pai si eu ce-am zis? ca ne indica mai mult sau mai putin adica noi vedem ce indica bordul, nu turatia "live" a motorului, variatiile de turatie fiind "netezite" in soft, in mecanica ceasurilor, etc.
daca nu folosesti roti mai mici, nu are sens sa te duci pana la 6500-7000(aia cu "cip-cirip"), ca timpul pierdut de la 6000 la 6500 mai bine il folosesti de la 4800 la 5000 in treapta urmatoare, unde ai mai multa putere decat la 6500, pt ca tot ce e dupa 6000-6200 deja e pierdere de vreme, pierzi cam 5cp/100-200rpm. poti sa iei graficul de cuplu, rapoartele cutiei, diametrul rotilor si iti faci un excel, vezi unde ai maximele si cauti turatiile corespunzatoare, daca vrei sa schimbi "by the book", in fucntie de rotile folosite.
daca nu folosesti roti mai mici, nu are sens sa te duci pana la 6500-7000(aia cu "cip-cirip"), ca timpul pierdut de la 6000 la 6500 mai bine il folosesti de la 4800 la 5000 in treapta urmatoare, unde ai mai multa putere decat la 6500, pt ca tot ce e dupa 6000-6200 deja e pierdere de vreme, pierzi cam 5cp/100-200rpm. poti sa iei graficul de cuplu, rapoartele cutiei, diametrul rotilor si iti faci un excel, vezi unde ai maximele si cauti turatiile corespunzatoare, daca vrei sa schimbi "by the book", in fucntie de rotile folosite.
Comment