repede nu pierdeti nici macar 100 ml lichid).
      De cand am inlocuit-o totul merge ceas , adica la bord am si eu 4 liniute.

      La schimbarea termostatului am folosit o cheie de 10 , iar inainte de inceperea operatiunii am golit antigelul din vas iar pe cel din instalatie l-am recuperat in proportie de 90% cu ajutorul unui pet de 3 l pe care l-am taiat in asa fel incat sa il pot baga sub carcasa termostatului.
      La schimbarea sondei aveti nevoie de o cheie de 22 , preferabil inelara cu cot.

      Se poate oare ca si vechea sonda sa fie fost buna caci atunci cand am demontat-o s-a auzit un fasait cum a iesit aerul din instalatie , poate a avut un "dop" de aer in acea zona si din cauza aia sa arate eronat? E posibil asa ceva , ca eu am schimbat antigelul inainte?
      Last edited by 82ADR; 24 October 2011, 21:59. Reason: Automerged Doublepost

      Comment


      • se pare ca iar am probleme la liniute , fluctueaza din din 4 in 2 si invers.
        am schimbat termostatul in iarna , am luat de origine ...prea repede a picat.
        o sa schimb si termostatul si sonda , sa stiu o treaba.

        Comment


        • Si eu am schimbat termostatul iar, la fel aveam fluctuatii in mers de la 4 liniute la 2, termostatul vechi(de la dealer) il aveam din martie 2010 , cam putin a rezistat.

          Comment


          • Salut. Am si eu probleme, cred cu termostatul la 1.6 16v PH2. De cateva zile, ca de cand s-a racit afara, fluctueaza din 2 in 4 liniute, uneori e stabil la 4, uneori la 2, am mers si in afara localitatii si mi-a ramas mai mult la 2 liniute. Caldura parca ar baga, insa cred ca un pic in valuri. La vechiul 1.4 mpi am schimbat termostatul degeaba, era sonda de temperatura. La 1.6 16v e acelasi termostat/sonda de temperatura, procedura de schimbare e la fel?

            Comment


            • termostatul e un sport de iarna
              nu e nimic mai frumos decat sa umblii cu mainile prin apa/antigel la minus cateva grade prin zapada )
              Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

              Comment


              • Ups . Cred ca ma alatur si eu celor cu probleme cu termostatul. Azi la sub 0 grade nu a mai crescut la 4 linii temperatura apei . Am facut un drum fara oprire de 40km si n-a miscat peste 2 liniute la bord . Fie ca e din cauza temperaturilor mai reci , fie din cauza temperaturii apei cert e ca imi indica pe bord consum marit cu vreo 0.8 litri fata de normal

                Am instalatie gpl landi renzo pe masina si am si interfata gpl .M-am conectat cu interfata gpl cat timp motorul era incins dupa 40km de mers . Pe interfata gpl indica temperatura gpl 55grade si a motorului 57 grade . Asta arata cand e selectat senzor de temperatura "senzor autovehicul" .
                Daca selectez din softul interfetei gpl "senzor Landi" pentru temperatura apei imi indica temperatura gpl 55 grade , temperatura apa in jur de 83 grade. Am stat asa la ralanti peste 10 minute si a crescut temperatura apei peste 87 grade . In tot timpul asta pe bord au ramas afisate 2 linii la temperatura apei .

                Care ar fi problema in cazul meu ? termostatul sau vreun senzor . Multumesc .
                PS : masina e in garantie , problema asta e acoperita de garantie sa nu platesc nimic ?

                Comment


                • Nu imi place ca termostatele inchid pe o bucata o-ring de cauciuc in interior usor si repede se deterioreaza.

                  Comment


                  • Originally posted by cro84 View Post
                    Ups . Cred ca ma alatur si eu celor cu probleme cu termostatul. Azi la sub 0 grade nu a mai crescut la 4 linii temperatura apei . Am facut un drum fara oprire de 40km si n-a miscat peste 2 liniute la bord . Fie ca e din cauza temperaturilor mai reci , fie din cauza temperaturii apei cert e ca imi indica pe bord consum marit cu vreo 0.8 litri fata de normal

                    Am instalatie gpl landi renzo pe masina si am si interfata gpl .M-am conectat cu interfata gpl cat timp motorul era incins dupa 40km de mers . Pe interfata gpl indica temperatura gpl 55grade si a motorului 57 grade . Asta arata cand e selectat senzor de temperatura "senzor autovehicul" .
                    Daca selectez din softul interfetei gpl "senzor Landi" pentru temperatura apei imi indica temperatura gpl 55 grade , temperatura apa in jur de 83 grade. Am stat asa la ralanti peste 10 minute si a crescut temperatura apei peste 87 grade . In tot timpul asta pe bord au ramas afisate 2 linii la temperatura apei .

                    Care ar fi problema in cazul meu ? termostatul sau vreun senzor . Multumesc .
                    PS : masina e in garantie , problema asta e acoperita de garantie sa nu platesc nimic ?
                    Din ce ai prezentat mai mult ca sigur e TERMOSTATUL;schimba-l sau rezolva problema URGENT.Nu poti merge cu motorul la temperatura asta, e sinucidere
                    Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                    Comment


                    • Salutare

                      Si la mine a facut la fel de cand a dat frigul.
                      Mi se parea ca motorul ( 1.6 MPI, parcursi deja 100.000 km in 3 ani) nu mergea corect datorita temperaturii mai joase de lucru plus aveam impresia ca odata cu scaderea liniilor nu mai aveam caldura cum trebuia.
                      Azi am cumparat un termostat de origine, 1 kg de glaceol RX D si un kg de apa distilata si l-am schimbat. Am procedat citind intreg subiectul cum au procedat alti colegi de pe forum ( si forumul dacia club ) si le multumesc tuturor pe aceasta cale.
                      Nici nu imi vine sa cred cum si-a schimbat masina comportamentul, acum e ca si noua.
                      Cum am procedat ( cu motorul rece ):
                      1. Am scos cu un furtun tot antigelul din vasul de expansiune;
                      2. Am scos afara furtunul de la alimentarea cu aer ( cel gros de la filtrul de aer ) sa am loc;
                      3. Apoi am pus o carpa sub suportul termostatului pt ca sa nu se prelinga si in alte parti; dupa aceasta am taiat un bidon de 2 kg de plastic ( oblic ) si l-am introdus sub suportul unde se afla termostatul;
                      4. Am desfacut cele 3 suruburi cu o inelara cotita de 8 mm iar cand am tras de suport in dreapta, a curs undeva la 1.3kg de antigel; intre timp cand se scurgea antigelul, am desfacut aerisitorul de pe conducta care duce la caloriferul de incalzire;
                      5. Dupa ce s-a scurs, am sters tot suportul si am scos afara termostatul original; apoi l-am pus pe cel nou si am strans suportul cu cele trei suruburi; tin sa precizez ca era buna garnitura de cauciuc originala si nu am vazut urme de silicon;
                      6. Dupa strangere corecta a suruburilor, am pus antigel in vasul de expansiune pana cand a iesit prin aerisitor, undeva la la 1.3 kg de antigel a intrat; am inchis aerisitorul si am pus antigel in bol undeva aproape de nivelul maxim;
                      7. Am pornit motorul fara a pune capacul la bol si l-am lasat la relanti; cand a deschis termostatul dupa vreo 10 minute, nivelul din bol s-a ridicat de era sa iasa afara, a iesit aerul ( in acel moment a pornit ventilatorul ) si apoi s-a lasat singur undeva pana la jumatatea bolului si s-a oprit ventilatorul in acel moment.
                      8. Am pus pe bord la incalzit sticla cu antigelul care a mai ramas ( gata amestecat cu apa distilata ) si apoi am umplut putin peste maxim bolul si am infiletat dopul;
                      9. Am tras o tura de oras si nu mai am cuvinte cum merge motorul fata de situatia anterioara, impecabil, e diferenta enorma, gata cu liniutele 4-2-4-2.
                      10. Dupa ce am parcat masina, s-a racit motorul, antigelul din bol era exact putin sub linia de maxim.

                      Inca o data multumiri celor care au postat si multi km fara probleme.
                      Last edited by vinczea; 21 November 2011, 20:40.

                      Comment


                      • Am schimbat si eu termostatul....am pus unul de origine...50lei.....am scapat putin antigel pe ambreiaj,dar in 2 zile nu mai patina! Pt termostatul de origine nu trebuie silicon,este perfect etans!!!

                        Comment


                        • Termostatul este Vernet, Franta ?
                          Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                          Comment


                          • Si mie mi-a curs antigel pe ambreiaj dar nu patina, din contra, cupla mult mai brutal. Nu puteai sa schimbi treapta fara sa dai socuri oricat de chinuiai. Prima data cand am plecat cu ea de pe loc era sa mi se opreasca. Efectul a trecut dupa cativa cateva zeci de minute de plimbari in toate stilurile de condus.
                            '08 Logan Prestige PH1 - 1.6 16V - Mineral Blau Pearleffekt

                            Comment


                            • Mersi Vinczea pentru postul detaliat. Am incheiat si eu cu succes operatiunea de schimbare a termostatului. Am cumparat Vernet cu vreo 25-30 de lei, un litru de antigel Glaceol si un litru de apa distilata. Singurele probleme intampinate au fost legate de faptul ca era cam intuneric si am reusit performanta sa scap cheia (de 10) si apoi un surub... Noroc ca am avut o tija magnetica si o lanterna si le-am scos cu greu in cele din urma din cele mai neasteptate locuri... Deci aveti grija sa nu scapati chestii pe-acolo.

                              Nu a fost nevoie de silicon pentru etansare. Am strans la loc bine, dar cu masura sa nu rup vreun surub si dupa doua saptamani se pare ca nu am scurgeri deloc.

                              In rest, asigurati-va sa puneti o carpa sub locul cu pricina pentru a evita probleme cu ambreiajul si pregatiti doua sticle de 2L decupate pentru a colecta antigelul care se va scurge. O sticla ar fi suficienta dar nu o sa aveti pozitie buna pentru a colecta tot intr-una, deci mai bine sa aveti doua pentru orice eventualitate. Dupa ce ati terminat, nu uitati sa verificati periodic nivelul antigelului (la rece) si sa completati daca e nevoie. Spor la treaba!

                              Comment


                              • [QUOTE=IancuMIC;1132047]Termostatul este Vernet, Franta

                                Nu stiu firma....dar este produs in Franta...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google