liniute curse raliuri etc LOGAN

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Asta cu ridicatu pedalei de acceleratie e foarte tareee
    Cat despre cuplu te rog sa gandesti mai mult/bine.
    Atata timp cat cuplul ala in plus (care oricum e miiica diferenta) nu e bine pus pe asfalt, se poate compensa foarte usor cu niste rapoarte bine etajate (ceeea ce n-avem noi la 1.4).

    Comment


    • de foarte mult timp ma chinui sa gasesc un raspuns.

      de ce se zice ca pierzi cuplu la ture mici daca se scoate catalizatorul si se face traseu cu finala direct flow ?
      daca este asa ma intereseaza explicatia fizica. ce se intampla in cilindru cu gazele si presiunea lor.

      sunt in dilema pt ca unu imi zice ca pierd cuplu altu imi zice ca se castiga. avand pinion de dci nu imi permit sa pierd nici 0.1 Nm la ture mici (2000 rpm)

      si in ce fel poate influenta lambda 2 consumul dupa scoaterea cat ?

      degeaba are 1.2 cuplu la 4250 ca puterea maxima o are tot la 5500. 1.4 are tot pe la 5250 5500 puterea maxima ceea ce inseamna ca la turatiile astea amandoua motoarele au cam acelasi cuplu. dar 1.2 are rapoarte mai scurte. chiar sunt curios care ar iesi castigator
      Last edited by alessandro; 7 December 2010, 00:20.

      Comment


      • relativ simplu: axele cu came dicteaza un anumit "ritm" al pulsurilor de aer, respectiv fum. de aceea, cand se construieste un motor, se alege un profil de axa si de acolo se porneste cu restul, nu se incepe cu pistoanele si apoi axa ce da Dumnezeu prin depozit. ei, orice modificare de diamteru sau lungime al traseelor de evacuare/admisie, face ca acea coloana de gaz sa oscileze cu o anumite frecventa (cauta pe google:Helmholtz, acord semiunda, acord sfert de unda, oscilatie cu capat liber, etc). motorul, in functie de capacitatea cilindrica si de turatia la un moment dat, vehiculeaza prin tevi un anume debit de gaz, inainte si inapoi. la o galerie calculata calumea, "imperecheata" cu axa cu came, contra-pulsul de pe evacuare ajunge la cilindrul urmator exact cand se deschide evacuarea, astfel ajutand la evacuarea gazului. daca regimul motorului nu se modifica (adica pastram tot 1600cmc si 3000rpm), dar modifici evacuarea, atunci o teava mai groasa corespunde unui volum mai mare de gaz, deci va avea rezultate la o turatie mai mare. de aia se pierde la ture mici cand se mareste evacuarea. ca o "regula a degetului mare", marirea cu 3mm in diamteru a tevii de evacuare, muta cuplul maxim mai sus cu 3-500rpm, dar asta nu inseamna ca valoarea va fi aceeasi, poate creste sau poate scadea, iar asta depinde si de lungimea tevilor. exemplu: stock, headerul primar de 36mm, merge bine la 3000rpm. il facem de 40 si finala pe 48-50. inseamna ca va avea rezultate la 3500rpm, dar s-ar putea ca la 3500rpm sa nu avem 130Nm, ci doar 120. daca vrei detalii, am cateva zeci de mega de documentatie si link-uri spre carti de unde poti citi cam tot ce vrei sa afli despre "acordarea" evacuarii si-a admisiei cu restul motorului.
        ps: lambda2 aprinde check engine daca scoti cat-ul. nu are treaba prea mare cu consumul. in principiu, lambda1 dicteaza majoritar amestecul, lambda2 e mai mult o corectie pentru catalizator.
        Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

        Comment


        • verifica atent atat cuplul cat si puterea maxima la roata sa vezi diferentele

          Comment


          • Tu in loc sa faci tutoriale explicative, iti pierzi vremea cand cineva vine cu o intrebare pertinenta... (Seba)

            Comment


            • vad ca nu merge sa atasez fisiere - luati-le de aici postul 319 - ma refeream la 1.2 vs 1.4
              Last edited by no.23; 7 December 2010, 00:44.

              Comment


              • @no23: nu poti "ghici" exact puterea la roata, o poti doar masura pe dyno, caz in care-o estimezi pe cea de la volant. doua motoare cu aceeasi putere la volant, pot avea puteri difeirte la roata in cazul cutiilor de viteza diferite sau a rotilor cu diamteru diferit.
                @tavi: omul a intrebat, i-am explicat. nu pot face tutoriale, ca nu vreau sa-mi fac motorul stock capabil de 160cp, dar doar pentru 10-15 decunde si apoi POC! si fie vorba intre noi, cred ca i-am rasp la subiectul intrebarii si destul de "pe intelesul tuturor"...nu!?
                Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                Comment


                • fisierele atasate la postul respectiv sunt datele de la dyno pt cele 2 motoare , fiecare avand cutia sa (adica diferite), de pe clio , unde se vede clar orice inf despre motoare

                  Comment


                  • Seba: +1 pentru că ai avut răbdare să explici și respect pentru cunoștiințele pe care le-ai acumulat. Restul e cancan.
                    Oferta Chiptuning (remapare) Dacia Logan, Solenza, SuperNova si Duster
                    Dacia Logan - 1.4 ,1.6 ,1.6 16v - 150 lei, Diesel 350 lei - Contact: 0751.194.100
                    www.chiptuninglogan.ro | www.obdtuning.ro | www.anularedpf.ro

                    Comment


                    • da si eu ii multumesc. ramane sa vad daca si cu cat maresc traseul .

                      Comment


                      • Eu zic ca la tine pe 16v e ok 50mm,fara catalizator dar sa pastrezi si intermediara si finala sa ai cuplu de jos.
                        Eu de ex cand aveam galeria stock si traseu pe 45 fara catalizator fara intermediara si finala directa,tragea f prost sub 2500rpm mai ales la a5a.
                        Acu cu serpi 4-2-1 si traseu pe 50mm fara cat fara intermediara trage binisor si de jos.
                        Eu am 1.4, la tine la 16v o sa fie chiar bine pe 50mm,nu cred ca o sa ai pierdere in ture mici.
                        AG 16 Y M A

                        Comment


                        • io stiuy clar ca la noi in Buc zice mcd-ul ca pana in 2500 de ture el e la fel ca stock. cu serpi, axa si altele. un exemplu elocvent asupra catalizatorului cred ca se vede la 1.6 e6, care are doar 85 de caluti, dar cuplu mult mai mare fata de 1.6 e4. catalizatorul se opune evacuarii, si deci cresterii rapide in ture, dar da cuplu.

                          Comment


                          • Cu axa da..dar la mine cu masina lafel ca la mcd inafar de axa si soft pe dyno trage bine si de jos.
                            O axa cu cat are camele mai agresive cu atat merge mai urat in ture mici si afecteaza relantiu.
                            AG 16 Y M A

                            Comment


                            • bati 1.6-le?

                              Comment


                              • punem pariu pe ce vrei ca MCD rupe in doua un 1.4 din 2000 rpm

                                @ al!n pe mine nu ma intereseaza nici macar sa ramana la fel cuplul. eu vreau sa castig. daca scot cat si fac traseu si cuplul imi ramane la fel in 2000 rpm, consider toata operatia un esec. nu ma intereseaza deloc turele mari
                                Last edited by alessandro; 7 December 2010, 21:20.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google