E Bine Cum Fac?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • E Bine Cum Fac?

    Ce pot sa stric daca in virf de panta cind opresc la un semafor tin masina oprita din ambreiaj in loc sa tin apasata pedala de frina? Pe cine am mai intrebat imi garantau ca o sa stric ambreiajul dar vreau sa aud si parerea unor profesionisti.

  • #2
    eu sunt sofer amator, dar pot sa-ti spun ca se uzeaza discul prematur si rulmentul/placa de presiune. gandeste-te ca se freaca trei discuri unul de altul cu viteze diferite cat timp stai tu la semafor. in timp se incalzezc, se uzeaza, incepe sa patineze ambreiajul...
    Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

    Comment


    • #3
      daca ti apasat odata nu se strica nimic garantat dar daca abuzezi se duce kitul ambreiaj
      laureate 1.5l, albastru marin

      Comment


      • #4
        pentru ce sa faci una ca asta? mai bine calci usor frana sau tragi usor frana de mana. asa nu se intampla nimic

        apropo: "e bine CUM fac?"
        sigpic

        Comment


        • #5
          Raspuns : Nu, nu e bine, uzare placuta in continuare !

          Comment


          • #6
            Normal ca nu e bine,tu nu ai stiut-o pana acum? Asta cred ca e prima lectie la scoala de soferi. Eu intodeauna o scot din viteza la semafor si tin usor frana, poate sa fie si drumul drept.
            niciodata sa nu contrazici o femeie......o va face ea singura dupa 5 minute...

            Comment


            • #7
              La carte spune in felul urmator...."ambreajul se foloseste cat mai putin posibil....cu cat e folosit mai rar,cu atat ii este mai lunga viata".

              Comment


              • #8
                Renunta la aceasta obisnuinta,nu-ti va aduce nimic bun,doar cheltuieli inutile ...poti tine usor masina din frana de picior in majoritatea pantelor,odata ce inveti manevra poti pleca de pe loc de la punct fix(depinde de tonajul si incarcatura masinii)fara a folosi frana de mana.

                Comment


                • #9
                  eu la din cartea de legislatie rutiera am invatat ca panta = coborare si rampa = urcare. deci te afli intr-o coborare ca esti in varf sau la baza acesteia. deci automat scoti din viteza si calvi frana. in cazul in care te afli in rampa scoate din viteza, lasa ambreiajul ala ca il omori si pune piciorul zdravan pe frana sau trage frana de mana, dar sa nu o uiti trasa cand se face verde. poti sa o tii din ambreiaj daca tre sa dai prioritate ceva, te afli in rampa si nu dureaza mult asteptarea, ca sa poti sa reactionezi repede. dar la semafor nu o tine din ambreiaj ca il omori si dupa aia zici ca e masina proasta. eu chestiile astea le-am invatat la scoala de soferi. sa o tin cat mai mult in viteza (frana de motor) si sa folosesc pe cat de putin ambreiajul. mai sunt unii care stau la semafor cu piciorul pe ambreiaj in treapta 1 si asteapta. in primul rand bulesti ambreiajul in al doilea rand iti obosesti piciorul. off: pe mine dupa un drum de 2300 km ma durea piciorul stang (c4 are ambreiajul tare de mori) si palma dreapta. am zis ca nu mai imi trebuie!
                  Last edited by yoz13; 31 December 2008, 02:44.
                  Citroen C4 Coupe 1.6 hdi 110 cp 2006 rouge lucifer

                  Comment


                  • #10
                    Juann ! Parerea mea e ca nu ai invatat in scoala sau nu ai avut de la cine sa inveti . In general cind ai oprit la un semafor sau in alte imprejurari si (stai pe loc) depaseste 10 sec. Intot deauna e indicat sa scoti din viteza si sa eliberezi amb. Cind mai ai 5 sec. Sa vina verde sau stii ca a 2 masina din fata ta se pune in miscare ,atunci ii dai viteza a 1 a si te pui in miscare,in tot acest timp (cit stai pe loc )tii apasata pedala de frina usor cit sa nu se miste masina (nu e indicat sa creezi o presiune mare asupra circuitului de frina atit timp cit nu exercita nici o forta asupra ei,masini) sfatul meu de sofer cu o vechime de 20 ani si a unui profesor instructor auto de 15 ani asta te sfatui sa faci. Cu frina de mina e alt ceva se foloseste in general ptr a asigura masina pe timpul stationari ,dar... Poti sa o folosesti si atunci cind esti oprit la una din situatiile descrise mai sus (cind timpul depaseste 10-15 sec) asta pentru a nu sta tot timpul cu piciorul pe frina ca nu e asa de indicat ,daca stai sa te gindesti ca intensitatea becului (stop frina) degaja si caldura,in felul asta poate in timp sa afecteze si culoarea triplei,dar sa nu ma intelegi gresit. Pentru alte sfaturi te pot ajuta oricind.......

                    Comment


                    • #11
                      In cazul prezentat apare uzura prematura a componentelor ambreiajului, iar daca nici nu e reglat corect uzura creste simtitor, ducand in timp la stricarea placii de presiune sau a discului.
                      Cel mai nou proiect auto din România!
                      Foarte curând şi teste cu modele Dacia.

                      Comment


                      • #12
                        @PROFESORU- Exact asa mi-a spus si mie instructorul: "Victore, nu omora ambreiajul:este buricul soferiei! La semafor scoti din viteza, calci frana sau tragi putin frana de mana. Cu 5-6 secunde inainte sa se faca verde, calci ambreiajul, bagi in viteza I si accelerezi usor. Cand s-a facut verde, pleci incet, delicat..."
                        LOGAN CLUB CALARASI - FII POLITICOS IN TRAFIC!

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by gusi View Post
                          ...pleci incet, delicat..."
                          aiurea, daca nu da motorul in limitare de turatie si nu iese fum alb din cauciucuri, nu-i destul de delicat
                          corect e asa: bagi tr1, accelerezi pana la 3500-4000rpm si lasi brusc ambreiajul continuand sa acelerezi pana la podea, pana se aude "u-du-du-du-du..." (limitare), schimbi repede a 2-a fara sa lasi gazul pana se aude iar zgomotul de limitare si abia cand masina incepe sa se deplaseze usor din loc, dai brusc 3-ul si nu lasi sub nici o forma acceleratia. numai asa poti avea un ambreiaj uscat, ca nou, fara pete de apa/ulei (ca le arzi la ce caldura se degaja acolo), cauciucuri calde pt o aderenta maxima si planetare rasucite ca un covrig (stiati ca fierul profilat e mai rezistent decat cel neted, nu?). unde mai pui ca toata lumea se uita la tine ce meserias ai plecat de la semafor si-ti ureaza de bine tie si la toata familia...iar pustii de 16 ani vor avea ca idol un ilustru necunoscut (asta primele 2-3 zile, pana se gaseste unu' in oras care sa te cunoasca si sa-ti mearga vestea)
                          Last edited by Seba; 2 January 2009, 01:38.
                          Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                          Comment


                          • #14
                            Seba pana o sa fac eu varsta sa dau de carnet o sa te faci tu instructor auto sa te chem sa ma inveti sa conduc sa plec "usor" ;)

                            P.S din cate stiu nu e indicat sa ti calcat ambreaju cand stationezi scoti masina din viteza si tragi frana de mana daca consideri ca e nevoie ;)

                            Comment


                            • #15
                              Lasi pe liber ca sa auzi sunetul "tehnologic" in toata splendoarea lui

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google