@Vasile01: Ce motorizare te-ai hotarat sa iti alegi ?
Ce Logan Sa Iau ? Va Rog Un Sfat..
Collapse
X
-
Originally posted by CSH View Postal meu o sa scoata euro 6 la itp peste cativa ani .
Daca producatorul zice ca este E3, E3 este. Daca era E4, aveau de castigat ambele parti, atat producatorul, cat si cumparatorul (nu stiu cat a fost taxa atunci ).
@mariusnicolaie, important e ce scrie pe hartii, deci Euro3, chiar de ar scoate noxe mai putine, ca cel de Euro, ar trebui sa platesc la RAR si sa modific actele masinii. Nu se merita, cat timp nu platesc taxe anuale in functie de poluare.Last edited by mr.K; 23 December 2010, 14:18.
Comment
-
Ok baieti. Azi am ridicat masina din B.M. Am luat, cum va spuneam, Laureatul de 8500: 1.2, 16v, benzina.
Prima impresie (dupa vreao 150 km parcursi, azi) - masina merge bine, zic eu. prietena mea are Toyota auris, care am impresia ca mananca soseaua cand maresti viteza. m-am si speriat cand am vazut cumn prinde . da, e bun si loganul ,eu
O intrebare insa vroiam sa va intreb, dar se pare ca CSH (mersi, frate) mi-a raspuns implicit: la plecarea de pe loc opresc motorul cam des, din pacate. asta pentrru ca eu am facut scoala de sofat pe un DIESEL, iar loganu' meu e benzina...DECI: LA PLECARE DE PE LOC (SAU DIN OPRIRE) TREBUIE SA CALC BINE ACCELERATIA ? Asta cred ca e cea mai mare problema a mea acuma... M-ati putea ajuta putin cu niste idei legat de CAT sa turez acceleratia si cum sa licrez cu ambreajul ? Mersi fain.
Alta chestie care imi face mci probleme e procedura cu datul inapoi. am vazut ca trebuie folosita acceleratia. dar asta discutam dupa ce rezolvam cu problema de mai sus.
Si inca o chestie: niste sfaturi de conducere, daca binevoiti, pentru cazul meu: amator + masina noua. tare m'ar ajuta, ca la mine in familie toti sunt inafara. (eventual unde as putea gasii pe forum o discutie in acest sens, daca a avut loc..)
Mersi mult inca odata pentru ajutor, oameni buni.
Multi kilometri si aveti grija de masinute.
Vorbim..
Sa precizez niste informatii in plus despre masina: are servo, ac, abs, electrice pe fata,faruri pentru ceata;
I'am pus si cauciucuri de iarna Kleber (fata, spate)
Asigurarea - mi'am luat, deocamdata, rca pe 1 an (cca 600 RON; a contat si varsta)
si o intrebare care mi'a venit acuma: in butoiasu pentru lichiful pentru stergatoare parbriz, sa pun ceva ulei anume sau merge si apa ? Am vrut sa iau azi de la ei dar n-am mai zut la mine roni (mi au recomandat cela ulei la vreo 40 ron). mersi fain.
Comment
-
nu ulei la spalatorul de parbriz! lichid de parbriz, da. daca asta ai vrut sa zici, ok, altfel, repet, nu baga ulei. motorul daca-l turezi pe la 1500rpm poti pleca lejer de pe loc. a,breiajul il "inveti" cu timpul, intr-o saptamana-doua il ghicesti si o sa poti pleca farasa te uiti la turometru ca la butelie, o sa "inveti" sunetul motorului cand pleci de pe loc ca sa nu moara. in rest, sa fii atent, sa nu bruschezi masina, dar nici sa mergi ca la inmormantari. daca mergi legal e bine. sa nu ridici piciorul de pe pedala de frana cand intra abs-ul. si sa nu franezi, sau mai rau, sa apesi ambreiajul sau sa schimbi viteza in curbe. asta, asa, un fel de rezumat al rezumatului bafta!
ps: lichid de parbriz gasesti la orice supermarket, mult mai ieftin. vezi sa scrie pe el ca-i de iarna.Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
ce ulei la stergatoare?ca n-am auzit pana acum,sau am ramas eu in urma cu noutatile...
La toate benzinariile din tara gasesti lichid parbriz pentru iarna -20' C cu diferite arome,sau,vezi ce foloseste prietena ta la Auris..
Drumuri bune cu masinuta!
Comment
-
Originally posted by Vasile01 View PostLa plecarea de pe loc opresc motorul cam des, din pacate. asta pentrru ca eu am facut scoala de sofat pe un DIESEL, iar loganu' meu e benzina
Apropo: trebuie turata chiar mai mult daca vrei sa urci o bordura
Originally posted by Vasile01 View PostAlta chestie care imi face mci probleme e procedura cu datul inapoi. am vazut ca trebuie folosita acceleratia. dar asta discutam dupa ce rezolvam cu problema de mai sus.
Originally posted by Vasile01 View PostSi inca o chestie: niste sfaturi de conducere, daca binevoiti, pentru cazul meu: amator + masina noua. tare m'ar ajuta, ca la mine in familie toti sunt inafara. (eventual unde as putea gasii pe forum o discutie in acest sens, daca a avut loc..)
