Diesel vs Benzina

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fain daca mai cere dupa 150km/h

    Comment


    • Mda, la 16V la 140 cand bagi talpa-n ea o simti bine cum se duce. E si normal, la 1.4 ce naiba sa mai simti ca e la capat, n-ai ce depasiri sa faci la 140, adica sa mergi cu 140 si sa o calci sa depasesti...O lasi mai moale si vii lansat la 150-160...cam atat.

      Comment


      • Are si tata 1,4 dar sunt subtirele. Pentru el e foarte buna pentru ca nu ii place viteza, nu ii plac demarajele sau alte nebunii dar eu ca sa ajung la 160 cu ea a trebuit sa ma straduiesc foarte mult.

        Comment


        • Mai ce discutii interesante :-) ... dar totusi cine are dreptate ??

          Pai sa vedem, stie careva care e treaba cu momentul maxim si puterea unui motor ? Toti spuneti ca are cuplu maxim dCI mai mare, dar totusi n-are putere.
          Pai sa vedem la 1.5dCI 70CP si 1.4MPI 75CP. A vazut careva diagrama de cuplu la aceste doua motoare ? daca nu, fiecare posesor, fie ca e de diesel fie ca e de benzina stie care e turatia de moment maxim, si mai fi bine sa stie ca dupa ce a trecut de turatia de moment maxim intra in actiune puterea... deci sa zicem ca un diesel sprinteaza mai repede in primele doua(maxim!) trepte, asta pana ajunge un 1.4 la 4000-4500 de turatii iar apoi se simte diferenta aia de 5 ponei :-). De asta in testele Dacia a iesit mai performant, pentru ca asa si este.

          La fel si intre dCI 85CP si MPI 1.6 90CP. Testat pe propria piele cu un amic. Intr-adevar pana la 80 la ora mi-a fost greu sa-l depasesc in conditiile in care din sens opus veneau masini (daca eram pe autostrada ... bye bye) dar dupa ce in a 2-a am ajuns la 5000rpm ... dieselul a avut dificultati. si e normal.

          Bun acum in explicatiile de mai sus mai intervin mai multe dar in mare cam asta e ideea. Degeaba ai cuplu mare daca nu ai si putere daca vrei performanta.

          P.S.: tot puterea iti da si viteza maxima ... (dar din nou o explicatie generala; ptr cei care doresc explicatii tehnice search pe google; sunt foarte multe materiale).

          Concluzia mea: vrei dCI, ai masina care consuma bine dar ofera performante limitate; vrei ceva nervozitate in masina atunci iei benzinar, de preferabil > 1.4 (desi si 1.4 merge bine daca il conduci cum trebuie)
          I have no special talent. I am only passionately curious.

          Comment


          • Ok, ce ar iesi intre un 1.5 dci 85 cp stock si un 1.4 mpi remapat, la o liniuta...? Pare-mi-se ca tot 1.4 ar iesi cu vreo 3 metri in fata...nu mai mult.
            Sau intre un 1.5 dci de 65 cp remapat si un 1.4 stock? (tot liniuta) Aici as inclina un pic spre diesel, dar nu se stie... )

            Comment


            • Depinde pe ce distanat faci liniuta... ca daca e o distanta mai mare,1.4 are mai multe sanse,datorita unui sprint mai bun si top speedul mai mare..deci cam greu ca un 1.5 dci sa intreaca un 1.4 mpi..benzina e benzina,ardere mai buna..nu poti avea si consum mic si putere multa..decat la bani foarte multi..
              cand spui la dacia diesel spui economie,ci nu adrenalina..inca nu au motoare Turbo Diesel sau alte chestii..daca era TDI discutam altfel...

              Comment


              • Originally posted by alpha
                Concluzia mea: vrei dCI, ai masina care consuma bine dar ofera performante limitate; vrei ceva nervozitate in masina atunci iei benzinar, de preferabil > 1.4 (desi si 1.4 merge bine daca il conduci cum trebuie)
                Asta cam asa este,vrei nerv ia benzinaru' armasaru' )
                Forum neinteresant. Delogat definitiv.

