Ce Logan Sa Iau ? Va Rog Un Sfat..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    @Vasile01: Ce motorizare te-ai hotarat sa iti alegi ?

    Comment


    • #77
      Originally posted by CSH View Post
      al meu o sa scoata euro 6 la itp peste cativa ani .
      Daca producatorul zice ca este E3, E3 este. Daca era E4, aveau de castigat ambele parti, atat producatorul, cat si cumparatorul (nu stiu cat a fost taxa atunci ).
      Nu era taxa de poluare in 2005. Toata panarama cu taxa de prima inmatriculare a inceput cred cu 01.01.2007.

      @mariusnicolaie, important e ce scrie pe hartii, deci Euro3, chiar de ar scoate noxe mai putine, ca cel de Euro, ar trebui sa platesc la RAR si sa modific actele masinii. Nu se merita, cat timp nu platesc taxe anuale in functie de poluare.
      Last edited by mr.K; 23 December 2010, 14:18.

      Comment


      • #78
        Ok baieti. Azi am ridicat masina din B.M. Am luat, cum va spuneam, Laureatul de 8500: 1.2, 16v, benzina.

        Prima impresie (dupa vreao 150 km parcursi, azi) - masina merge bine, zic eu. prietena mea are Toyota auris, care am impresia ca mananca soseaua cand maresti viteza. m-am si speriat cand am vazut cumn prinde . da, e bun si loganul ,eu

        O intrebare insa vroiam sa va intreb, dar se pare ca CSH (mersi, frate) mi-a raspuns implicit: la plecarea de pe loc opresc motorul cam des, din pacate. asta pentrru ca eu am facut scoala de sofat pe un DIESEL, iar loganu' meu e benzina...DECI: LA PLECARE DE PE LOC (SAU DIN OPRIRE) TREBUIE SA CALC BINE ACCELERATIA ? Asta cred ca e cea mai mare problema a mea acuma... M-ati putea ajuta putin cu niste idei legat de CAT sa turez acceleratia si cum sa licrez cu ambreajul ? Mersi fain.


        Alta chestie care imi face mci probleme e procedura cu datul inapoi. am vazut ca trebuie folosita acceleratia. dar asta discutam dupa ce rezolvam cu problema de mai sus.


        Si inca o chestie: niste sfaturi de conducere, daca binevoiti, pentru cazul meu: amator + masina noua. tare m'ar ajuta, ca la mine in familie toti sunt inafara. (eventual unde as putea gasii pe forum o discutie in acest sens, daca a avut loc..)



        Mersi mult inca odata pentru ajutor, oameni buni.

        Multi kilometri si aveti grija de masinute.


        Vorbim..

        Sa precizez niste informatii in plus despre masina: are servo, ac, abs, electrice pe fata,faruri pentru ceata;


        I'am pus si cauciucuri de iarna Kleber (fata, spate)

        Asigurarea - mi'am luat, deocamdata, rca pe 1 an (cca 600 RON; a contat si varsta)

        si o intrebare care mi'a venit acuma: in butoiasu pentru lichiful pentru stergatoare parbriz, sa pun ceva ulei anume sau merge si apa ? Am vrut sa iau azi de la ei dar n-am mai zut la mine roni (mi au recomandat cela ulei la vreo 40 ron). mersi fain.
        Last edited by Vasile01; 23 December 2010, 23:57. Reason: Automerged Doublepost

        Comment


        • #79
          nu ulei la spalatorul de parbriz! lichid de parbriz, da. daca asta ai vrut sa zici, ok, altfel, repet, nu baga ulei. motorul daca-l turezi pe la 1500rpm poti pleca lejer de pe loc. a,breiajul il "inveti" cu timpul, intr-o saptamana-doua il ghicesti si o sa poti pleca farasa te uiti la turometru ca la butelie, o sa "inveti" sunetul motorului cand pleci de pe loc ca sa nu moara. in rest, sa fii atent, sa nu bruschezi masina, dar nici sa mergi ca la inmormantari. daca mergi legal e bine. sa nu ridici piciorul de pe pedala de frana cand intra abs-ul. si sa nu franezi, sau mai rau, sa apesi ambreiajul sau sa schimbi viteza in curbe. asta, asa, un fel de rezumat al rezumatului bafta!
          ps: lichid de parbriz gasesti la orice supermarket, mult mai ieftin. vezi sa scrie pe el ca-i de iarna.
          Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

          Comment


          • #80
            ce ulei la stergatoare?ca n-am auzit pana acum,sau am ramas eu in urma cu noutatile...
            La toate benzinariile din tara gasesti lichid parbriz pentru iarna -20' C cu diferite arome,sau,vezi ce foloseste prietena ta la Auris..
            Drumuri bune cu masinuta!

