Eu am facut 1400 km pana acum 600 in afara orasului si azi cand am verificat uleiul am observat ca a scazut 4 mm nivelul e normal oare ?? motorul este cdi 85 cp.
Rodaj afara sau in oras?
Collapse
X
-
cat timp nu ajunge la minim e ok, unele motoare consuma ulei in timpul rodajului, eu ma uit maine la al meu am 3100 km tot asa era scazut vreo 4-5 mm, n-ai de ce te ingrijora
Comment
-
Depinde cand ai verificat uleiul. Daca l-ai verificat dupa ce ai mers cu masina, e normal sa-ti arate mai putin pe joja pentru ca o parte din ulei e inca imprastiat prin motor. De asemenea conteaza foarte mult si ca masina sa fie pe loc drept.
Dupa cum scrie si in cartea masinii, uleiul se verifica cu motorul rece, dupa ce masina a stat cateva ore, si bineinteles pe teren drept.
Revenind la rodaj, si eu am incercat sa-l fac cat mai corect, dar nu m-am abtinut si pe la 800km i-am dat un pic pana la 4000rpm. Desi in carte scrie ca rodajul e 1000km, multa lume recomanda 3000km.Logan Kiss FM 1.6MPI IS-29-FLY
Comment
-
2500 rpm maxim...asa mi-a zis cel de la reprezentanta cand mi-a dat cheile masinii. Asta in cei 1500 km de rodaj bineinteles. Acum si cu km in care trebuie sa faci rodajul...auzi atatea variante incat nu mai stii pe care sa o crezi ca fiind corecta. Asa ca cel mai bine e sa faci media...undeva la 2000 de km eu zic ca e destul...sau e prea mult?I don't drive fast...I fly low !!!
Comment
-
Rodajul trebuie sa fie mixt (de preferat 80% outside si 20% inside, dar merge si 50%-50%), adica si urban si extraurban. Rodajul presupune slefuirea uniforma, pana la "oglinda", manetoanelor arborelui cotit si a camasilor pistoanelor. Aceasta slefuire uniforma nu e posibila fara un regim de temperatura constanta, fara un regim de turatii constant (cine a studiat metalele stie ce vreau sa spun!). In alta ordine de idei, nu stiu cine v-a spus voua ca in oras temperatura motorului e mai mare? pentru ce mai exista termostatul din instalatia de racire? Nu cumva pentru a mentine o temperatura constanta a motorului? Rodajul in oras nu e recomandat pentru ca nu se face uniform! Diferente mari intre regimurile de turatii (1000-3000+rpm) pe diferente de timp mici. Daca e s-o luam babeste... presiunea uleiului e de 2atm la 1000rpm si 5.5atm la 4000-5500rpm, acum va intreb eu care ungere e mai eficienta? la 1000 sau la 2500-3000? Sunt convins ca o sa ma-ntrebati de ce nu e mai eficienta la 5000, ei bine, la 5000, rotatia arborelui cotit fiind foarte mare, ungerea e mult mai putin eficienta ca la 2500-3000 (daca vreti faceti un calcul de genul u=p/r unde u sa zicem ca e coeficientul de frecare, p este presiunea uleiului si r turatia motorului, si sa-mi spuneti ce rezultate aveti). In plus, fata de cele spuse pana acum, ganditi-va ca ca bielele actioneaza asupra arborelui cotit ca niste ciocane, si daca arborele cotit nu are ceva inertie, data de volanta, socul primit de manetoanele arborelui este insutit sau inmiit mai mare decat la regimuri constante de turatii.
Concluzie. Rodajul se face pe cat posibil in regimuri constante de turatii si temperatura, adica rodajul nu se face pe distante scurte, la temperaturi ambiante foarte scazute. In timpul rodajului trebuie sa aveti intotdeauna un ou pe bord... crud!