Alege-ti din timp banda in functie de ce vei face la prima intersectie - nu conteaza ca acea intersectie e peste 500 de metri, daca ai de facut stanga pune-te pe banda de langa axul drumului.
Daca ai de facut dreapta, nu parasi prima banda.
Daca ai de mers inainte si sunt 2 benzi, tot pe prima banda pune-te, ca s-ar putea sa ramai in fundul unuia care face stanga de pe banda a doua.
Daca te-ai incadrat gresit, da semnal si asteapta sa te lase cineva. Daca nu te lasa nimeni, ia-o cum te-ai incadrat si intoarce (daca esti pe un drum care nu se mai intoarce) sau fa-ti un traseu nou.
Mergi pe prima banda in afara oraselor.
(cam astea sunt greselile pe care le-am vazut mai des facute de incepatori)
Ah, sa nu uit: respecta legea. Daca e stalp cu stationarea interzisa, mai merg putin (sau urc-o pe trotuar), nu pune avariile cat intri sa iti cumperi un pachet de tigari.
Originally posted by Vasile01 View PostAsigurarea - mi'am luat, deocamdata, rca pe 1 an (cca 600 RON; a contat si varsta)
Originally posted by Vasile01 View Postsi o intrebare care mi'a venit acuma: in butoiasu pentru lichiful pentru stergatoare parbriz, sa pun ceva ulei anume sau merge si apa?
Comment
-
sfaturi?
In primul rand respecta legea cat poti de mult, daca ai "lamaie" din orice limita de viteza mai scazi 10km/h, mergi intotdeauna pe banda de la marginea drumului in afara, in oras respecta semnificatia benzilor si nu "lua fata" altora. asigura-te de 2 ori, ai grija cum parchezi (mai ales ca se mai si ridica), nu bloca pe altii in parcare.....chestii care tin mai mult de bun simt si conducere "preventiva". cat despre binele masinii, nu pleca "cu scartz", nu tura motorul aiurea cand stai la semafor, fereste gropile (dar te asiguri sa nu dai peste altul), nu "sari" bordurile cu viteza prea mare.......in rest benzina cat incape ca experienta vine cu kilometrii...
Comment
-
te asiguri , incerci sa dai prioritate , nu forta galbenul ,nu merge cu viteza pana nu te inveti cu ea si cu limitele masinii , nu ezita cand vrei sa faci o manevra...in trafic trebuie sa fii hotarat , nu lasa foarte mult loc in trafic si incearca sa conduci mai mult noaptea sau cand e liber pana te obisnuesti si schimba des vitezele ...
cel mai important ..nu face pe zmeul
Comment
-
Respect
Meriti felicitari chiar si numai pt ca ai intrebat si ai cerut sfaturi. Foarte multi incepatori trateaza cu scarba insemnatatea "lamailor" sau "mamaligilor" din geam.
Se dau zmei, soferi din nastere si fac numai tampenii.
Fii constient ca esti incepator, respecta legea si pe ceilalti participanti la trafic, mergi cuminte si da-ti timp sa capeti experienta. Vei fi satisfacut cand vei avea deja o suta si ceva de mii de Km, fara nici un incident, cu masina ca noua si cu banuti economisiti (mersul cuminte consuma putin).
Cu ambreiajul...te vei obisnui, turezi un pic mai mult si dai drumul usor la ambreiaj. Masina "spune" ce vrea si tu vei invata sa o "simti". Nu supraevalua fortele masinii, atentie la depasiri (am avut motorul de 1.4 ...)
Fii foarte atent ca motorizarea aleasa de tine isi schimba mult comportamentul functie de greutatea masinii. Exemplu personal cu 1.4: am plecat singur cu masina goala sa iau niste rude de undeva, masina zburda fericita pe sosea, usoara ca un fulg...zglobie ca un manz..... ... cand am incarcat rubedeniile (2 durdulii bine si 2 mai normali) si cu ceva bagaj.... si am vrut sa plec ...am crezut ca a facut cineva o gluma si mi-a legat masina de camionul din spate.....
Manzul meu zburdalnic se transformase intr-o gloaba moarta. Bineinteles ca stilul de mers a trebuit sa fie cu totul altul.
Succes, drumuri bune, km multi fara incidente si nu incurca borcanele: de parbriz, de frana, de racire si de servo.....
Foloseste cu incredere si manualul masinii ca nu ti l-au dat degeaba...Attached Files
Comment
-
Abia dupa 100k poti spune ca ai ceva ceva experienta la volan. Dar cu modestie. Dupa 200k poti ridica privirea din pamant, dar nu prea tare, ca zeul soselelor pedepseste aroganta.
Strict incepator, nu mai esti dupa un an, legal. Am o colega care si dupa 4 ani are lamaia in geam, spune la control ca mai conduce si fiicasa masina. Are vreo 50k facuti cu masina, dar ea se simte inca incepator. Isi vede lungul nasului.
Aroganta se plateste intotdeauna. Sunt soferi cu 1 milion de km si tot spun ca nu poti prevedea totul pe sosea.
Drumuri bune!
Comment
-
Originally posted by bullet88 View Postsa stii si tu ca nu-ti trebuie 100.000km ca sa poti spune ca nu esti incepator....
Scuze daca e putin offtopic dar eu as vrea sa il vad pe initiatorul topicului cu modul de gandire al lui cris.....avem destui tampiti pe sosele!!!
Comment
Comment