Originally posted by DomnulK
View Post
Trecerea De La Filtru Stock La Filtru Sport
Collapse
X
-
Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.
-
Originally posted by Seba View Postmananci un senzor de presiune din galeria de admisie? informatia astuia, corobarata cu informatia senzorului de temperatura a aerului din adimisie, crezi ca e suficient ca sa afli debitul de aer?
mpp regleaza debitul de aer, nu-l calculeaza. in nici un caz un motor nu e unitate aritmetica de calcul. 16v n-are debitmetru, are exact ce-are 1.4 si 1.6, adica cei 2 senzori pomeniti mai devreme.
ps: pofta buna
acu pe baza caror senzori calculeaza debitul de aer e alta discutie.
debitul se poate calcul asi in funcite de mpp penteu ca in functie de deschidere se stie cat aer poate trece prin acel spatiu intr-o unitate de timp.
la 16.16 v am presupus, nu-i stiu arhitectura, dar dieselu sigur are debitmetru si la ala e cel mai pacatos sa pui filtru sport si mai ales prost intretinut.
Originally posted by Cristi_Xp View Postlasa-i ma sa puna filtre sport ... ca degeaba le explici )
Ma pun sa cumpar de acu vreo 10 debitmetre,ca o sa mai creasca pretul la ele ...si am vazut ca o sa fie destui clienti .
La diesel daca vrei sa cresti cantitatea de aer primita,schimba turbina si gata.
Originally posted by tomu View Postreferitor la ce a spus domnulK, in legatura cu murdaria.
daca nu as fi incercat sa pun filtru sport, n-as fi stiut care e situatia acolo, dar e pliiin de praf, desii am schimbat in mod regulat filtru aer la 10mii km.
Am curatat clapeta, tot ansamblu cu o carpa, dar mai departe de clapeta nu m-am mai bagat...adica in motor acolo
Se poate curata cu ceva si acolo ? Dupa ce am curatat clapeta s-a schimbat mersul masinii
corpul clapeta, daca vii la intalnire cu un wd40 si o pensula si o periuta de dinti ti-l curat eu cum trebuie.
Comment
-
vino la intalnire, nici eu cand am fost prima data nu stiam pe nimeni. vorbim acolo sau id mess kandrrei
Comment
-
Originally posted by Cezar View PostSa inteleg ca se mareste presiunea in turbina, iar de aici si puterea crescuta...sau turbina isi ia mai mult aer, schimbandu-se amestecul aer/motorina prin schimbarea filtrului?....
Explicatia data de tine, este valabila pt motoarele cu aspiratie, nicidecum pt cele cu supraalimentare.
PS: la diesel nu conteaza raportul de 14.7 la 1, tocmai de aceea se baga aer cu nemiluita cu ajutorul turbinei, pt a obtine o compresie mare si deci de a arde complet motorina. Asa ca filtrul ala, aduce prea mica contributia in castigarea de cai putere.
Ceea ce spui tu este faptul ca la relanti amestecul la diesel este sarac (ajunge la 40:1), deci motorina se arde toata. Prin remapare, se injecteaza la acest tip de motor mai multa motorina, deci este nevoie de mai mult aer avand geometria fixa a turbinei, pentru o ardere mai completa a plusului de motorina si diminuarea fumului.
P.S. Sunt incepator doar pe forum.
Comment
-
zi si mie te rog...de ce un diesel remapat ...da asa mult fum dupa chiptuning ?
sa fie oare din cauza ca nu se arde motorina toata...si care sa fie cauza ,alta decat aerul putin ? si daca rezolvai chestia asta printr-un filtru sport...chiptunerul respectiv de ce nu ti-a recomandat...Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.
Comment
-
Originally posted by DomnulK View Post...debitul se poate calcul asi in funcite de mpp penteu ca in functie de deschidere se stie cat aer poate trece prin acel spatiu intr-o unitate de timp.
doar daca nu esti in sarcina cu motorul, altfel, ce "stii" din pozitia mpp e cat se poate de eronat. daca ala e deschis blana si motorul e in subturare, debitul e cat se poate de gresit si injectia e cat se poate de proasta
dieselu sigur are debitmetru si la ala e cel mai pacatos sa pui filtru sport si mai ales prost intretinut.
corect!
nu e suficenat sa stergi cu carpa. in interiorul galeriei de admisie<amestec> nu prea ai cum sa cureti, decat dac ao dai jos de pe masina, si e chinul dracului...