                Comment


                • Mai Wannadive, motoru' 1.5 dci e un motor turbo diesel, nu e diesel simplu, parol.... )

                  Comment


                  • Originally posted by wannadive
                    Depinde pe ce distanat faci liniuta... ca daca e o distanta mai mare,1.4 are mai multe sanse,datorita unui sprint mai bun si top speedul mai mare..deci cam greu ca un 1.5 dci sa intreaca un 1.4 mpi..benzina e benzina,ardere mai buna..nu poti avea si consum mic si putere multa..decat la bani foarte multi..
                    cand spui la dacia diesel spui economie,ci nu adrenalina..inca nu au motoare Turbo Diesel sau alte chestii..daca era TDI discutam altfel...
                    dCI e tehnologie din cate stiu mai noua decat TDI si oarecum mai buna (cel putin din ce am citit prin revistele de specialitate, cam asta ar fi concluzia) si e diesel turbo deci nu se pune problema sa nu fie turbo.

                    E vorba de putere aici. Are putere mica motorul, tocmai pentru consumul sau mic. Daca pui un 1.9dCi(130CP) ai sa vezi ca ai urban 7l/100. Deci creste si consumul odata cu puterea.
                    I have no special talent. I am only passionately curious.

                    Comment


                    • Originally posted by Octavian___28
                      Ok, ce ar iesi intre un 1.5 dci 85 cp stock si un 1.4 mpi remapat, la o liniuta...? Pare-mi-se ca tot 1.4 ar iesi cu vreo 3 metri in fata...nu mai mult.
                      Sau intre un 1.5 dci de 65 cp remapat si un 1.4 stock? (tot liniuta) Aici as inclina un pic spre diesel, dar nu se stie... )
                      Pai depinde prin remapare, la ambele motoare, ce parametrii se modifica si cu cat, unul in detrimentul celuilalt. :-)

                      Si prin modificarile standard date de producator poti sa castigi intr-o parte dar sa pierzi in alta parte (de ex cresti putere cresti consum ...)

                      Asa vorbind e cam greu de spus; facand intreceri pentru test iarasi e greu sa estimezi (ptr ca soferul difera). Cel mai usor e sa modifici motorul si pe urma sa-i testezi parametrii pe banc-ul de teste (se da motor si cutie cuplata jos si se conecteaza la un dispozitiv special care stie sa masoare performantele)...atunci sa zicem ai vedea oarecum diferentele.

                      Oricum dieselul a fost gandit ca un motor care sa ofere putere/forta de tractiune (de asta au cuplurile mari) si nu pentru viteza sau performanta neaparat. Desi in ultima vreme diferentele sunt destul de mici intre motoarele diesel si benzinar.
                      I have no special talent. I am only passionately curious.

                      Comment


                      • Originally posted by alpha
                        Concluzia mea: vrei dCI, ai masina care consuma bine dar ofera performante limitate; vrei ceva nervozitate in masina atunci iei benzinar, de preferabil > 1.4 (desi si 1.4 merge bine daca il conduci cum trebuie)
                        tare mult as vrea sa testam odata nervozitatea unui 1.4 intr-o depasire...eu cu dci-ul meu si tu 1.4...sa vedem care trage mai bine intr-o depasire )

                        Comment


                        • Originally posted by SUPERCAR
                          tare mult as vrea sa testam odata nervozitatea unui 1.4 intr-o depasire...eu cu dci-ul meu si tu 1.4...sa vedem care trage mai bine intr-o depasire )
                          eu nu am 1.4, dar am condus 1.4 si chiar e ok...cum am condus si dCI si chiar nu mi-a placut...are momentul ala cand sprinteaza bine si dupa ce ai crescut in turatie...cam nu mai ai nimic...cel putin de la 110 in sus se accelereaza greu...

                          e doar o parere, dupa ce am condus un dCI...poate ca ma insel...
                          I have no special talent. I am only passionately curious.

                          Comment


                          • eu nu vorbesc de demaraj 0-100km/h unde 1.4 e normal sa traga mai bine ca scoate 13sec...ci ma refer strict de o depasire de la 80 la 120km/h si aici se vede diferenta intre 1.4 si dci si asta foarte clar.

                            Comment


                            • Pai eu zic ca diselu il face cu ochii inchisi(adica farurile stinse)

                              Comment


                              • 80-120 te dovedeste un diesel fara probleme daca esti cu un 1.4
                                Eventual sa tragi tare de motor, pe tr 3 apoi 4...pe cand dieselu' se duce fara probleme pe tr 5, am testat treaba asta, pt plaja asta de viteze e mai bun dieselu'.
                                Dupa 120 datele problemei se schimba )

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google