uiti de cutia de viteze. cuplul la roata conteaza, nu ala brut la volanta. ca sa obtii aceeasi viteza, dieselul are nevoie de reductor mai mic, deci amplificarea de cuplu e mai mica decat la benzinar. de exemplu, ambele de 110cp, sa zicem, merg blana 180km/h. la diesel asta se intampla la 3800rpm, cuplu de 150-155Nm, la benzinar, pe la 5800rpm, cuplu de 130Nm. reductie la diesel 3:1, reductie la benzinar, 4.5:1. acu zi tu ce e mai mare, 4.5x130 sau 3x155? vrei neaparat sa intri si tu in clubul alora care se uita pe niste cifre, fara sa le inteleaga?
nu e totul asa simplu ca-n brosurile de prezentare...adevarul e ca anumite cutii/trepte de viteza avantajeaza unul sau altul dintre motoare, dar pt o masina gandita corect, puterera mai mare, pe aceleasi kile, bate puterea mai mica. iar daca vorbim de motoare cu cuplu cat mai liniar (vezi electricele) o sa prinzi usor ideea ca nu conteaza doar cifrele alea, ci intreg lantul cinematic, despre care multi nu zic nimic.
![Smile](https://www.loganclub.ro/forum/core/images/smiley/smile.gif)
Comment