If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Maxim un an? Nu stiu ce sa zic. Eu am schimbat termostatul de origine anul trecut, cand masina avea 6 ani si l-am schimbat din prostie, de vina pt oscilatia 2-4-2 este sonda de temperatura.
Am schimbat-o si pe aia, dar m-am zgarcit si am dat 25Ron pe un noName si m-a tinut fix 3 saptamani, dupa care iar au aparut oscilatiile.
Limba noastra'i o comoara, in adancuri infundata.. My ride
am bagat testerul pe ea si masina imi sta la 80 de grade, deci nu e nici de la masa nici de la sonda nici de la nimic, este termostatul dar am eu ghinion cu ele cred....
Dupa schimbarea termostatului cu unul de oirigine luat de la reprezentanta am mai observat un fenomen pe care nu l-am mai vazut decind era masina noua
Astazi a plouat afara si am mers cu masina prin oras iar cind opream la semafor observam cu ies aburi din dreptul radiatorului. Apa care intra in contact cu radiatorul se vaporiza... Cind aveam termostatul vechi care deschidea la temperaturi mai mici de 89 gr nu aparea niciodata acest fenomen
Atata timp cat nu ti se ridica apa la 6 liniute e in regula, si oricum daca iti functioneaza GMV-ul e in regula, ai incins-o mai tare probabil afara era si destul de rece si ploua mai zdravan, oricum nu ai de ce sa iti faci probleme, si poate si in trecut daca ti s-a mai intamplat nu ai bagat de seama acum esti mai atent dupa atatea nazdravanii cu termostatul, mama lui de termostat. Bine ca merge.
Merge foarte bine noul termostat....nu mi-a ajuns niciodata la 6 linii.... Nu am omorit masina sa stii....am mers normal in traficul sufocant din iasi.
in aceasta dimineata am observat ca temperatura la apa nu a saltat de 2 linii cu toate ca am mers 30km cu ea si 4 persoane in masina, asta in afara orasului, cum am intrat in oras , din cauza mersului bara la bara a saltat la 4 linii dupa care a scazut iar la 2. eu banuiesc in mare parte termostatul. intreb si eu pe aici ca din ce am mai citit pe forum am inteles ca mai poate fi de vina sonda de temperatura, dar in cazul meu cred ca nu este. masina are aproape 9 ani si d-aia cred ca mai degraba a cedat termoststul. acum as vrea sa iau la fel ca cel de pe masina, de origine, dar nu stiu de care este, daca stie careva vr-un cod, model si pret as fi foarte recunascator...
schimbat termostat, luat din reprezentnta marca dauphinoise thomson, pe masina aveam calostrat. dupa schimbare vad mai des 4 linii dar tot joaca 2-4-2-4, in conditiile in cate pana in schimbare, cu toate ca era mai cald afara deabia vedeam 4 linii si asta rar. ce este de facut, o fi sonda de temperatura??/
Eu l-am schimbat cu unul de origine si tot asa face. Merg de aproximativ o luna cu el schimbat..Sta la doua linii, cand se intampla sa faca 4 nu il tine prea mult si isi revine la 2....De doua ori mi s-a intamplat sa faca 4 si sa ramana acolo, ca pe vremuri....chiar ma dispera.
Mentionez ca am facut si combinatia cu busonul....nici o schimbare....
aceeasi situatie si la mine... (
Last edited by mallibu; 27 October 2014, 11:43.
Reason: Automerged Doublepost
Ai nevoie de o minte luminata,ce poate face o paralela intre temperatura vazuta in calculatorul motorului si cea vazuta pe instrumente.E nevoie a masura valoarea termorezistentelor din senzorul de temperatura,contacte imperfecte ale instalatiei,in cunostinta de cauza,altfel...
consumul a crescut putin fata de asta vara, dar zic eu ca ca este normal odata cu venurea frigului, daca in timpul verii consuma la la drum intins in afara orasului undeva la 5% , 2 persoane in masina +bagaje la viteza de 90-100km/h acum in aceleasu conditii consumul se apropie de 6% dar nu sare.
caldura baga, dar nu pot sa spun sigur daca la fel de bine ca inainte sau mai prost, a trecut ceva de iarna trecuta si nu pota sa fac o comparatie relevanta in acest sens.
ce am mai observat ca in vr-o 2 dimineti cu toate ca afara earu in jur de 0-2 grede turatia la relanti a urcat putin peste 1000rpm de obicei urca pana pe la 1300-1400 rpm in conditiile in care era chiar mai cald afara.
mai studiez putin problema si cred ca in ultima instanta ma duc su ia in service sa ii fac o diagnoza, pate se prin baieti de acolo ce are sa nu ma tresesc ca schimb iar degeaba termostatul si/sau sonda...
E senzorul de temperatura.....eu cind amveam jocul 2-4-2....problema aparea in felul urmator:
-crestea la 4 liniute in sarcina apoi daca scoteam din viteza si lasam un pic pe liber imi apareau imediat 2 liniute; cind acceleram la 4000 rpm iar imi apareau 4 si tot asa....consum extraurban 8~9.
Daca aveai probleme cu termostatul trebuia sa ai consum mare si sa nu dea caldura cum trebuie....Ca sfat: cind vii din oras si ajungi acasa pune mana pe furtunul de retur de la radiator si vezi daca frige. Daca te frige inseamna ca e 100% senzorul de temperatura.
multumesc de sfat.... o sa verific si treaba asta, si momentul cand deschide termostatul ca sa vad cte liniute indica atunci cand deschide. acu, dupa ce mai fac verificarile astea sa ma decid daca schimb sonda sau ma duc si ii fac intai o diagnoza. o sa revin cu datele problemei dupa rezolvare, daca se rezolva...)
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment