liniute curse raliuri etc LOGAN

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • pai si eu ce-am zis? ca ne indica mai mult sau mai putin adica noi vedem ce indica bordul, nu turatia "live" a motorului, variatiile de turatie fiind "netezite" in soft, in mecanica ceasurilor, etc.
    daca nu folosesti roti mai mici, nu are sens sa te duci pana la 6500-7000(aia cu "cip-cirip"), ca timpul pierdut de la 6000 la 6500 mai bine il folosesti de la 4800 la 5000 in treapta urmatoare, unde ai mai multa putere decat la 6500, pt ca tot ce e dupa 6000-6200 deja e pierdere de vreme, pierzi cam 5cp/100-200rpm. poti sa iei graficul de cuplu, rapoartele cutiei, diametrul rotilor si iti faci un excel, vezi unde ai maximele si cauti turatiile corespunzatoare, daca vrei sa schimbi "by the book", in fucntie de rotile folosite.
    Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

    Comment


    • Pai rotile mici ajuta enorm la prins viteza repede, (liniute) dar pierzi la topspeed.

      Cat de mici sunt? 13?
      Un om inteligent nu va fi niciodata rau. Rautatea se naste din prostie, inferioritate si frustrare.

      Comment


      • cel mai probabil tot 15, dar 195/50, nu 185/65. diferenta e de 7%. adica accelereaza cu 3-5% mai bine, daca tinem cont si de pierderea de viteza. teoretic ar putea scoate acel 10.2s 0-100 fara sa aibe prea mari emotii. iar daca ii trage bine motorul, in limita superioara a tolerantelor, adica are 105cp, nu 102-103, atunci deja sta aproape de aia cu 9.8-9.9 din fabrica, care daca sunt mai lenti la schimbat vitezele sau nu exploateaza corect motorul, pierd liniuta
        Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

        Comment


        • Eu ma gandeam la dimensiuni mult mai mici, pai si eu stock am 185 60 15, si le prefer din cauza pretului si al confortului, ca mai am 2 variante, 215 45 16 si 215 40 17

          Desi un 195 macar nu strica sa aibe... Cred ca daca pun de 16 cu balon de 45, deja o sa ma rupa la gropi, si la consum (215)
          Un om inteligent nu va fi niciodata rau. Rautatea se naste din prostie, inferioritate si frustrare.

          Comment


          • ma iertati...am citit in graba domnul seba . apai bun , teoretic totul e roz dar in practica nu o sa fie niciodata la fel pentru ca sunt sigur ca nu mai am curba de cuplu si de putere ca cea declarata adica cel mai probabil s-au mai pierdut din cai fiindca masina are 100.000km plus ca toba nu mai e sparta si trage mai prost pe turatii mici si mari ori cel putin asa mi se pare mie . rotile mele sunt 195/50/15 si tin sa te contrazic ca pierd putere daca ma duc pana la 6500-7000 , niciodata nu o sa accelerezi mai bine cu o treapta superioara decat ca una inferioara , in cazul nostru , pentru ca diferenta de 500rpm e destul de mica si e irelevant ...sunt de acord cu spusele dumitale cand vorbim de diferenta mai mare de turatie unde acolo chiar incepe sa se piarda foarte multa putere .
            mi-ati dat o buna idee cu ridicarea limitarii la 7000...ar trebui sa se faca diferenta cu un soft custom care muta curba de cuplu si de putere pe ture mai mari

            Comment


            • Originally posted by mumus View Post
              Pai rotile mici ajuta enorm la prins viteza repede, (liniute) dar pierzi la topspeed.

              Cat de mici sunt? 13?
              cum sa te ajute ?! urmaresti emisiunea de pe discovery de miercuri si duminica, street outlaws ? de aia au doua clase, big wheels si small wheels,
              si de obicei nu concureaza unii cu altii, fiindca cei cu big wheels le "distrug" pe cele cu roti mici. deci nu prea e asa cum zici.

              Comment


              • Mie mi se pare logic ca, cu o roata mica pleci mai bine, si pe distanta scurta esti mai iute, Si Seba a confirmat. ( cezi mai sus) Acum nu stiu daca eu am exagerat cu dimensiunea 13, probabil ca da, nu am facut calcule. Dar daca ai 2 masini identice, cea cu roti putin mai mici va accelera mai rapid.
                Un om inteligent nu va fi niciodata rau. Rautatea se naste din prostie, inferioritate si frustrare.

                Comment


                • pe ce principiu ? ca e mai usoara ?! poate sa te ajute doar la plecare, doar pe a'ntaia, dar pe 400 de metri pierzi daca masinile au aceeasi putere.

