diesel vs. GPL

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    eu as merge pe diesel...

    Daca as merge multi km pe an eu mi-as lua diesel... Eu privesc instalatia de GPL ca pe ceva ce nu apatine masinii, daca vreti ca pe o improvizatie (recunosc este o parere subiectiva). Si mi se pare putin ciudat sa dai bani pe GPL ,sa pierzi din putere si dupa aceea sa dai fuga si sa dai alti bani la la resoftare... Unde mai este economia? E foarte adevarat ca e mai ieftin gazul dar presupune si costuri suplimentare. Si masina consuma ceva mai mult. Ca sa nu mai vorbim ca lipsesti Loganul de unul dintre cele mai mari atu -uri ale sale: spatiul din portbagaj. Nu se mai poate rabata nici bancheta... sau se poate dar de pomana .

    Daca faci Taxi e altceva: Iti iei cel mai ieftin 1.4, pui gaz, si oricum iti scoti banii in cativa ani... Pe urma nu te mai intereseaza...

    Totusi daca iti iubesti masina, daca te doare sufletul de ea si daca totusi faci multi kilometrii, iti iei diesel. Mai ales ca dieselul de 85 cp merge foarte bine. Cat despre problemele la injectoare de care pomenea cineva, acestea au existat si pe Renault, insa au fost considerate probleme de fabricatie si s-au inlocuit in service toate kit-urile de alimentare, gratis chiar si pentru masinile care erau iesite din garantie. Salutare tuturor!

    Comment


    • #17
      Cum ma pregatesc pt. o noua masina, am studiat putin cum e cu diesel si cum e pe gpl.
      Va zic din start ca fac multi KM si vreau sa reduc cumva costurile.
      Situatia e urmatoarea (PAREREA MEA)
      Motorul (pompa+injectoare+...) pe benzina de la Logan (indiferent de versiune) e muuuult mai stabil si durabil.
      Investitia e mai mica de cat la un diesel.
      Reviziile sint mai rare (15.oookm in loc de 10.000)
      Problemele aparute la diesel cu ffffoarte multe pompe si injectoare cazute din cauza carburantului ma fac sa renunt aceasta varianta varianta chiar daca la consumul de combustibil sta mai bine.
      Acum sa va zic si de gpl.
      Investitia suplimentara este mai mica de cat un diesel.
      Reviziile sint ca la benzina.
      Daca se foloseste un ulei de motor bun (nu dacia) durata de viata este identica cu cea a benzinarului.
      Referitor la putere recunosc ca este mai scazuta, dar asta e compromisul, iar daca vroiam putere ma gandeam la o alta masina (chiar si 105CP nu reprezinta vre-o smecherie).
      Lipsa de putere nu se poate rezolva prin remaparea UCH-ului pt ca si gpl-ul are UCH-ul lui separat de cel deja existent pe masina. In consecinta daca ai gpl ai 2 UCH-uri.
      Am intrat pe site-ul DACIA si nu am vazut Logan berlina cu motor de 1,6 si GPL, asa ca este necesara instalarea gpl-ului dupa.
      Eu personal aleg benzina+gpl in locul motorinei asta in cazul Loganului.
      Si cred eu ca varianta castigatoare este Logan 1,6 MPI fata de 1,5 DCI
      Am zis 1,6 MPI pt. ca in momentul cind treci pe gpl scaderea de forta sa fie insesizabila chiar daca mergi cu AC-ul pornit.

      Ma repet inca o data spunand ca asta e PAREREA MEA.





      sigpicAmbition 1,5 Dci 85CP stock
      :I::N::S::A::N::E: :D::R::I::V::E::R: power by unEL :mafia2:

      Comment


      • #18
        pt un el

        Asa cum am spus, daca ar fi vorba de o masina pe care sa o folosesc pentru deplasari normale acasa-servici-sala - piata etc., si totusi asta ar presupune un numar mare de km. As merge pe dci-ul de 85 cp. Sunt destui confrati de forum care au diesel si care nu reclama chiar asa multe probleme la injectoare cum spui tu. Daca iti cumperi motorina de la baietii de pe masinile REBU, poti sa ai probleme la orice diesel, inclusiv la BMW. Pe de alta parte daca ar fi vorba de o masina pe care s-o pun la proodus, de care sa ma folosesc ca sa imi castig banutul zilnic, fara sa-mi pese de performante, lucrurile s-ar schimba ... si eu as merge pe GPL. E adevarat, se amortizeaza mai repede. Totusi, cum nu mi-ar pasa de performante, as alege varianta de 1.4,"preparata" de fabrica. E mai simplu, ai service in acelasi loc si apoi nu stiu daca cu gpl montat ulterior nu ai probleme cu garantia. E bine de intrebat. Oricum fiecare om are socotelile lui.Toate cele bune si LA multi ani!

