ciudat...eu cu passat de 131cp,stau mai bine,pe 400 m,botul lui sta langa usa mea din spate...poate ai ratat startul,sau...nu imi dau seama...
liniute curse raliuri etc LOGAN
Collapse
X
-
-
Facut diverse probe impreuna cu un amic posesor de Passat B5.5 TDI 4 motion, pe centura Timisorii, noaptea. 0-100 kmh, nesemnificativ, dupa care insa tractorul castiga teren.
Trecut apoi la reprize, alea ma interesau pe mine cel mai mult.
60-120 kmh, eu plecat din a 2-a, el a 3-a, final la mustata. Apoi plecat ambii din a 3-a, eu ramas cam 2 lungimi de masina in urma. Plecat din a 4-a, dupa aprox 1.5-2 sec, eu ramas in urma semnificativ. Trecut la treapta 5, dupa o intarziere ceva mai mare a turbinei tractorului, eu ramas in urma si mai mult.
80-140 kmh apoi, plecat din a 3-a, castigat eu. Trecut la a 4-a, ramas discret in urma, in a 5-a ramas in urma o lungime de TIR.
Am facut asemenea incercari si cu un 1.9 TDI de 105 cp si acealsi tip de Passat. Rezultatele au fost toate in favoarea Loganului, cu diferente mari pentru treptele mici si marginale pentru treapta a 5-a.sigpic
Comment
-
Dieselul trebuie sa-l ajute foarte mult soferul... daca sti cum sa pleci de pe loc si cand sa mesteci in cutia de viteze nu-l mai faci asa usor, sau chiar nu-l mai faci deloc. Passatu' 1.9 tdi 131cp are 9.9 sec pana la suta in datele oficiale... nu vad cum l-ai face asa cu usurinta cu 16v stock care are 10.2.
Comment
-
-
Nu trebuie sa fii ''mai sofer'' decat la benzina, nu vorbii prostii, serios acum. In plus citeste atent ce am scris eu acolo, nu pune de la tine. 0.3 sec sunt infime, pierzi triplu la o schimbare mai lenta intre 2 trepte de viteza sau si mai mult daca invarti rotile la demaraj mai mult decat este necesar.
Uiti si faptul ca 10.2 sec si 9.9 sec sunt cifre obtinute in urma multor incercari, fiind posibile cifre reale putin si sub sau peste.
Cum nu sunt adeptul comparatiilor intre mere si prune, nu cred ca mai subscriu la discutie. Punctul forte al dieselurilor sta in reprizele din treptele superioare nu in 0-100 kmh sau 0-1000 m, orice motorizari echivalente ca putere vor avea mereu acelasi rezultat: benzina va fi prima la asemenea probe.sigpic
Comment
-
Comparam mere cu pere pt. ca o masina e aspirata-benzina si are 105cp iar cealalta e turbo-diesel si are 131. E clar faptul ca la puteri echivalente benzina va sta tot timpul mai bine la o cursa pe 400m din cauza greutatii mai reduse fata de diesel si a capacitatii de a mentine cuplul pe o plaja mult mai mare de turatii. Dar, aici e vorba de o diferenta de putere si de cuplu in favoarea dieselului care compenseaza handicapurile.
Ce nu am fost eu de acord a fost faptul ca s-au facut afirmatii cum ca ai dovedi usor 1.9-le cu 16v.
Si da, din cauza supraalimentarii, a turbo-lag-ului care poate aparea (mai mult sau mai putin ca el oricum e prezent), a plajei de turatie in care masina trage, a necesitatii schimbarii treptelor mai des un diesel se conduce mai greu la un sprint/liniuta decat un benzinar aspirat.Last edited by Nepotu123; 19 March 2011, 13:53.
Comment
-
la diesel daca nu stai cu acceleratia in podea la schimbare de treapta ai lag la turbo.
eu am facut de fiecare data 1.9 131 cai cu 16v dar cu perfect shifturi. adica accelaratia blana in podea la schimbari. cam jumate de masina diferenta
daca loganu avea 1.6 133 cai diferenta era de vreo 2 tiruri in favoarea loganului. cam asta e si diferenta intre benzina si diesel
1.9 105 cai se compara cu 1.6 90 cai
Comment
-
Din nou nu citesti tot Chiar si pe Golf V TDI-ul de 105 cp nu este superior dinamic. Pe caroseria Passatului diferente sunt maricele in defavoarea sa.
Montat pe aceaisi caroserie dieselul nu este suficient mai greu incat sa pui pe seama asta minusul la acceleratii.
La reprize pot garanta ca un dCi 1.5 de 110 cp ar alerga 16v -ul bine de tot la reprize. Cel de 85 cp este nesemnificativ mai lent la reprize in a 5-a si a 4-a.
Un Duster dCi de 110 cp face fata onorabil pana spre 140 kmh si-i totusi o masina cu o suprafata frontala apreciabila.
Majoritatea uita ca dieselul este forjat pe intreaga plaja de turatie mai des decat motorul pe benzina. Fara sa tineti pedala in podea, ajunge 50% din cursa, lasati motorul sa urce in ture pana la peste 4000 rpm, bursc masina devine mai vioaie, nu ? La diesel nimeni nu se plange ca-l duce-n 3500 rpm frecvent.
Un diesel este mai usor de condus in regim rapid din cauza disponibilitatii cuplului la ture mici si medii, iar cutiile de viteza sunt etajate lung, in acord cu aceasta caracteristica. Desigur, contrazice afirmatia "Si da, din cauza supraalimentarii, a turbo-lag-ului care poate aparea (mai mult sau mai putin ca el oricum e prezent), a plajei de turatie in care masina trage, a necesitatii schimbarii treptelor mai des un diesel se conduce mai greu la un sprint/liniuta decat un benzinar aspirat. "sigpic
Comment
-
Eu vorbeam de 16v stock vs Passat B5 stock 1.9 131 cp nu 105. Si ziceam ca dieselu' la o liniuta spre exemplu, trebuie sa sti sa-l conduci si sa-l ti in regimul de ture favorabil, nici prea jos sa nu mai faca turbina boost dar nici prea sus sa-l urci pana in limitare pt. ca atunci pierzi. Iar putini soferi de diesel cunosc limitele astea si multi au tendinta ori sa schimbe prea devreme ori prea tarziu. Pe cand la benzina la start 3500-4000rpm, ai plecat de pe loc iar apoi schimbi la redline constant.
Comment
-
Daca nu schimbi la fel cu dieselu' nu ai sa obtii timpii trecuti in cartea tehnica.
Passat stock 1.9 TDI vine in 2 variante de putere in ultimele variante, 105 si 130 cp, B5 1.9 TDI avea ''stock'' 90, 110 si 115 cp, ultima cu un boost semnificativ la cuplu.
In plus versiunea 4 motion vine cu 6 trepte in loc de 5, deci reprize mai bune datorita etajarii mai scurte.sigpic
Comment
-
dieselul are 5000 la redline. de la 4500 la 5000 trece o vesnicie.
la 1.9 130 cai trebuie sa schimbi la 4000 si un pic. 4200 4300 max. dupa 4000 ii pica in cap cuplul deci si acceleratia implicit.
- 3 ani am mers cu Superb de 131 cai si stiu foarte bine ce poate. max 4200 ca dupa e pierdere te timp
- de obicei cam asa e la motoare . dupa punctul de putere maxima cuplul o ia semnificativ in jos. la diesel ceva mai rau ca la benzina.
Comment
Comment