crezi ce vrei evacuarea fara serpisori e totul la masinile ce functioneaza in regim de competitie, nicidecum evacuarea 4-2-1 nu e cea mai fericita varianta. "serpisorii" se foloseau 4-2-1 la masinile de strada, iar 4-1 la masinile de curse. 4-2-1 e un compromis in sensul ca acelasi motor, cu 4-2-1, scoate mai putini cai la final decat cu evacuare 4-1, insa castiga ceva caluti pe zona mediana, folositori la depasiri, in oras, etc. exact aia 2-3cp de care zici tu ca is mai multi. eu din ce-am vorbit cu unii care participa saptamanal la curse in anglia, ziceau ca vreo 5-6 cai poti sa jonglezi din evacuare la un motor de 110-120 CP. aia si-au pus masinile pe dyno inainte sa concureze, cu diferite modificari, inainte si dupa modificari. indraznesc sa cred ca daca un motor de 120 cp de toyota castiga vreo 5 cai din evacuare cap-coada, un logan de 75 de cai nu are cum sa castige mai mult de 3cp, iar daca ma gandesc la acel ferrari, aia 3 cai la 1.4mpi devin subit vreo 0.8 cai. de fapt, un caine si-o juma de sobolan...
apropo, ai putea sa pui evacuarea stock pe masina si sa faci cateva ture pe gtech, apoi sa vezi comparativ cu "serpisorii" ce castig ai. ideal ar fi sa ai o evacuare 4-1 calculata calumea si s-o compari cu cea stock, sa vezi si acolo diferenta...ma rog, subiectul e aspru disputat pe mai multe forumuri, de catre oameni care, zic eu, au mai multa experienta in ale tuningului si ale curselor decat avem noi toti la un loc. si aia inca nu s-au pus de acord daca 4-2-1 sau 4-1 e de preferat. doar cu acei 5 cai care-i pierzi la ture medii in cazul 4-1, dar pe care-i pierzi la final in cazul 4-2-1 se pare ca s-au pus de acord, in rest, inca mai dezbat si ei, de vreo 6 ani, diferite diametre si lungimi de tevi, multi dintre ei pe acelasi tip de motor, cu modificati diferite, obtinand aceleasi rezultate. va dati seama acolo ce dileme... noi din pacate nu avem bani s afecam dyno dupa fiecare modificare, sa putem spune ceva concret. in primul rand, nu pra stiu oameni care sa fi facut dyno la logan, majoritatea de aproximam puterile si rezultatul modificarilor facute la gramada ca fiind rezultatul uneia sau alteia dintre modificari, in fapt lucrurile stand probabil altfel. cum ziceam, sunt multe de spus, dar nu avem date concrete decat "pe portiuni".
apropo, ai putea sa pui evacuarea stock pe masina si sa faci cateva ture pe gtech, apoi sa vezi comparativ cu "serpisorii" ce castig ai. ideal ar fi sa ai o evacuare 4-1 calculata calumea si s-o compari cu cea stock, sa vezi si acolo diferenta...ma rog, subiectul e aspru disputat pe mai multe forumuri, de catre oameni care, zic eu, au mai multa experienta in ale tuningului si ale curselor decat avem noi toti la un loc. si aia inca nu s-au pus de acord daca 4-2-1 sau 4-1 e de preferat. doar cu acei 5 cai care-i pierzi la ture medii in cazul 4-1, dar pe care-i pierzi la final in cazul 4-2-1 se pare ca s-au pus de acord, in rest, inca mai dezbat si ei, de vreo 6 ani, diferite diametre si lungimi de tevi, multi dintre ei pe acelasi tip de motor, cu modificati diferite, obtinand aceleasi rezultate. va dati seama acolo ce dileme... noi din pacate nu avem bani s afecam dyno dupa fiecare modificare, sa putem spune ceva concret. in primul rand, nu pra stiu oameni care sa fi facut dyno la logan, majoritatea de aproximam puterile si rezultatul modificarilor facute la gramada ca fiind rezultatul uneia sau alteia dintre modificari, in fapt lucrurile stand probabil altfel. cum ziceam, sunt multe de spus, dar nu avem date concrete decat "pe portiuni".
Comment