sa puna pe ele ce vor ca de murit cine are tot moare.noi sa fim sanatosi.off ttopic: stiu pe unul care a crezut ca ASR de pe wv al lui e (asa credea el ca face asr-ul)cumva vezi doamne vreun diferential blocabil si s-a bagat in rahat ...prdon noroi si am tras de el cu papuc 4x4 pana i-am smuls filetul de la carligul de remorcare.
Noul Sistem De Testare NCAP
Collapse
X
-
Originally posted by FLORIN77 View PostO mai fi vreo natie in afara de romani care vor si masina ieftina si cu toate sistemele posibile ?
Comment
-
Ok, hai sa va lamuresc de ce am deschis topicul asta: credeam ca vor arunca o privire pe aici si cei care ar putea avea ceva legaturi oficiale cu Dacia si ar putea sti daca exista planuri legate de ESP macar ca optional in oferta Dacia in 2009.
Am dacia 1310 si anul asta aproape sigur voi intra in programul rabla, iar daca as avea ceva informatii cum ca de exemplu Dacia va introduce ESP prin august (sa zicem), nu m-as grabi sa-mi iau Sandero (slabe sanse sa-mi iau Logan - prea "lunga" pentru ce vreau eu) prin aprilie, ci as astepta sa apara ca optional ESP si as lua-o prin august - septembrie, chiar daca pretul ar fi mai mare.
Comment
-
esp pe logan ? da ei au facut comenzi speciale ? poate te refereai la abs+ebv ( ebv-Distribuţia electronică a forţei de frânare. La autovehiculele cu tractiune faţă, partea din faţa este mai grea decât partea din spate, astfel încât în cazul acţionării frânelor, centrul de greutate al autovehiculului se deplasează spre faţă. Prin aceasta aderenta la rotile spate scade simtitor si rotile tind sa se blocheze. Prin distributia forţei de frânare, franarea automobilului se realizeaza mai eficient, iar fenomenul de blocare al rotilor este inlaturat.
Comment
-
Sa revenim la intrebarea topicului. Dacia cu ESP?
Introducerea ESP-ului in punctajul de testare va influenta doar obtinerea celui maxim.
Din pacate Dacia Logan (Sandero) este penalizata serios de tehnologia prin care a fost proiectata si materialele care se folosesc la structrura ei. Structura ei este de 3 stele si nu va putea trece niciodata de 4 stele cu toate ESP-urile montate. Fiecare punct la test se "munceste" prin adaugarea de "optionale". De ex. martorii de centura au fiecare cate un punct pentru ocupantii locurilor din fata, si sunt niste biete combinatii de contacte si de UCH. Dacia nu la are, dar Clio 3 nu are martor de centura la scaunul din dreapta, si nici ESP serie, dar a obtinut 5 stele din prima (dar are serie pe cele cu 3 usi 8 airbaguri)
Deci fabricantii doteaza fiecare clasa de masini cu ceea ce cred ei de cuviinta ca va atrage o clientela cat mai numeroasa in cadrul clasei ei. Si sa nu ne mintim, Dacia este o masina "low cost" atat din punctul de vedere al utilizatorilor vizati in Europa, care cauta in general un mijloc de deplasare de la A la B, cat si al profitului facut de fabricant.
Doar costurile "optionalelor" ii impiedica sa le monteze...Si nu le veti vedea prea curand pe acest model, cata vreme legislatia nu va obliga, sau piata nu o va cere.
@seba: Nu sunt un adept al ESP, dar incearca legile fizicii cu un M3 de 400 CP pe modul sport, cu tractiunea decuplata....
Pentru masini normale insa, cum zicea Murphy: "You can't design a foolproof device, because fools are so ingenious..."
Comment
-
eu am incercat legile fizicii cu un logan de 96 de cai si cu unul de 105 cai fara esp, nu vrerau sa incerc cu bmw de 400 de cai oricum ideea e ca un martor de centura si-un esp nu fac masina mai sigura la impact. asa ca daca va intereseaza cat de cat siguranta cand va luati masina, nu va uitati la cate stele are masina, ci la cat punctaj a obtinut la testele individuale.Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
Comment