@detail: nu vb de acei 112 Nm ai motorului, ci de cei 400 Nm de la roata. Nu mai gasesc graficul acela cu cuplul la roata. Multumesc anticipat celui ce-l gaseste.
Logan Phase 2 Prestige 1,6 16v Vs Logan 1,5 Dci 85 Cai
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
@dark: Adica cuplul e mai mare in valoare absoluta la roata la MPI pe o plaja mai larga decat la dci? Vrei sa suprapunem graficele si sa le scalam cu rapoartele cutiilor...(care oricum am gasit pentru pickup ca sunt identice la 1.616V cu dci 85. baga un ochi aici http://www.nissan.co.za/en/web/model...3246517988.htm )
@cezar cred ca deja aberam in jurul unor date care nu se regasesc in practica. Am in familie urmatoarele motorizari: 1.416V, 1.4MPI, dci 70,dci 85...Cred ca stiu cum se comporta la condus...
@dark: 90% intre 1900 si 3xxx nu mi se pare ca apare si dispare prea brusc...Last edited by detail; 26 June 2009, 19:39.
Comment
-
beso tata tu esti foarte destept ca ai facut 17 ani de scoala si te felicit iar eu numai 15 si cu altii pe aci.eu nu am incredere in calculator nici 5% ca sunt facute tot de astia cu "scoala " multa.scuze off topic.
ps :rog un moderator sa inchida sandramaua si sa-mi dea mie doua palme.Last edited by margelatu; 26 June 2009, 19:40.Welcome to the Club, We Have Jackets !
Comment
-
Si ca sa trecem de la tehnica la filosofie: am pornit de la un post in care se spunea despre un user cu 1.6 16V care a pierdut in zare un dci 85, si am ajuns sa spunem ca 1.4 MPI este egal cu dci 85, ba chiar are cuplu mai mare la roata...
A dracului fizica si filosofia asta...
Comment
-
@detail: nu a contestat nimeni ca dci ofera o mai mare placere in a condusului, prin consumul scazut si puterea in plaja de turatii 2000-3500.
Insa problema s-a pus strict pe performantele dinamice: de ce dci este mai lenes ca benzina, desi simturile noastre spun exact contrariul?
Cum sustinem faptul ca pe 1000m, dci are aceleasi performante dinamice ca 1.4? Sau aia "ie "prosti, si stim noi mai bine?
Comment
-
Daca vei considera si vazul un simt, atunci da, mie simtul imi spune ca oricand pot depasi cu dci 85 un 1.4 MPI...
LE ar fi bine sa ne dam cu parerea din experienta proprie nu din niste date, pe care daca le iei la bani marunti sunt exclusiv informative si de marketing. Vezi de exemplu diferenta dintre masa vehiculului pe site, si in talon...Last edited by detail; 26 June 2009, 19:50.
Comment
-
la comfort acustic dci nu are cum sa convinga ca am mers si se aude ca dracu(la logan) .la 1000 m clar ca nu are ce zice in fata 16 v.el are cuplul ala in treapta a 5-a de la 80-120,130 cand benzinarele abia incep sa iasa la viata.la viteze mari se schimba treaba ca benzinarul urla tare iar motorinarul scoate fum si e in descendenta la cuplu.Welcome to the Club, We Have Jackets !
Comment
-
Dar nu asta e problema, ca doar nu suntem copiii : "Ba a mea depaseste mai bine, ba nu, a mea".
Nu vb de reprize, ci strict de 0-1000m. ( pt ca despre acestea putem gasi date oficiale).
Pe reprize dci, va fi mereu mai bun ca un mpi.
Insa problema celor 1000m, ramane inca fara raspuns?
Comment
-
pai eu nu am zis ca pe liniuta dci-ul face 1,6 16 v ci doar la reprize si asta in a 5-a si pana la o anumita turatie.e cum a zis domn' doctor (site dacia la fisa tehnica).pana la o mie sunt cam 4 sec intre unu si altu iar de la 10,5 s la 13 s ce o cale atat de lunga...ori fi 3 s la 1000m dar aia nu zic asa din burta.
ps:unde o fi domnu Seba!Last edited by margelatu; 26 June 2009, 19:57.Welcome to the Club, We Have Jackets !
Comment
-
Eu nu cred in aceste date, am condus si 1,4MPI si dci85, nu am masinile luate ca sa "ma dau", nu am facut niciodata liniute, dar sunt sigur ca la 1000 m sunt la Vmax., care este mai mare decat la MPI in valoare absoluta, si nu bag mana in foc ca in 1000 m DA, MPI este la Vmax.
Comment
-
de la inceput threadul a fost o liniuta.dci-ul clar ca nu e pentru asa ceva ci e pentru consum cea ce si-au dorit romanii in general,iar amaratul de 1,6 16 v e facut sa guste si romanii un pic de putere pe dacie.Welcome to the Club, We Have Jackets !
Comment
-
detail oricat am despica noi firul in 4, la diesel pe sprint schimbi mai des vitezele si tocmai acolo pierde. Sa zicem ca schimbi la 4000 RPM desi deja cuplul e de domeniul trecutului la turatia aia pe dizal. Bezinarul mai are 2000 RPM in care tot mai trage ceva pana schimba si apoi cel cu dizal trebuie sa recupereze distanta pierduta in timp ce schimba vitezele. Totul se rezuma la o distanta parcursa intr-o anumita perioada de timp. Da, benzina invarte rotile mai repede, pe cand dieselul le invarte mai puternic dar mai...rar. Distanta parcursa intr-un anumit interval de timp se poate impartii fix in numar de rotatii ale rotilor, efectuate. Cam asta ar fi pe scurt.In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul
Comment
-
@margelatu asa-i cum zici...
fiecare isi alege masina dupa criteriile lui. Dar pe total, numai dupa vreo 42000 de km incep sa castig ceva din consumul mai redus... cum am calculat? La un consum preponderent in oras de, sa zicem, 10 l/100km as consuma 42000/100*10 = 4200 litri benzina. La 1500 euro diferenta mi-as putea lua aprox 1700 litri motorina (1500*4,2/3,7=1702) care reprezinta diferenta de consum mai redus al dieselului 42000/100*6 = 2520. Daca scadem din 4200 litri (benzina consumati pentru 42000 km) pe cei 2520 (motorina consumati pentru tot 42000 de km) rezulta 1680 de litri carburant. Considerand un pret aprox. egal pentru carburanti, putem concluziona ca dieselul este rentabil doar dupa 42000 de km. (daca luam in calcul doar dezavantajul pretului de achizitie al motorului, cu reviziile, filtrul de motorina si injectoarele fiind alte discutii). Acestea fiind spuse pe mine nu ma incanta ideea unui diesel cu tot cuplul lui MAXIM mai mare decat al benzinarului...
Toate cele bune...Dacia Logan Prestige, 1.6 16V, gri comet...
Comment
-
Originally posted by darksid3 View Postdetail oricat am despica noi firul in 4, la diesel pe sprint schimbi mai des vitezele si tocmai acolo pierde..
La 400 eventual o data in plus...La 1000 m esti oricum la top, si amandoua au 5 viteze din cate stiu eu...
Si ca sa nu mai continuam prostia asta cu 1.4MPI mai bun ca dci85, va promit ca prima oara cand am bani in plus (acum cant aia cu: n-am bani de dat, am datorii la ...nu spun cine..) pun dci-ul pe un dyno cu masuratorile de care tot discutam...Last edited by detail; 26 June 2009, 20:29.
Comment
Comment