Originally posted by detail View Postcezar, din dou cazi in eroare, compresia este data de raportul intre volumul la PMI si PMS, nicidecum de turbina.
asta e raportul volumtric al motorului, Cezar se referea la presiunea data de turbina. apropo, un motor aspirat cu raport volumetric de 10:1, are aceeasi compresie cu un turbo cu presiune de supraalimentare de 1.2 bar si raport initial de 7,5:1?
Iar turbina nu poate sa-si creasca presiunea decat prin asigurarea unei curgeri mai usoare a aerului pana la turbina
esti 100% sigur? regulatorul de presiune turbo atunci ce face? supapa bypass/wastegate, aia ce regleaza?
din pacate la motorul de LGN neavand posibilitatea de variere a turatiei.
turbina are o singura turatie? postcombustie (injectie intarziata pe timpul de evacuare) nu accelereaza turbina? sau un amestec mai bogat?
Ceea ce spui tu este faptul ca la relanti amestecul la diesel este sarac (ajunge la 40:1), deci motorina se arde toata.
daca s-ar arde toata, n-ar scoate dram de fum. practica insa ne arata cu totul alta imagine a motorului dizal...
Prin remapare, se injecteaza la acest tip de motor mai multa motorina, deci este nevoie de mai mult aer avand geometria fixa a turbinei, pentru o ardere mai completa a plusului de motorina si diminuarea fumului.
tu injectezi mai multa motorina la ralanti? sper ca nu esti chiptuner, nu mi-as face softul al tine...
P.S. Sunt incepator doar pe forum.Last edited by Seba; 4 March 2009, 16:12.Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
@seba,
am revenit pe thread cu concluzia mea:
conduc 3 LGN diesel pe care le am (2 de 70 - ocazional si unul de 85+20 tot timpul).
Cele de 70 se misca total diferit. Pe un MCV de 70 am circulat 1,5 ani zi de zi, si pe un VAN de 70 am facut multe drumuri in tara. Masinile au aceeasi specificatie. Oricine se suie pe ele simte diferenta, si am simtit-o de cand am ridicat a doua masina de la dealer.
La fel am simtit diferenta la schimbarea filtrului pe masina de 85 pe care ma "dau" din iunie. Poate ca si filtrul vechi era imbacsit, dar nici buretele de pe cel OEM du ducea la cresterea performantelor.
Comment
-
-
Astazi am montat filtrul K&N si bineinteles efectul placebo a si aparut!Mamaaaaaaaaaa ce trageeeeee....Abia astept sa fac si remap-ul....atunci sa vedeti.....
Sincer,nu m-am asteptat la nimic!L-am cumparat doar pentru faptul ca unul de origine e la jumatate de pret si ca pe asta pot sa-l scot si sa-l curat la 10000.
Comment
-
Azi i-am pus si eu un filtru sport Yod,am pastrat carcasa,am scos filtru stock,si am taiat din furtunu ala de admisie,astfel ca imi trage aer cam de langa baterie,din zona aceea,se simte putin ca ar trage cu o idee mai buna,si soundul mai sportiv,problema ar fi cum reusesc sa izolez termic carcasa stock si furtunu,ca se incing ca draq,si alta intrebare,in zona aceea langa baterie,deasupra la radiator e ok,trage aer rece sau cald?
Comment
-
de unde ai luat filtru?si cat te-a costat?zi-mi si mie te rog...ms multhttp://www.loganclub.ro/forum/ms_41_nzn-t12171.html? Logan 2000 16v
Comment
-
ce ziceti de acest racord flexibil, in locul binecunoscutei tubulaturi de inox?
Pretul este mult mai ieftin, 50 ron, gasit pe un siteAttached Files
Comment
Comment