Rodaj afara sau in oras?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Rodaj afara sau in oras?

    Sunt curios sa aflu si eu pareri si motive pentru aceste pareri. Multi spun ca rodajul este mai bine sa-l faci la drum lung, insa de ce? Si ce poate influenta acest rodaj facut in afara/in oras, performantele unei masini pe termen lung? Eu am un Ambition 1.6 8V, si mai mult de jumatate de rodaj i l-am facut afara (in jur de 600 km) si mi se pare ca acum (cand am 4500 km) consumul este mai mic fata de alte loganuri tot 1.6 (9 l/100 km in oras, 5.8 afara la 120 km/h). Astept pareri
    Logan Ambition 1.6 8V

  • #2
    Normal ca iti scade consumul...si o sa mai scada o sa vezi. Nu se simte si la putere la motor?

    Incepe motorul sa se aseze, "isi da drumul" mai popular spus.

    Comment


    • #3
      pina vine cineva cu o lamurire tehnica, eu iti dau o lamurire babeasca si practica
      clar si de preferat rodaj in afara orasului. in oras, motorul este supus la chinuri (schimbari frecvente de turaii) pe cind in afara orasului se merge constant si aceasi sarcina. adica regim croaziera si nu fortezi motorul.
      ex: cu vechiul mercedes, saptaminal imi papa 1L ulei/saptamina si faceam cam 200km in oras. concediu timisoara->constanta->timisoara 1.800km, mi-a papat treisfert de litru de ulei. sper ca s-a inteles ideea. nu e tehnic, dar e practic .
      consumul il am la fel de cind am luat masina si pina la cei 23.000km parcursi, probabil la dci e altfel.
      Daca indeplinesti o sarcina prea bine, vei ramane cu ea pe cap, cum ar fi Tutoriale pentru Dacia Logan

      Comment


      • #4
        Nu e chiar babeasca explicatia. In afara se face rodajul din 2 motive:
        1 mersul este la o turatie cat de cat constanta cum a zis crististreulea.
        2 motorul merge in regimul optim de temperatura fata de oras unde opresti se raceste motorul iar pornesti etc, deci cand rece cand cald sau foarte cald.
        Cel mai lent 1,6 8v

        Comment


        • #5
          Parerile sunt impartite. Unii maistori spun ca nu e indicat sa faci rodajul la drum lung. O turatie constanta si neschimbarea treptelor prea des, nu presupune un rodaj adecvat. Variatiile de temperatura nu sunt mari in oras (doar nu e dacia 1310..)
          Personal optez spre un rodaj mixt, 60 % la drum lung, 40 % oras, mers frumos (ceea ce eu n-am facut...) Cand am luat-o de la dealer, primul lucru a fost sa dau o fuga acasa la parinti sa le arat achizitia, drum de 300 km. Si normal ca in depasiri am ''sarit'' cu ea de 4000, n-am avut ce face (tiruri).
          Acum am bine peste 5000 de km cu ea, daca ar fi sa o iau de la capat cu rodajul, cred ca as fi mai grjuliu...dar e tarziu acum...Oricum, nu cred ca s-a intamplat ceva rau, o sa vad pe la 80-100000 km.
          Cel mai frica mi-e de ambreaj sa nu cada, mi se pare foarte firav...Parca aud un sunet ciudat aproape imperceptibil cand urc in trepte si o bruschez un pic, ma rog...Scuze de offtopic.
          Last edited by Octavian; 25 September 2007, 10:43.

          Comment


          • #6
            Nu sunt de acord cu tine. Iar chestia cu variatia de temperatura ce legatura are cu Dacia 1310. Ce daca opresti nu se raceste motorul? Sau daca o fatai prin oras pe caldura nu se incalzeste peste optim?
            Cel mai lent 1,6 8v

            Comment


            • #7
              Originally posted by Octavian___28
              nu e indicat sa faci rodajul la drum lung. O turatie constanta si neschimbarea treptelor prea des, nu presupune un rodaj adecvat.
              Foarte corect!
              numar secundele

              Comment


              • #8
                Rocri: ai partea ta de dreptate, dar daca o fatai mult prin oras vara, motorul nu se incinge peste optim. Faceam referire la vechea Dacie, pt ca acolo variatiile de temperatura sunt mai mari.
                Sa nu facem referire la temp. apei, daca ai avea un indicator de temperatura ulei, ai vedea ca iarna sau vara are aceeasi temperatura, asta in functie de cum mergi cu masina, dar valorile sunt aceleasi.
                Treaba asta am observat-o la un Peugeot (are indic. de temp. ulei). Deci nu vad de ce nu ar fi valabil si la Renault sau Dacia Logan.

