diesel vs. GPL

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Parerea mea este ca Gpl-ul "uscat" sau cum vreti voi sa ii spuneti este mai putin daunator masini in general (parerea mea formata din diversele povesti auzite pe la ala pe la altu) si sincer d.p.d.v al consumului iesi mai bine cu gpl decat cu un disel (faceti un calcul rapid si veti vedea ca "investesti" mai putin in Gpl pentru 100 km parcursi decat in disel) la capitolul revizi la fel. Pe mine ma ingrozeste ideea ca benzina se scumpeste cel putin lunar si de asta incepe sa imi surada ideea Gpl chiar daca am 16 valve .... acum mai trebuie sa stau bine sa ma gandesc daca am de gand sa tin masina macar vreo 4 ani si sa ma deplasez undeva la 70.000 de km in astia 4 ani pentru a face treaba cu gpl-ul.
    sigpic
    Golanca...gri-platinata...16v...105...:D---concluzie--- ma simt bine in masinuta mea:)

    Comment


    • #32
      Originally posted by Sp!ke View Post
      Singura problema adevarata cu GPL-ul este ca iti scade puterea motorului cu 10-15%, si in cazul Loganului e destul de mult, avand in vedere ca nu prea dispune de prea multi caluti. Ar mai fi si altele, dar asta mi se pare cea mai serioasa probleme, din acest motiv nu am ales GPL .
      ai dreptate ca gpl-ul ii scade din putere, eu am din fabrica cu instalatie chiar nu se simte diferenta. sunt foarte multumit de el, cred ca gpl este rentabil in functie de km pe care ii faci. eu unul intr-o luna si 3 saptamani de cat timp am masina am facut 8500km, multumit si de consum 10 - oras, 8 - afara.

      ...si motorina este da acum ca s-a facut 4lei/litru ....iar sa bagi motorina luata la jumate de pret de la unu altu` nu cred ca merita...scumpe bre injectoarele dincolo erau mai ieftine D
      sigpic

      Comment


      • #33
        idy ai idee cumva daca apelez la o instalatie gpl ulterior cumparari masini imi monteaza si acele ramforsari pe la supape sau pe unde sunt ele montate (ramforsari cu rol de protectie)??
        sigpic
        Golanca...gri-platinata...16v...105...:D---concluzie--- ma simt bine in masinuta mea:)

        Comment


        • #34
          alooo...oameni buni...gpl-ul e bun daca nu folositi voi masina...(genul... iei masina pt firma..)mai ales daca faci km mai multi interior...luati diesel..sau chiar benzinar..unchiul meu e sef de service la dacia..e batran saracul..dar stie ce zice..el mi-a zis sa-mi iau diesel..de 85..la ora actuala e cam cel mai bun la capitolul performanata-pret...si in plus..s-ar putea ca gpl-ul sa explodeze la pret la un moment dat....

          Comment


          • #35
            Voi va ginditi numai la economie.Mie unul imi place cum toarce dieselul....nu pot omite totusi partea cu cuplul mult mai mare,care mi se pare bestial.Ca sa nu mai vorbesc de faptul ca am urcat cu ea pe munte...si nu s-a cunoscut la consum.Ar mai fi ceva...are motorul mai greu,ceea ce ii ofera o stabilitate si o aderenta la sol mult m mare ca la benzinar(mai ales cind mergi singur)...Sau poate sunt eu prea fascinat de diesel ?!

            Comment


            • #36
              Vicol Gabriel eu ma gandesc in prima faza ca tu ai gresit thread-ul ) aici se discuta despre disel vs. GPL (nu disel vs benzina) ... si hai sa iti dau o veste minunata ... benzinarul meu este mai greu decat diselul tau
              Si ca sa iti raspund la ultima intrebare ... da esti prea fascinat de disel
              sigpic
              Golanca...gri-platinata...16v...105...:D---concluzie--- ma simt bine in masinuta mea:)

              Comment


              • #37
                Originally posted by Vicol Gabriel View Post
                Ar mai fi ceva...are motorul mai greu,ceea ce ii ofera o stabilitate si o aderenta la sol mult m mare ca la benzinar(mai ales cind mergi singur)
                Nimic mai gresit.
                numar secundele