Comment
-
3500 max la benzinar, 2500-300 max la dieselar. eu nu i-am data peste 3500 in rodaj. de fapt, au foast doar cateva exceptii cand i-am dat 3500, pt ca la 3000rpm la benzinar in tr 5 ai 110km/h si e o viteza unde masina "se simte bine". si pt rodaj e suficient. intr-aevar dupa 3000km se misca mai bine, dar eu abia dupa 30000km am inceput sa-i arat motorului ca exista si 6000rpm ma mai apuca o data la 1-2 saptamani sa-i dau fest peste 4500 si n-are absolut nimic. rodajul sunt de parere ca trebuie facut mixt, 60-65% afara si 35-40% in oras.Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
Mai baieti masina are aproape 2000 km. Rodajul a fost facut . Mixt si ultim 300-400 km i-am facu in afara si i-am dat si max cat paote saduca pe carca adica 170- de curiozitate. Cateva momente. Orcum se tine bine. Si cred ca rodajul se face pana in 1500- 2000, e adevarat ca amsina se lasa mai greu.
am amici care lucreaza la dacia si au zis baietii ca rodajul e mai mult asa de siguranta omului. Adica mai repede sa nu sara ceva, sa nu plesneasca. Si daca totusi se intampla sa nu aiba 150 km/h ca atunci sigur ii cresc aripioare si o ia in sus. Se face un rodaj si in fabrica.. Fiecare motor si cv sunt puse pe stand si facut un rodaj/ teste.1.5 dc
Comment
-
Rodajul din fabrica, daca nu ma insel, se face la rece, pe banc, cu chiulasa desfacuta, sub jet de apa si ulei. Ala e ca sa-si faca cilindri "oglinda" si netezirea eventualelor imperfectiuni de prelucrare. Restul rodajului (pana la 1000-1500km) e mai mult ca sa se asigure ca nu exista defecte de fabricatie in motor. Plus, se rodeaza restul pieselor ce n-au fost "forjate" in fabrica, pe banc: cutie de viteze, rulmenti, bucse, tije, articulatii...Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
Daca mai este cineva interesat :
- orice masina la ora actuala ere 'rodajul 'facut in fabrica ( nu stiu cum , inclin sa-i dau dreptate lui Seba )
- ce presupune 'rodajul' pe strada : nu este recomandat sa depasesti limitele maxime de turatie transmise de producator
- este recomandata variatia de turatie si viteza
- nu este recomandat mersul indelungat la turatie sau viteza constante
- dupa parcurgerea ' rodajului ' de aprox 3000 km se poate observa o usoara scadere a consumului
- in ' rodaj ' orice masina poate manca ulei
- la terminarea ' rodajului ' scade sau dispare complet halirea uleiului
- temperatura la care motorul functioneaza in oras si in afara este aceeasi ( aveti indicator pe bord ) , poate creste doar daca ai o defectiune combinata uneori cu mersul bara la bara ( aceeasi temperatura de functionare o are si vara la 40 grade afara si iarna la - 20 grade) .
- uneori poate scadea putin si nivelul lichidului de racire
- de evitat forja , acceleralile bruste ( talpa )
- de evitat supraincarcarea masinii peste sarcina maxim autorizata
- la capitolul baliverne : mersul cu o singura persoana in masina.
- in majoritatea cazurilor , efectuarea ' rodajului ' lasa loc de subiectivism in functie de parerea fiecarui doctor in masini . Nici un producator nu recomanda mersul in oras sau in afara , trebuie respectat doar modul de a trata un motor nou . Recomanda doar cele de mai sus .
O parere personala : oare chiar fiecarei masini in parte i se face ' rodajul ' pe banda ?
Si cam atat . Daca imi mai amintesc ceva revin .Last edited by FLORIN77; 30 May 2008, 11:21.B -X X - DDF x 2
:sofer1: :kissroadkill: :sofer5:
Comment
-
Auzisem ceva de "Rodaj galvanic" in fabrica insa nu stiu clar ce procedeu ar fi sau daca Dacia il foloseste!Sunt mai multe procedee pe care fiecare marca il foloseste mai mult sau mai putin!Eu 1000km nu i-am dat peste 3500RPM, dintre care 700km i-am facut pe autostrada...In 4 zile terminasem rodajul!In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul
Comment
-
Sursele mele mi-au zis ca se face un rodaj mai mult pt teste si reglaje la fiecare motor. Adicase pune pe stand si este pornit. Dupa ce se incalzeste se fac teste si reglaje. Dupa care se mai stange ciulasa daca este nevoie si apoi se monteaza pe masina.1.5 dc
Comment
Comment