                Comment


                • #9
                  Este bine de facut rodajul si afara si in oras. Dar mai putin in oras (cel putin in Bucuresti), ca nu prea ai cum sa o tii sub 3000 rpm si se incalzeste prea mult motorul. In oras la plecari si opriri dese, si mersul numai cu a I-a, cum e in Bucuresti cand e coada, nu prea se rodeaza bine motorul.
                  Cel mai nou proiect auto din România!
                  Foarte curând şi teste cu modele Dacia.

                  Comment


                  • #10
                    parerea mea e ca nu conteaza unde faci rodajul ..problema e sa nu depasesti acele turati care sunt recomandate si sa nu cari excesiv cu ea ..pentru ca nu prea e de bine la motor :P

                    Comment


                    • #11
                      Mi-e mi s-a parut greu sa ma tin de turatiile care nu trebuie depasite, recomandate de producator. Toata treaba e sa nu o chinui in rodaj, sa nu o fortezi cu accelerari violente, cu pedala la podea. Daca sari de 3500 ,ajungi la 4000 intr-o depasire, apai nu-i sfarsitu' lumii, n-are absolut nimic.

                      Comment


                      • #12
                        Pun eu intrebarea altfel. Daca faci nebunii in rodaj (depasiri de turatie sau incarcatura mai mare de 3 persoane), efectul negativ se vede curand(motor gripat, pompa de ulei stricata, segment spart, etc) sau apare dupa o perioada mai mare (bataie motor, consum de ulei,etc), sa spunem dupa 15000 de km?
                        Cel mai lent 1,6 8v

                        Comment


                        • #13
                          Ce ai enumerat tu, exclus total, gripari si segmenti sparti. Eu in rodaj am ajuns si-n turatii mari,am carat si 3 pers (la lucru). Vreun efect negativ(daca este!) nu e imediat, ci in timp (eu stiu, sa inceapa sa-ti consume ulei spre ex) dupa multi km. Dar nu cred ca ai de gand sa faci cu ea 250-300.000 km...
                          Sunt convins ca nimeni n-a respectat 100% turatiile alea. Stai linistit. Da-i ulei bun si n-ai treaba cu motorasu'. De atatia ani si-a dovedit din plin fiabilitatea, vezi SuperNove, Solenze cu sute de mii la bord si merg ok si acum (ma refer la motor).
                          Last edited by Octavian; 26 September 2007, 13:58.

                          Comment


                          • #14
                            in rodaj e bine sa nu depasiti 3000rot/min la benzinar si vreo 2000rot/min la diesel,indiferent de marca auto si sa nu il lasati sa se incalzeasca cum fac multi stand pe loc cu el pornit sau mai grav sa turati in gol.cheie si dupa 5sec puteti pleca chiar daca sunt 0'c afara.
                            pana se incalzeste trebuie luat usor nu ridicat imediat la 3000rot/min.
                            si la fel e contraindicat sa accelerati la turatii mici cum ar fi sa mergeti in a4a la 1000ture si sa apesi pedala la fund.atunci chiar daca nu trepideaza pentru ca intervine calculatorul in motor se produc solicitari f. mari.
                            deci exclus sa mearga nevestele cu masina in rodaj mai ales daca sunt incepatoare(6000rot/min si tine ambreajul calcat )

                            Comment


                            • #15
                              Eu am facut 4 drumuri de autostrada Bucuresti-Drajna si retur cam 800km si un drum Bucuresti-Pitesi si retur. La ora 3 am luat masina de la reprezentanta si la 4 si un pic eram pe autostrada in rodaj. Deci 1000km cum scrie la carte.
                              sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google