        Comment


        • #19
          nu mai stiu care voia chiptuning ca sa suplineasca lipsa de cuplu a gpl-ului. problema e ca chiptuningu' se face tot la uce injectie, caz in care diferenta de putere va fi si mai mare nu cred ca e cineva care sa chiptuneze instalatii gpl la ora actuala in romania. personal, daca ar fi sa aleg intre diesel si gpl as lua diesel.
          Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

          Comment


          • #20
            Originally posted by csebalyn View Post
            nu mai stiu care voia chiptuning ca sa suplineasca lipsa de cuplu a gpl-ului. problema e ca chiptuningu' se face tot la uce injectie, caz in care diferenta de putere va fi si mai mare nu cred ca e cineva care sa chiptuneze instalatii gpl la ora actuala in romania. personal, daca ar fi sa aleg intre diesel si gpl as lua diesel.
            Eu intrebam pt. ca nu stiam situatia, si cu riscul de a parea bleg am intrebat, si am incercat sa-mi construiesc o parere.
            Consider ca am facut bine ca am intrebat, de cat sa ma dau mare cunoscator.

            Alegerea mea este pt. o masina care care ma ajuta zi de zi sa-mi castig painea. Nu sint taximetrist dar am 92.000 in 2,5 ani.
            Inchipuitiva ca am bagat 150 mil sau mai mult doar in benzina pana acum.
            In rest fiecare cu parerea si necesitatea lui.



            sigpicAmbition 1,5 Dci 85CP stock
            :I::N::S::A::N::E: :D::R::I::V::E::R: power by unEL :mafia2:

            Comment


            • #21
              Un unchi de-al meu, agricultor pasionat, si-a cumparat un tractor Renault de 250hp Euro 3, cu motor 4.2L DCI cu pompa de injectie rotativa. Toate bune si frumoase pana cand a amestecat 70L motorina E4 cu 30L ulei rapita... in doua ore de functionare in brazda (in sarcina) s-a bulit pompa de injectie si l-a costat 4800 lei s-o schimbe. Asa ca... folositi motorina si-atat. Cand va scoate Dacia sau Renault un motor capabil sa consume combustibil alternativ cu siguranta o sa ne anunte si pe noi.

              PS
              Nu ma intrebati ce s-a bulit in pompa de injectie ca nu mi-a spus (pt ca nici el nu stie), cica au venit inginerii de la Renault, i-au schimbat pompa, i-au luat banii si-au plecat.

              Comment


              • #22
                pt unEl

                E perfect normal sa intrebi.Daca e o masina care te ajuta sa castigi bani si eu as zice tot gpl. Se amortizeaza mai repede. Desi la 46.000 pe an se amortizeaza bine si dieselul. Tu stii pana la urma pentru ce ai sa optezi. Dar pot sa te intreb si eu ceva? Daca ai mers atat de mult cu Loganul actual, de ce nu i-ai pus gaz inca? Pana acum stiai cat de bine merge si ce sa alegi cand vrei sa o schimbi. Zic si eu.

                Comment


                • #23
                  Masina e in leasing cu o firma din Buc.
                  Modificarile de genul asta se fac cu acordul lor si ar trebui sa fac omologarea la buc cu un reprezentant de-al lor ...
                  E chestie de hartii si timp pierdut.
                  Pana acum sint hotarat pe un 1,6 cu gpl dupa.




                  Last edited by Seba; 6 March 2008, 13:44.
                  sigpicAmbition 1,5 Dci 85CP stock
                  :I::N::S::A::N::E: :D::R::I::V::E::R: power by unEL :mafia2:

                  Comment


                  • #24
                    Salut din nou,

                    Eu sunt prost tare la artimetica dar vezi ca nu-ti iese deloc socoteala la consum, e mult sub 150 de milioane lei vechi. Dupa mine la 100.000 km, n-ai cum sa dai mai mult de 35.000.000 pe benzina, in functie de pretul carburantului.

                    "artimetica"
                    Last edited by Seba; 6 March 2008, 13:45.

                    Comment


                    • #25
                      )
                      Nu stiu cum calculezi tu ... dar numai un full este 1,6-1,8 mil (pana la buza)
                      Si cum cu un full fac in jur de 800Km ... atunci pt 80.000 km am bagat benzina de ~170mil
                      Daca gresesc ... spune-mi ca tare as fi fericit sa constat ca nu am dat atatia bani pe benzina.

