Fain daca mai cere dupa 150km/h
Diesel vs Benzina
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Mda, la 16V la 140 cand bagi talpa-n ea o simti bine cum se duce. E si normal, la 1.4 ce naiba sa mai simti ca e la capat, n-ai ce depasiri sa faci la 140, adica sa mergi cu 140 si sa o calci sa depasesti...O lasi mai moale si vii lansat la 150-160...cam atat.
Comment
-
Mai ce discutii interesante :-) ... dar totusi cine are dreptate ??
Pai sa vedem, stie careva care e treaba cu momentul maxim si puterea unui motor ? Toti spuneti ca are cuplu maxim dCI mai mare, dar totusi n-are putere.
Pai sa vedem la 1.5dCI 70CP si 1.4MPI 75CP. A vazut careva diagrama de cuplu la aceste doua motoare ? daca nu, fiecare posesor, fie ca e de diesel fie ca e de benzina stie care e turatia de moment maxim, si mai fi bine sa stie ca dupa ce a trecut de turatia de moment maxim intra in actiune puterea... deci sa zicem ca un diesel sprinteaza mai repede in primele doua(maxim!) trepte, asta pana ajunge un 1.4 la 4000-4500 de turatii iar apoi se simte diferenta aia de 5 ponei :-). De asta in testele Dacia a iesit mai performant, pentru ca asa si este.
La fel si intre dCI 85CP si MPI 1.6 90CP. Testat pe propria piele cu un amic. Intr-adevar pana la 80 la ora mi-a fost greu sa-l depasesc in conditiile in care din sens opus veneau masini (daca eram pe autostrada ... bye bye) dar dupa ce in a 2-a am ajuns la 5000rpm ... dieselul a avut dificultati. si e normal.
Bun acum in explicatiile de mai sus mai intervin mai multe dar in mare cam asta e ideea. Degeaba ai cuplu mare daca nu ai si putere daca vrei performanta.
P.S.: tot puterea iti da si viteza maxima ... (dar din nou o explicatie generala; ptr cei care doresc explicatii tehnice search pe google; sunt foarte multe materiale).
Concluzia mea: vrei dCI, ai masina care consuma bine dar ofera performante limitate; vrei ceva nervozitate in masina atunci iei benzinar, de preferabil > 1.4 (desi si 1.4 merge bine daca il conduci cum trebuie)I have no special talent. I am only passionately curious.
Comment
-
Ok, ce ar iesi intre un 1.5 dci 85 cp stock si un 1.4 mpi remapat, la o liniuta...? Pare-mi-se ca tot 1.4 ar iesi cu vreo 3 metri in fata...nu mai mult.
Sau intre un 1.5 dci de 65 cp remapat si un 1.4 stock? (tot liniuta) Aici as inclina un pic spre diesel, dar nu se stie... )
Comment
-
Depinde pe ce distanat faci liniuta... ca daca e o distanta mai mare,1.4 are mai multe sanse,datorita unui sprint mai bun si top speedul mai mare..deci cam greu ca un 1.5 dci sa intreaca un 1.4 mpi..benzina e benzina,ardere mai buna..nu poti avea si consum mic si putere multa..decat la bani foarte multi..
cand spui la dacia diesel spui economie,ci nu adrenalina..inca nu au motoare Turbo Diesel sau alte chestii..daca era TDI discutam altfel...
Comment
-
Originally posted by alphaConcluzia mea: vrei dCI, ai masina care consuma bine dar ofera performante limitate; vrei ceva nervozitate in masina atunci iei benzinar, de preferabil > 1.4 (desi si 1.4 merge bine daca il conduci cum trebuie)Forum neinteresant. Delogat definitiv.
Comment
-
Originally posted by wannadiveDepinde pe ce distanat faci liniuta... ca daca e o distanta mai mare,1.4 are mai multe sanse,datorita unui sprint mai bun si top speedul mai mare..deci cam greu ca un 1.5 dci sa intreaca un 1.4 mpi..benzina e benzina,ardere mai buna..nu poti avea si consum mic si putere multa..decat la bani foarte multi..
cand spui la dacia diesel spui economie,ci nu adrenalina..inca nu au motoare Turbo Diesel sau alte chestii..daca era TDI discutam altfel...
E vorba de putere aici. Are putere mica motorul, tocmai pentru consumul sau mic. Daca pui un 1.9dCi(130CP) ai sa vezi ca ai urban 7l/100. Deci creste si consumul odata cu puterea.I have no special talent. I am only passionately curious.
Comment
-
Originally posted by Octavian___28Ok, ce ar iesi intre un 1.5 dci 85 cp stock si un 1.4 mpi remapat, la o liniuta...? Pare-mi-se ca tot 1.4 ar iesi cu vreo 3 metri in fata...nu mai mult.
Sau intre un 1.5 dci de 65 cp remapat si un 1.4 stock? (tot liniuta) Aici as inclina un pic spre diesel, dar nu se stie... )
Si prin modificarile standard date de producator poti sa castigi intr-o parte dar sa pierzi in alta parte (de ex cresti putere cresti consum ...)
Asa vorbind e cam greu de spus; facand intreceri pentru test iarasi e greu sa estimezi (ptr ca soferul difera). Cel mai usor e sa modifici motorul si pe urma sa-i testezi parametrii pe banc-ul de teste (se da motor si cutie cuplata jos si se conecteaza la un dispozitiv special care stie sa masoare performantele)...atunci sa zicem ai vedea oarecum diferentele.
Oricum dieselul a fost gandit ca un motor care sa ofere putere/forta de tractiune (de asta au cuplurile mari) si nu pentru viteza sau performanta neaparat. Desi in ultima vreme diferentele sunt destul de mici intre motoarele diesel si benzinar.I have no special talent. I am only passionately curious.
Comment
-
Originally posted by alphaConcluzia mea: vrei dCI, ai masina care consuma bine dar ofera performante limitate; vrei ceva nervozitate in masina atunci iei benzinar, de preferabil > 1.4 (desi si 1.4 merge bine daca il conduci cum trebuie)
Comment
-
Originally posted by SUPERCARtare mult as vrea sa testam odata nervozitatea unui 1.4 intr-o depasire...eu cu dci-ul meu si tu 1.4...sa vedem care trage mai bine intr-o depasire )
e doar o parere, dupa ce am condus un dCI...poate ca ma insel...I have no special talent. I am only passionately curious.
Comment
-
80-120 te dovedeste un diesel fara probleme daca esti cu un 1.4
Eventual sa tragi tare de motor, pe tr 3 apoi 4...pe cand dieselu' se duce fara probleme pe tr 5, am testat treaba asta, pt plaja asta de viteze e mai bun dieselu'.
Dupa 120 datele problemei se schimba )
Comment
Comment