După ce am condus Loganul din dotare fix 13 ani am ajuns la concluzia ca nu prea a meritat vs un 1.6 16v.
Am un prieten cu 1.6 16v din 2008 și mecanic nu a avut nici el probleme.
Eu am făcut drive test cu 1.6 16V înainte de cumpărare și aveam deja un 1.5 dci 85CP in familie.
Nu mi-au placut pe vremea aia datele tehnice (cuplul maxim la 3800rpm la 1.6 16V) dar îmi plăcea cum se duce turat.
Long story short si pentru ca planuiam o naveta de 220km pe zi(preturile la imobiliare o luaseră razna în perioada 2006 2008) am luat dieselul curent .Estimam peste 50000km pe an .
Gratie crashului din 2008 am putut găsi chirii mai decente în oraș și apoi sa cumpăr o proprietate când au scăzut preturile suficient.
Evident am făcut cei 50000km cam în 4 ani și acum am cam 142000 după 13.
Poate au mai făcut și alți forumiști calculul acesta.
Eu după perioada asta am rămas cu un plus de max 10000 RON luând în calcul diferența de consum și scăzând reviziile (numai filtrul de motorina schimbat la 10000 e cam 200 extra). Compar cu 1.6 16v pentru ca știu ca avea cam aceeași capacitate la baia de ulei 4.5l. Dacă mergeam spre 1.4 Mpi era și mai rău...
Daca scădem cei 1500 euro extra plătiți (vs benzina dar aici e mai tricky ca nu am prestige ) ajungem la diferențe minore.
Adăugăm aici si faptul cam am luat cu credit deci extra 15% costuri pentru cei 3 ani de rate.
Dezavantaje : Stat 13 ani cu grija de turbina și injectoare, egr si ce naiba mai poate pica. Din fericire încă nu s-a întâmplat.
Între timp am învățat diferența între motoarele aspirate și turbo (99vehicles și engineering explained) si despre cum funcționează toată drăcia la turbo diesel.
La asta se adaugă și zgomotul plus vibrațiile în oraș la viteze mici. Pe autostradă la 110 kmh
pare ok.
Nu mai zic de celebrul Italian tuning pe care îl fac cel puțin anual înainte de ITP ca să se curețe (plus lunar mai țin a 3 a pana la 110kmh pe autostrada).
Plus schimbare preventiva de filtre de motorina și schimburi de ulei la 8000 în ultimul timp..
Plus încălzire mai lentă iarna.
Avantaje: Cuplu maxim de 200Nm la 1800 și consum redus (am scos și 3.1 l /100km singur în mașină și hypermiling pe DN3) .Posibil și ambreiajul sa tina mai mult din cauza ca nu prea schimb treptele.
Alt avantaj potențial : Frână de motor mai buna și uzura plăcute de frana mai mica.
Si mai ciudat nu prea mai vad dci din perioada în care am cumpărat eu (sau mai vechi) pe stradă. Mpi uri sunt pe toate drumurile.
Cireașa de pe tort: Multe orașe europe interzic deja diesel deci deja pot sa renunț la a călători cu el.
Sunt 100% sigur ca asta a fost ultimul diesel pe care îl cumpăr vreodata(asta nu înseamnă că nu o sa îl întrețin cat pot de bine).
De acum înainte o sa imi fac calculele cu mult mai multa grijă mai ales dacă e vorba de credit.
Am un prieten cu 1.6 16v din 2008 și mecanic nu a avut nici el probleme.
Eu am făcut drive test cu 1.6 16V înainte de cumpărare și aveam deja un 1.5 dci 85CP in familie.
Nu mi-au placut pe vremea aia datele tehnice (cuplul maxim la 3800rpm la 1.6 16V) dar îmi plăcea cum se duce turat.
Long story short si pentru ca planuiam o naveta de 220km pe zi(preturile la imobiliare o luaseră razna în perioada 2006 2008) am luat dieselul curent .Estimam peste 50000km pe an .
Gratie crashului din 2008 am putut găsi chirii mai decente în oraș și apoi sa cumpăr o proprietate când au scăzut preturile suficient.
Evident am făcut cei 50000km cam în 4 ani și acum am cam 142000 după 13.
Poate au mai făcut și alți forumiști calculul acesta.
Eu după perioada asta am rămas cu un plus de max 10000 RON luând în calcul diferența de consum și scăzând reviziile (numai filtrul de motorina schimbat la 10000 e cam 200 extra). Compar cu 1.6 16v pentru ca știu ca avea cam aceeași capacitate la baia de ulei 4.5l. Dacă mergeam spre 1.4 Mpi era și mai rău...
Daca scădem cei 1500 euro extra plătiți (vs benzina dar aici e mai tricky ca nu am prestige ) ajungem la diferențe minore.
Adăugăm aici si faptul cam am luat cu credit deci extra 15% costuri pentru cei 3 ani de rate.
Dezavantaje : Stat 13 ani cu grija de turbina și injectoare, egr si ce naiba mai poate pica. Din fericire încă nu s-a întâmplat.
Între timp am învățat diferența între motoarele aspirate și turbo (99vehicles și engineering explained) si despre cum funcționează toată drăcia la turbo diesel.
La asta se adaugă și zgomotul plus vibrațiile în oraș la viteze mici. Pe autostradă la 110 kmh
pare ok.
Nu mai zic de celebrul Italian tuning pe care îl fac cel puțin anual înainte de ITP ca să se curețe (plus lunar mai țin a 3 a pana la 110kmh pe autostrada).
Plus schimbare preventiva de filtre de motorina și schimburi de ulei la 8000 în ultimul timp..
Plus încălzire mai lentă iarna.
Avantaje: Cuplu maxim de 200Nm la 1800 și consum redus (am scos și 3.1 l /100km singur în mașină și hypermiling pe DN3) .Posibil și ambreiajul sa tina mai mult din cauza ca nu prea schimb treptele.
Alt avantaj potențial : Frână de motor mai buna și uzura plăcute de frana mai mica.
Si mai ciudat nu prea mai vad dci din perioada în care am cumpărat eu (sau mai vechi) pe stradă. Mpi uri sunt pe toate drumurile.
Cireașa de pe tort: Multe orașe europe interzic deja diesel deci deja pot sa renunț la a călători cu el.
Sunt 100% sigur ca asta a fost ultimul diesel pe care îl cumpăr vreodata(asta nu înseamnă că nu o sa îl întrețin cat pot de bine).
De acum înainte o sa imi fac calculele cu mult mai multa grijă mai ales dacă e vorba de credit.
Comment