            Comment


            • #81
              Originally posted by Vasile01 View Post
              La plecarea de pe loc opresc motorul cam des, din pacate. asta pentrru ca eu am facut scoala de sofat pe un DIESEL, iar loganu' meu e benzina
              Stai linistit, asa am patit si eu primele doua zile cand mi-am luat Golanul, si eu am 6 ani de softa in spate (dar ultimii 4 doar pe diesel). Ideea e ca la diesel ai cuplu mai mare si motorul trage chiar daca nu e turat, la benzina in schimb trebuie sa apesi acceleratia putin (cat sa urce pe la 1500-2000 - o sa te obisnuiesti tu in timp) inainte de a-i da drumul ambreiajului. Iar ambreiajului nu-i dai drumul din prima, ridici piciorul pana incepe sa cupleze (scade turatia) si o ia din loc, apoi mai ridici piciorul un pic, daca e nevoie mai apesi putin acceleratia... ma rog, ai facut scoala de soferi, cred ca iti dai seama ce trebuie facut. Eventual fa exercitii.
              Apropo: trebuie turata chiar mai mult daca vrei sa urci o bordura
              Originally posted by Vasile01 View Post
              Alta chestie care imi face mci probleme e procedura cu datul inapoi. am vazut ca trebuie folosita acceleratia. dar asta discutam dupa ce rezolvam cu problema de mai sus.
              idem ce am spus mai sus. As mai adauga ca eu unul nu iau niciodata piciorul de pe ambreiaj cand dau inapoi - de obicei il ridic pana cupleaza (cu motorul usor turat) si reglez puterea motorului - viteza cu care dau cu spatele - decupland si cupland ambreiajul, nu din acceleratie. Dar asa fac doar eu, nu spun ca e cea mai buna solutie, si e deprindere de la diesel
              Originally posted by Vasile01 View Post
              Si inca o chestie: niste sfaturi de conducere, daca binevoiti, pentru cazul meu: amator + masina noua. tare m'ar ajuta, ca la mine in familie toti sunt inafara. (eventual unde as putea gasii pe forum o discutie in acest sens, daca a avut loc..)
              Sfaturi pot sa iti dea multi, insa esentialul trebuie sa vina de la tine. Tot ce pot sa spun este sa folosesti bunul simt si mantra aia cu "nu face altuia ce nu ai vrea ca cineva sa iti faca tie".
              Alege-ti din timp banda in functie de ce vei face la prima intersectie - nu conteaza ca acea intersectie e peste 500 de metri, daca ai de facut stanga pune-te pe banda de langa axul drumului.
              Daca ai de facut dreapta, nu parasi prima banda.
              Daca ai de mers inainte si sunt 2 benzi, tot pe prima banda pune-te, ca s-ar putea sa ramai in fundul unuia care face stanga de pe banda a doua.
              Daca te-ai incadrat gresit, da semnal si asteapta sa te lase cineva. Daca nu te lasa nimeni, ia-o cum te-ai incadrat si intoarce (daca esti pe un drum care nu se mai intoarce) sau fa-ti un traseu nou.
              Mergi pe prima banda in afara oraselor.
              (cam astea sunt greselile pe care le-am vazut mai des facute de incepatori)
              Ah, sa nu uit: respecta legea. Daca e stalp cu stationarea interzisa, mai merg putin (sau urc-o pe trotuar), nu pune avariile cat intri sa iti cumperi un pachet de tigari.
              Originally posted by Vasile01 View Post
              Asigurarea - mi'am luat, deocamdata, rca pe 1 an (cca 600 RON; a contat si varsta)
              Unele companii (Astra, EuroINS) nu tin cont de varsta si ar fi fost pretul mai mic (~400 lei)
              Originally posted by Vasile01 View Post
              si o intrebare care mi'a venit acuma: in butoiasu pentru lichiful pentru stergatoare parbriz, sa pun ceva ulei anume sau merge si apa?
              Acolo pui lichid de parbriz, se gaseste peste tot, preferabil gata diluat. Cel de iarna e de obicei de culoare albastra si rezista la inghet, cel de vara este galben si eu a trebuit sa pun spirt in peste el in luna decembrie ca sa se dezghete. Poti pune lichid de iarna vara, doar ca e ceva mai scump.

              Comment


              • #82
                sfaturi?

                In primul rand respecta legea cat poti de mult, daca ai "lamaie" din orice limita de viteza mai scazi 10km/h, mergi intotdeauna pe banda de la marginea drumului in afara, in oras respecta semnificatia benzilor si nu "lua fata" altora. asigura-te de 2 ori, ai grija cum parchezi (mai ales ca se mai si ridica), nu bloca pe altii in parcare.....chestii care tin mai mult de bun simt si conducere "preventiva". cat despre binele masinii, nu pleca "cu scartz", nu tura motorul aiurea cand stai la semafor, fereste gropile (dar te asiguri sa nu dai peste altul), nu "sari" bordurile cu viteza prea mare.......in rest benzina cat incape ca experienta vine cu kilometrii...