                  Comment


                  • O roata cu diametru mai mic este mai usor invartita fata de una cu diametru mai mare. Vezi foile de la bicicleta... Intr-adevar, doar pe distante scurte este valabil daca este diferenta mare, dar daca diferenta este mica intre ele, poate face diferenta si pe 400 m.
                    Un om inteligent nu va fi niciodata rau. Rautatea se naste din prostie, inferioritate si frustrare.

                    Comment


                    • Originally posted by B997NDL View Post
                      pe ce principiu ?
                      Fizica elementara: Cuplu = Raza * Forta, cum Cuplul e acelasi daca micsorezi Raza (aka diametru/2 al rotii) creste forta de tractiune implicit acceleratia.

                      Originally posted by iulica097
                      ar trebui sa se faca diferenta cu un soft custom care muta curba de cuplu si de putere pe ture mai mari
                      Exista o relatie intre intre ele si nu prea ai cum sa muti ambele curbe in punctul maxim.

                      Originally posted by iulica097
                      tin sa te contrazic ca pierd putere daca ma duc pana la 6500-7000 , niciodata nu o sa accelerezi mai bine cu o treapta superioara decat ca una inferioara
                      E vorba de punctul maxim unde pierzi si putere si cuplu. Degeaba ai putere daca cuplul este scadere drastica (adica misti tot mai greu "monopostul"). Vezi diagrama de la 1.6 16v care arata nasol dupa 5000rpm in ceea ce priveste cuplul.

                      PS

                      Ar trebui sa-l asculti pe @Seba, ca se pricepe foarte bine la lucrurile astea :-)
                      I have no special talent. I am only passionately curious.

                      Comment


                      • pai sunt mai multe probleme reale decat credeti...avand diametru mai mic la roata atunci efectul de "wheel spin" va fi mai puternic si vei pierde la plecare fiindca tu ai nevoie sa eviti pierderea aderentei , totodata cu diametrul mic pierzi si viteza maxima in fiecare treapta de viteza ca de exemplu cu roti stock cu a4a prindeam undeva la 190 pe ceas la 6500rpm si acum prind aproape 180 pe ceas la 6500rpm tot cu a4a...in schimb demarajul trebuie sa fie mai bun pe restul plajei de turatii

                        Comment


                        • @silviu nu e valabila afirmatia dumitale pentru ca la viteza conteaza mai mult caii putere decat cuplu , deci cu cat creste turatia cu atat creste si puterea ...ca sa fie valabil ce ziceti trebuie sa se piarda foarte mult cuplu dintr-o data ceea ce nu prea cred ca are cum sa se intample cand vorbim de o diferenta de 500rpm , am spus ca sunt de acord cu ce spuneti doar cand diferenta de turatii e mai mare

                          Comment


                          • ti-am recomandat sa te uiti pe diagrama: la 6000rpm 1.6 16v mai are doar 115Nm de la 130Nm pe la 5500rpm. Iar dupa 5800rpm scade aproape perpendicular (adica cadere/pierdere brusca de cuplu), asta inseamna ca o simti bine de tot cum decelereaza. Tot de la 5800 si puterea o ia rau in jos ...

                            Btw: Puterea = (Cuplu * RPM)/constanta. Mai gandeste-te daca nu-ti trebuie si cuplu ...

                            PS

                            Nu confunda top speedul cu acceleratia pe trepte (sau reprizele).
                            Last edited by Silviu; 15 November 2018, 22:56.
                            I have no special talent. I am only passionately curious.

                            Comment


                            • ce vreau eu sa explic e ca intr-o treapta inferioara accelerezi mai bine decat intr-o treapta superioara la aceeasi viteza (km/h) ...e corect sau nu ? de exemplu 2 masini identice ruleaza ambele cu 80km/h dar una in treapta a3a si alta in treapta a4a , care dintre ele accelereaza mai repede pana la 120km/h ? cea care e in a3a nu ?
                              si nu confund nimic , am spus doar ca poti sa ai un dezavantaj cu rotile mai mici atunci cand esti in limitare in fiecare treapta de viteza , de exemplu cu rotile mai mici in treapta 3 ai o viteza maxima de 110km/h pe cand cu rotile normale adica mai mari in diametru ai o viteza maxima mai mare , e corect si asta ?

                              Comment


                              • @iulica097, crezi ce vrei dar mai bine ai pune mana sa si citesti sa inveti cum functioneaza lucrurile astea. Nu tot timpul ce simtit este si adevarat. Simturile te pot insela in schim stiinta nu prea.
                                I have no special talent. I am only passionately curious.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google