                      P.S. artimetica era corect in cazul de fata )




                      Last edited by Seba; 6 March 2008, 13:45.
                      sigpicAmbition 1,5 Dci 85CP stock
                      :I::N::S::A::N::E: :D::R::I::V::E::R: power by unEL :mafia2:

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by tezeu View Post
                        Bun cum nimeni nu vreau sa vorbeasca de avantajele si dezanatajele GPL vs. disel, va intreb eu alceva acum. Daca eu unu m as hotara la un moment dat sa trec 16v meu pe GPL as face o alegere buna? Am inteles ca intalatii pe gaz bune sunt cele de la landi renzo, asa este? oare daca ii fac o resoftare inainte si apoi o trec pe gaz nu se compenseaza cai putere in minus datorati gazului? Am inteles ca loganurile din fabrica cu instalatie GPL randi renzo beneficiaza si de niste ramforsari (sau ceva de genul) pentru a proteja motorul, eu unu pot avea parte de acele ramforsari? cine are stie si se pricepe va rog dati va cu parerea...Multam


                        Salut! Hai sa iti spun eu cum vad eu treaba: in primul rand, tatal meu face Inspectii Tehnice Periodice si uneori cand vin loganuri diesel de pe taximetre, nu trec testele de noxe (mai exact de opacitate). Tinand cont de chestia asta este clar ca e ceva putred la mijloc; ma rog acum nu generalizez, pentru ca sunt la fel de multe loganuri diesel care merg foarte bine..parerile sunt impartite.
                        In al doilea rand, acum 3 luni, am cumparat un 1.4 GPL si vreau sa iti spun ca sunt foarte multumit de el. In privinta puterii vreau sa iti spun ca nu scade nici cu 15% nici cu 10% puterea, chiar mai putin. Cei de la Dacia spun ca e o diferenta de doar 2 cai.
                        In al treilea rand, daca ai de gand sa iti pui Gpl pe logan, mai bine ti-l iei direct din fabrica, pentru ca altfel pierzi garantia, plus ca e mai bine montat, duza de alimentare este bagata in acelasi compartiment cu,gura de umplere pentru benzina. Sunt n motive pentru care e mai bine sa il iei cu instalatie deja. Am inteles ca o sa puna astia gaz pe toate modelele pe benzina, asa ca o sa apara si 1,6 16 V cu GPL.


                        Daca vrei mai multe detalii, iti stau la dispozitie.
                        Bafta!

                        Alexandru

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by idy View Post
                          Am inteles ca o sa puna astia gaz pe toate modelele pe benzina, asa ca o sa apara si 1,6 16 V cu GPL.

                          Daca ai mai multe detalii despre data punerii in vanzare as fi incantat.




                          sigpicAmbition 1,5 Dci 85CP stock
                          :I::N::S::A::N::E: :D::R::I::V::E::R: power by unEL :mafia2:

                          Comment


                          • #28
                            artimetica

                            Da se pare ca eu am facut matematica cu profesorul de istorie . Ai dreptate! eu facusem calculul pt 9.000 nu pt 90.000. Daca mai am vreo idee iti dau mesaj privat ca ma fac naibii de ras . Mama ei de gramatica !

                            Comment


                            • #29
                              mia disparut mesajul cred cai de la mine
                              Originally posted by sambo
                              "artimetica"
                              sambo hai sa merem la ora de aritmetica
                              deci calcul simplu rau...
                              sa zicem ca avem un consum de 10litri la 100km
                              si sa zicem ca un litru de benzina e 3.5 ron...(calculam mai usor cu mai putine zerouri)
                              deci
                              100km...35Ron
                              1000km...350Ron
                              10000km...3500Rom
                              100000km...35000Ron
                              deci
                              0=zeci
                              00=sute
                              000=mii
                              0000=zeci de mii
                              00000=sute de mii
                              tu ziceai ca la 100.000km(suta de mii de kilometri) nu avem cum sa dam mai mult de 35.000.000(treizeci si cinci de milioane de lei sau 3500de lei) deci de unde reiese ca ori nu am numarat zerourile ori masina ta consuma 1litru la 100km

                              sigpic

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by sambo View Post
                                Da se pare ca eu am facut matematica cu profesorul de istorie . Ai dreptate! eu facusem calculul pt 9.000 nu pt 90.000. Daca mai am vreo idee iti dau mesaj privat ca ma fac naibii de ras . Mama ei de gramatica !
                                Stai calm,
                                Cum zicea un "neamtz" ... erare humanum est.
                                Posteaza linistit, ca mai trebuie sa ne amuzam si noi ... nu? (ca in reclama de la sprite, ne faci si pe noi fericiti)
                                Dar daca ai nevoie de ceva da si PM, si in limita cunostintelor te ajut.


                                @ SONIQ .... 10 stai jos :P



                                sigpicAmbition 1,5 Dci 85CP stock
                                :I::N::S::A::N::E: :D::R::I::V::E::R: power by unEL :mafia2:

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google