                Comment


                • #83
                  te asiguri , incerci sa dai prioritate , nu forta galbenul ,nu merge cu viteza pana nu te inveti cu ea si cu limitele masinii , nu ezita cand vrei sa faci o manevra...in trafic trebuie sa fii hotarat , nu lasa foarte mult loc in trafic si incearca sa conduci mai mult noaptea sau cand e liber pana te obisnuesti si schimba des vitezele ...

                  cel mai important ..nu face pe zmeul

                  Comment


                  • #84
                    Respect

                    Meriti felicitari chiar si numai pt ca ai intrebat si ai cerut sfaturi. Foarte multi incepatori trateaza cu scarba insemnatatea "lamailor" sau "mamaligilor" din geam.
                    Se dau zmei, soferi din nastere si fac numai tampenii.
                    Fii constient ca esti incepator, respecta legea si pe ceilalti participanti la trafic, mergi cuminte si da-ti timp sa capeti experienta. Vei fi satisfacut cand vei avea deja o suta si ceva de mii de Km, fara nici un incident, cu masina ca noua si cu banuti economisiti (mersul cuminte consuma putin).
                    Cu ambreiajul...te vei obisnui, turezi un pic mai mult si dai drumul usor la ambreiaj. Masina "spune" ce vrea si tu vei invata sa o "simti". Nu supraevalua fortele masinii, atentie la depasiri (am avut motorul de 1.4 ...)
                    Fii foarte atent ca motorizarea aleasa de tine isi schimba mult comportamentul functie de greutatea masinii. Exemplu personal cu 1.4: am plecat singur cu masina goala sa iau niste rude de undeva, masina zburda fericita pe sosea, usoara ca un fulg...zglobie ca un manz..... ... cand am incarcat rubedeniile (2 durdulii bine si 2 mai normali) si cu ceva bagaj.... si am vrut sa plec ...am crezut ca a facut cineva o gluma si mi-a legat masina de camionul din spate.....
                    Manzul meu zburdalnic se transformase intr-o gloaba moarta. Bineinteles ca stilul de mers a trebuit sa fie cu totul altul.
                    Succes, drumuri bune, km multi fara incidente si nu incurca borcanele: de parbriz, de frana, de racire si de servo.....
                    Foloseste cu incredere si manualul masinii ca nu ti l-au dat degeaba...
                    Attached Files

                    Comment


                    • #85
                      sa stii si tu ca nu-ti trebuie 100.000km ca sa poti spune ca nu esti incepator....
                      id messenger:merlan.alexandru

                      Comment


                      • #86
                        Abia dupa 100k poti spune ca ai ceva ceva experienta la volan. Dar cu modestie. Dupa 200k poti ridica privirea din pamant, dar nu prea tare, ca zeul soselelor pedepseste aroganta.
                        Strict incepator, nu mai esti dupa un an, legal. Am o colega care si dupa 4 ani are lamaia in geam, spune la control ca mai conduce si fiicasa masina. Are vreo 50k facuti cu masina, dar ea se simte inca incepator. Isi vede lungul nasului.
                        Aroganta se plateste intotdeauna. Sunt soferi cu 1 milion de km si tot spun ca nu poti prevedea totul pe sosea.
                        Drumuri bune!

                        Comment


                        • #87
                          N-ai cum sa prevezi nimic, asta e ideea. Cat timp nu se are in vedere anumite aspecte ce tin de hazard, se va forta soarta.
                          In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                          Comment


                          • #88
                            ai motorasul 1.2? pai la reprize e mai bunicel ca 1.4. sunt motoare ok daca nu visezi la v8 sub capota

                            Comment


                            • #89
                              Originally posted by bullet88 View Post
                              sa stii si tu ca nu-ti trebuie 100.000km ca sa poti spune ca nu esti incepator....
                              Ehe....cu toate ca anii diferenta nu-s prea multi, generatiile sunt diferite rau....si din pacate in sensul rau. Vezi si postul lui cris_iasi si fa diferenta.
                              Scuze daca e putin offtopic dar eu as vrea sa il vad pe initiatorul topicului cu modul de gandire al lui cris.....avem destui tampiti pe sosele!!!

                              Comment


                              • #90
                                Mersi fratilor de ajutor.

                                Cu rovinieta cum fac ? Am inteles ca pot sa o cumpar de la statiile de alimentare ?
                                Cat costa ? Eu am 30 de zile in care am inteles ca nu trebuie sa platesc taxa asta.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google