diesel vs. GPL

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • diesel vs. GPL

    Bun mie unu GPL mi se pare un bun competitor al diselul d.p.d.v. al costului carburantului. Am sa va rog sa va dati cu parerea sa veniti cu argumente si asa mai departe referitor la varianta preferata. Avantaje si dezavantaje ale fiecarei masini ect.
    sigpic
    Golanca...gri-platinata...16v...105...:D---concluzie--- ma simt bine in masinuta mea:)

  • #2
    Strict in cazul Loganului as alege 1.6+GPL fara sa clipesc. Repet strict in cazul Loganului... Am vazut si auzit prea multe despre faimosul 1.5 dci si nu imi inspira incredere pt o utilizare indelungata.

    !Antentie! Nu generalizez.. Am auzit despre unele masini.. un procent mult prea mic ca sa conteze din totalul vanzarilor dar destul ca as nu am EU incredere.
    Last edited by Marius; 23 November 2007, 14:20.
    numar secundele

    Comment


    • #3
      Singura problema adevarata cu GPL-ul este ca iti scade puterea motorului cu 10-15%, si in cazul Loganului e destul de mult, avand in vedere ca nu prea dispune de prea multi caluti. Ar mai fi si altele, dar asta mi se pare cea mai serioasa probleme, din acest motiv nu am ales GPL .

      Comment


      • #4
        Sincer.. intre Logan 1.6 si 1.6+GPL, singura diferenta sesizata a fost o lipsa deranjanta de cuplu sub 2000 de ture. In rest.. era aceasi masina.
        numar secundele

        Comment


        • #5
          Intreb si eu dar daca se apeleaza si la o resoftare nu se compenseaza lipsa de cp????Chiar de creste consumul cu 0.5--1 la o suta de km (in cazul gazului este infima diferenta)
          sigpic
          Golanca...gri-platinata...16v...105...:D---concluzie--- ma simt bine in masinuta mea:)

          Comment


          • #6
            Bun cum nimeni nu vreau sa vorbeasca de avantajele si dezanatajele GPL vs. disel, va intreb eu alceva acum. Daca eu unu m as hotara la un moment dat sa trec 16v meu pe GPL as face o alegere buna? Am inteles ca intalatii pe gaz bune sunt cele de la landi renzo, asa este? oare daca ii fac o resoftare inainte si apoi o trec pe gaz nu se compenseaza cai putere in minus datorati gazului? Am inteles ca loganurile din fabrica cu instalatie GPL randi renzo beneficiaza si de niste ramforsari (sau ceva de genul) pentru a proteja motorul, eu unu pot avea parte de acele ramforsari? cine are stie si se pricepe va rog dati va cu parerea...Multam
            sigpic
            Golanca...gri-platinata...16v...105...:D---concluzie--- ma simt bine in masinuta mea:)

            Comment


            • #7
              si eu tind sa cred, in cazul loganului berlina, doar la varianta de 1.6 ca gpl-ul isi merita investitia (ma refer la cel pus din fabrica) ... sa beneficiezi de acele "imbunatatiri" (daca exista) aduse motorului. pe motoarele mai noi oricum nu prea mai exista acea diferenta de putere (cum era pe vechile berline) ... lucru care-l face cu adevarat avantajos, dar totusi eu nu as pune pe un 16v

              problema e ca nu exista un background, gpl-ul fiind introdus recent, nu prea sunt masini ajunse la batranete, sa ai ce sa compari, in schimb motorul dci, e un motor pus pe renault-uri de ceva vreme, motor care s-a tzinut tare si pe logan-uri(cel de 65 am auzit ca a avut intr-o vreme mari probleme cu injectoarele, la 20-30-40k km, la cel de 70 n-am mai auzit de astfel de probleme) ... inainte sa-mi vina mcv-ul am mers cu un taximetrist care era pe un dci 70 (135k km) al firmei, erau 3 oameni cu schimbul pe el, deci fusese hingherit ... si mergea de n-avea treaba

              si mai nou, cum pretul motorinei = pretul benzinei, costul carburantului nu mai este avantajul diesel-ului ... eu raman la impresia ca daca faci multi km, neaparat ia-ti diesel, daca nu faci multi ia-ti benzina ... si mai mult, la MCV de 7 locuri de exemplu, eu nu mi-as lua nici un benzinar ... as prefera dci-ul de 85 pentru cuplu

              Comment


              • #8
                cu gpl e ca si cum ar fi diesel.
                oricum viitorul e ulei de ricin la diesel si gaz pe benzinare.
                in germania noul e class pe taxi are rezervor cu ulei de ricin.(repsoltank)
                totusi cel pe gpl e mai simplu de intretinut.

                Comment


                • #9
                  ulei de ricin? ... mai bine ma duc la mc donalds si iau uleiul de la cartofii prajiti D ... tre sa ma documentez ce-i cu uleiu ala de ricin

                  Comment


                  • #10
                    au si camioanele in germania numai ca se pune o rezistenta in rezervor sa nu inghete iarna.adica se face ca vaselina.
                    eu am vazut pe cineva care a bagat in cobra din profi 5litri de ulei curat.in spatele lui cred ca miroase a gogosi sau langosi )

                    Comment


                    • #11
                      esti tare surule .......) poi na unii vor sa aibe si mirosuri de gogoserie ...sa faca pofte la trecatori ))
                      sigpic

                      Comment


                      • #12
                        mai, noi aici vorbim de langosi ? ca asa intreb si eu cine-si baga ketchup ca sa miroase a pizza ? uleiul de ricin pur e folosit la motoarele de modele, motoare foarte mici (uzual 2,5 sau 5cmc) si asigura pe langa ungere, detonatie (fiind volatil). problema e ca motorasele alea trebuie spalate dupa folosire, din cauza acestiu ulei de ricin (care-i zice castor oil) ce se depune si corodeaza cilindrii si pistoanele. poate au rezolvat asta la motoarele mai mari sau nu folosesc numai ulei de ricin (ca mai e si scump ca dracu'). am auzit insa ca uleiul de rapita face treaba buna la dieselare. benzinarele vor merge in prima faza cu e85 (amestec de benzina cu etanol 15/85), dar pt asta trebuie ceva modificari la motor. un motor benzinar uzual accepta maxim 10-12% etanol in benzina, altfel nu mai functioneaza bine (detonatii, lipsa de putere, consum marit). dezavantajul ca un benzinar pe etanol consuma mai mult alcool decat benzina, iar pretul alcoolului il bate pe ala al benzinei (in unele tari e dublu). deci, din nou, benzinarele in dezavantaj...
                        Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                        Comment


                        • #13
                          Bah sa nu va puna dracu sa bagati ulei de rapita chel in Logane. S-au stricat pompe de injectie de U650 cu ulei din asta darmite la Logan.
                          Cel mai lent 1,6 8v

                          Comment


                          • #14
                            corect, rocri ! n-am zis ca e bine pt motoarele de logan, spuneam numa' care sunt tendintele;la fel, nu bagati tuica in benzina !
                            Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                            Comment


                            • #15
                              azi am skimbat distributia la o firma care are o flota de 40 de loganuri.
                              zicea mecanicul ca din cauza gazului dupa 100000km in regim taxi nu mai pornesc nici pe benzina si a desfacut deja o gramada de motoare.
                              de diesel la fel nu a zis nimic bun.nu am auzit mecanic sa laude dieselul.
                              asa ca am sa cumpar un 16valve indiferent de consum.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google