                Comment


                • #38
                  Din punct de vedere costuri utilizarea unei masini echipata cu instalatie gpl e mai avantajoasa decat utilizarea unui diesel.Si dpdv pret de achizitie,si dpdv revizii,si dpdv cost carburant.La instalatiile de gaz care echipeaza masinile cu injectie multipunct nu prea se poate vorbi de scaderea performantelor cu 10%...Diferentele sunt aproape insesizabile.De fapt si in cazul masinilor mai vechi,pe carburator,motivul principal al scaderii performantelor(si al generalizarii impresiei ca gpl=masina puturoasa care abia se taraie) il constituie proasta reglare de asa zisi "meseriasi",care gatuie instalatia la limita in speranta micsorarii consumului.Rezultatul e pe dos si se obtine si o masina care nu trece de 90-100km/h si abia demareaza.Eu am gpl pe berlina(cu carburator),si diferenta intre gpl si benzina o simt doar in cazul unui demaraj cu pedala la podea.Si nu o diferenta mare.In rest,se merge la fel.Ajunge la 100km/h in tr3 fara probleme in depasiri daca e cazul,urca la munte absolut fara probleme,iar la autostrada merg cu 130km/h f lejer(motor de 1289cmc si cutie 5 tr).Asta in conditiile unui consum aproape identic cu cel pe benzina.Am mers si cu Logan cu gpl(1.4mpi).Diferentele sunt practic nule intre benzina si gpl.Sunt f curios cati dintre cei care au expus aici tot felul de pareri negative vis avis de functionarea pe gpl detin masini(sau au detinut) care functioneaza cu gaz.Ca am auzit mai mult folclor de genul:mi-a spus mie cineva,am aflat de la un mecanic...etc.Povesti.Adica o masina pe gpl ajunge sa nu mai porneasca dupa 100000km??Merg vechile dacii peste 100-120000km fara probl pe gaz si Loganul,cu instalatie moderna si un motor muult mai rezistent cedeaza la 100000?Asta e rulaj atins in 1 an de o masina in regim taxi.Poate si mai repede..
                  Avantajele utilizarii gpl ar fi:
                  1.ardere completa,fara nici un fel de depuneri.Nici in camera de ardere,nici pe supape,niciunde.Este o ardere curata,rezulta motor curat.
                  2.uleiul isi pastreaza calitatile de ungere mult mai bine.Uleiul este degradat de resturile de ardere ale benzinei(motiv ptr care isi schimba culoarea si isi pierde din calitati).La o masina pe gpl uleiul ramane curat pe toata durata utilizarii intre schimburi.Asta duce practic la cresterea duratei de viata a motorului.
                  3.Pretul-pret de achizitie,pret de utilizare,pret de intretinere(revizii,etc).
                  4.Sistem de alimentare dual-Practic dispui de doua sisteme de alimentare.Autonomia creste(aproape se dubleaza) si scade posibilitatea de a ramane imobilizat din cauza unei probl de alimentare.
                  5.Mai putin poluant.
                  Dezavantajele reale ar fi:
                  1.Pierderea de spatiu(mai mult ptr cei care umbla des cu portbagajul plin).Se poate rezolva montand un rezervor toroidal in locul rotii de rezerva.
                  2.Cresterea greutatii masinii cu 50-60 kg.Nu f semnificativ,oricum..

                  Comment


                  • #39
                    Calcul al costului actualizat.

                    Un mic calcul + grafic.. Concluziile le trageti singuri sau vizitati Benzina vs Diesel ! Se poate observa faptul ca curbele DCI si GPL sunt aproape paralele.. cu un mic castig ptr GPL .
                    Attached Files
                    Renault Clio 2001 1.4 8v ( 58100 km 15.03.2008)
                    Dacia Logan 2006 1.5 Dci (34000 km 15.03.2008 )

                    Comment


                    • #40
                      Se stie ca pe gpl iesi cel mai bine la cost/km. Bate si dieselu' fara probleme.
                      Unii sustin ca masina pierde 10-15% din putere. Asa a fost in trecut la Daciile vechi, unde abia se taraia cu gpl.
                      M-am carat cu Logan pe gpl si sincer nu am simtit mare diferenta (nu taxi). Pt. oras cel putin, e o treaba buna.

                      Comment


                      • #41
                        Eu am un amic care lucreaza la un Service Dacia. Mi-a spus ca cel putin instalatia montatata pe Loganul de 1.4 de catre fabrica, necesita foarte multe reglaje, pana i se da de cap... Si as avea inca o intrebare. De ce Dacia nu monteaza gaz si pe 1.6 si 1.6.16 v. Ce ar avea fabrica de pierdut? Eu raman la parerea mea. Vrei economie si mergi mult (peste 35.000 pe an) iti iei diesel! Nu mergi chiar atat de mult iti iei benzina. GPL-ul este o solutie pentru cei care folosesc masina ca pe un simplu mijloc de produs bani. Mergi 100.000 pe gaz, o vinzi si gata. Nu te intereseaza prea mult performantele si nici nu pui prea mult suflet pentru masina.

                        Comment


                        • #42
                          Descoperă gama completă Dacia: Spring, Jogger, Sandero Stepway, Logan, Duster, Sandero. Prețuri și caracteristici.

                          Noua motorizare 1.6 MPI

                          Comment


                          • #43
                            Eu as alege gpl si nu dci
                            parerea mea
                            sigpic Alexandria

                            Comment


                            • #44
                              Totu' e bine si frumos pe gpl pana cand incepe sa pice motorul ... ( conduc un cielo pe gaz cu 130.000 km - de la 90.000 km a avut gpl - si motorul e terminat )

                              Comment


                              • #45
                                Loganul e net peste cielo la toate punctele, cu gaz sau fara pe el, au pe cielo o instalatie de 2 lei, cand mergi pe rosu cu el se ingatuie si nu poti merge cu viteza,ceea ce eu la logan nu patesc merg si cu 130 140, iar cand se termina gazul trece singura pe benzina.
                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google