Originally posted by tomu
View Post
Trecerea De La Filtru Stock La Filtru Sport
Collapse
X
-
Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.
-
Originally posted by detail View Postfiltrul K&N care inlocuieste fitrul OEM (stock), nu este un filtru "sport" (nu stiu ce sporturi vrei sa faci cu 1.4 cu oarece caluti in plus? - eu am 105 si nu fac sporturi), este un fitru de debit marit (trece mai usor aerul prin el - deci mai mult) si inlocuieste fitrul original, pastrandu-se garantia. La 1.5 dci 85 cu mapare la 105 se simte nevoia de debit mai mare imediat dupa remapare, filtrul montat avand rezultate care se simt fara a fi nevoie de nici o masuratoare, atat de evidente sunt.
Se pare ca se revolutioneaza principiile mecanice ale motorului diesel.
Comment
-
Originally posted by Cezar View PostSpune-mi si mie, cum de intra mai mult aer intr-un motor diesel prin schimbarea filtrului de aer, astfel incat se "simt" rezultatele ?
Se pare ca se revolutioneaza principiile mecanice ale motorului diesel.
intra aerul mai usor, ajunge la turbina mai usor, trece prin intercooler mai mult, si ajunge mai mult in cilindru unde este comprimat. De aici este treaba injectiei sa bage mai mult "fuel", care oricum il baga, datorita remaparii facute. De aici intervine si chimia cu raportul stoechiometric al amestecului aer/motorina (optim undeva pe la 14,xx pentru full power): rezultatul este o ardere mai completa, "mai mult fruct, mai multa energie" cum ar spune clasicii. Creste puterea, scade smogul in oras.
si pentru unele pareri mai "opinate" vezi "ce spune fratili" de peste ocean, unde daca-i tunning, atunci il fac pana se rupe cardanul sau ambreiajul. Click: http://www.dieselworldmag.com/content/view/95/36/1/0/
Comment
-
deci toate filtrele sport sunt la fel de bune sau la fel de proaste, dac anu sunt utilizate cum trebuie.
adica daca ai bani de simota si iti iei si kit-ul de intretinere pe care il folosesti ca la carte e mai bun decat un k&n pe care il pui pe masina fara sa folosesti kitul de intretinere.
mai exact un filtru care nu este dat cu dirtretender e la fel de prost indiferent daca pe el scrie k&n, BMC, simota ,
pipercross....green....
p.s. la masinile cu debitmetru de aer dupa filtrul de aer nu prea recomand utilizarea filtrelor sport decat daca aveti bani de debitmetre noi.Last edited by NerviiMei; 3 March 2009, 03:59.
Comment
-
lasa-i ma sa puna filtre sport ... ca degeaba le explici)
Ma pun sa cumpar de acu vreo 10 debitmetre,ca o sa mai creasca pretul la ele ...si am vazut ca o sa fie destui clienti .
La diesel daca vrei sa cresti cantitatea de aer primita,schimba turbina si gata.Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.
Comment
-
Eu nu am prins-o cu nimic,nu sare nu se misca.Am mai auzit variante cand se misca corpu clapeta si ramanea accelereata dar la mine nu sa intamplat asta.
Comment
-
Originally posted by detail View Postcezar, aici nu e vorba de mecanica a motorului, ci de a fluidelor (vezi Bernoulli&Co):
intra aerul mai usor, ajunge la turbina mai usor, trece prin intercooler mai mult, si ajunge mai mult in cilindru unde este comprimat. De aici este treaba injectiei sa bage mai mult "fuel", care oricum il baga, datorita remaparii facute. De aici intervine si chimia cu raportul stoechiometric al amestecului aer/motorina (optim undeva pe la 14,xx pentru full power): rezultatul este o ardere mai completa, "mai mult fruct, mai multa energie" cum ar spune clasicii. Creste puterea, scade smogul in oras.
si pentru unele pareri mai "opinate" vezi "ce spune fratili" de peste ocean, unde daca-i tunning, atunci il fac pana se rupe cardanul sau ambreiajul. Click: http://www.dieselworldmag.com/content/view/95/36/1/0/
Sa inteleg ca se mareste presiunea in turbina, iar de aici si puterea crescuta...sau turbina isi ia mai mult aer, schimbandu-se amestecul aer/motorina prin schimbarea filtrului?....
Explicatia data de tine, este valabila pt motoarele cu aspiratie, nicidecum pt cele cu supraalimentare.
PS: la diesel nu conteaza raportul de 14.7 la 1, tocmai de aceea se baga aer cu nemiluita cu ajutorul turbinei, pt a obtine o compresie mare si deci de a arde complet motorina. Asa ca filtrul ala, aduce prea mica contributia in castigarea de cai putere.
Last edited by Cezar; 3 March 2009, 12:06.
Comment
-
Originally posted by Cezar View PostAsa ca filtrul ala, aduce prea mica contributia in castigarea de cai putere.
xp-ule, la logan, 1.6 si 1.4 mpi, eu stiu ca nu exista debitmetru...daca tu mi-l arati eu il mananc. calcului debitului de aer il face ucee pe baza valorilor date :
la relanti de mpp
in mers de unghiul de deschidere a clapetei fluture.
astea doua se pot murdari si pot duce la o proasta functionare a motorului, dar nu e o tragedie in cca o ora se scot si se curata si-s ca noi.
16.16v si dci-urile stiu ca ar avea debitmetru si aici incep problemele legate de filtrul sport.
Comment
-
mananci un senzor de presiune din galeria de admisie? informatia astuia, corobarata cu informatia senzorului de temperatura a aerului din adimisie, crezi ca e suficient ca sa afli debitul de aer?
mpp regleaza debitul de aer, nu-l calculeaza. in nici un caz un motor nu e unitate aritmetica de calcul. 16v n-are debitmetru, are exact ce-are 1.4 si 1.6, adica cei 2 senzori pomeniti mai devreme.
ps: pofta bunaDemocratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
Cristi_Xp, ma iau dupa tine, si-mi comand acelasi kit admisie ca in poza postata mai sus de tine, cred ca am intrat pe linkul pus tot de tine, cam piperat pretul dar sper sa dea rezultate...
in primu rand il vreau pentru estetica, sa arate un pic mai frumos motorul sub capota. se aude si diferit, adica gen sibianul in ture? se misca motorul un pic mai bine, mai ales vara tinand cont de caldura de afara, al meu se puturosea cand se incalzea tare...
Comment
-
referitor la ce a spus domnulK, in legatura cu murdaria.
daca nu as fi incercat sa pun filtru sport, n-as fi stiut care e situatia acolo, dar e pliiin de praf, desii am schimbat in mod regulat filtru aer la 10mii km.
Am curatat clapeta, tot ansamblu cu o carpa, dar mai departe de clapeta nu m-am mai bagat...adica in motor acolo
Se poate curata cu ceva si acolo ? Dupa ce am curatat clapeta s-a schimbat mersul masinii
Comment
Comment