Bah da cum se aude un diesel si una pe benzina.cu dieselul zik k esti cu tractoru la vibrati si zgomot...si in plu 1.6 are mai multi CP k dieselul
Diesel vs Benzina
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Sa nu exageram ) Nu mai este diesel-ul din ziua de azi ceea ce era pe vremuri. Este mult mai sprinten si mai silentios ca in anii 80-90, dar eu totusi prefer benzina pentru motivele care le-am enumerat mai sus si pe care nu mai vreau sa le repet pentru ca oricum un fan diesel o sa caute sa ma contrazica si nu are rost sa lungim discutia. In concluzie, daca vrei economie de combustibil alegi dCi iar daca vrei sa conduci agresiv, 1.6 MPI sau 1.6 16Vsigpic
Comment
-
Ca o fi benzina sau diesel nu conteaza atata timp cat soferu nu stie sa o calce.
Motoarele diesel ca sunt inainte sau dupa 90 nu conteaza deoarece ele din start au randamentul mai mare ca nu benzinar.
Benzinare cam 25% randamentul motorului.
Diesel de la 60-65% in sus pana 85 randament depinde de mai multe chestii.
Concluzia o trageti fiecare in parte.
Comment
-
pooi ce sa zic...
eu o am pe a mea de 2 ani sii am 98.000 Km cu ea.... in principiu mie imi pare rau ca nu am luat un diesel, dar nu erau cand am luat-o pe amea...oricum sunt destul de multumit... dar la diesel e o chestie.... merge bine pana la 3000-3200 de rpm ca dupa e mort ,aici treb sa schimbi...iar pe aici pe undeva vine mpi-u din spate ca el schimba la 5.400 de rpm...oricum sunt destul de egale... dar la viteze mari adica peste 160, mpi e mai bun...poti sa mergi si cu dci-u de iti faci praf motoru...nu e facut pt turatii mari, cel putin nu rezista mult timp..
Nu vb in necunostinta de cauza , am si un dci, ca masina de firma si i-am dat in gusa rau de tot...
oricum intre dci si mpi recomand dci desi eu am un mpi.... acum fiecare cum vrea..doar sa nu ne rupem capu cu ele...
drum intins la toata lumea si fara incidente...
aici nu sunt de acord la viteza mare mpi-u face dci-uLast edited by andrei; 6 August 2007, 15:20.
Comment
-
de ce va chinuiti cu"care pe care face".pe drum noi merem sa ajungem undeva nu sa-i dam fum in nas "lu ala".o fi maibun dci-ul,dar dupa cum s-a mai discutat intervine problema intretinerii motorului diesel ,diferenta de pret,la un parcurs relativ mic, a carburantului si poate in primul rand calitatea motorinei la noi,lucruri care cred ca inclina totusi balanta spre varianta pe benzina.
Comment
-
Originally posted by bogfire1984pooi ce sa zic...
aici nu sunt de acord la viteza mare mpi-u face dci-u
Numai zic in intr-o depasire diferenta e clara acolo si se vede cel mai bine,dci-ul trage mult bine fata de mpi mai ales in treapta 4.(de la 80-120km/h).
mpi-ul de 1.4 daca e incarcat cu vreo 300kg trage super greu intr-o depasire,motorul abia face face(testat de mine),chiar nu imi dau seama de ce au pus motorul asta asa slab pe caroseria asta.
Comment
-
precizare...
cand zic viteza mare ma refer la peste 160 la ora...cred ca aici e singurul avantaj pe care il are mpi-ul.
cine s-ar risca sa mearga cu un dci cu 175?, in conditiile in care masina e a lui...si mai si tine la ea....
motorul diesel nu e conceput pt viteza mare.... sunt de acord cu voi ca e mai bun la consum, la demaraj....
si sincer daca era varianta asta cand am luat-o pe a mea(14. mpi), imi luam diesel, mai ales ca eu fac cam 50 000 pe an
Comment
-
Domnilor,
Din Mai 2007, am un Prestige. Masina a fost luata in rate. Inainte de a ma decide daca sa cumpar sau nu un Logan pe motorina sau unul pe benzina, am facut cateva calcule. Rezultatele m-au determinat sa cumpar motorul pe benzina.Mai exact, plecand de la:
-datele de catalog privind consumurile pentru Prestige (motor benzina) si Ambition (motor diesel) in conditiile parcurgerii a 1000km urban,
-diferenta de bani la rata pe care trebuia sa-i platesc in plus in cazul cumpararii unui Ambition diesel (chiar daca este foarte mica am luat-o totusi in calcul),
-diferenta de pret intre motorina si benzina (chiar nu ma asteptam sa fie atat de mica)
a rezultat ca ar trebui sa platesc pe luna aproximativ 150 RON in plus pentru benzina in comparatie cu motorina. Aceasta suma nu este de neglijat dar nici exorbitanta. Tinand cont de costurile de intretinere ale unui motor pe motorina in comparatie cu unul pe benzina am decis ca pentru mine este mai rentabil sa cumpar Prestige-ul pe benzina beneficiind astfel de demarajul net superior al acestei masini si silentiozitatea unui motor pe benzina fata de unul pe motorina.
Nu trebuie uitat ca in mod normal pretul pentru un Logan cu motor diesel este semnificativ mai mare fata de un Logan cu motor pe benzina (vorbind de aceeasi versiune in cazul de fata Ambition).
In concluzie, pentru o utilizare sub 20000km pe an este mai avantajos sa cumperi un motor pe benzina decat unul pe motorina deoarece castigul dat de consumul mai mic al acestuia din urma se vede dupa cel putin 4-5 ani de utilizare. Pe masura ce numarul de km facuti pe an depaseste din ce in ce mai mult 20000 km este clar ca motorul pe motorina devine din ce in ce mai atractiv pentru buzunarul celui care il poseda.Last edited by ady_diac; 9 August 2007, 07:19.
Comment
-
In completare la ce s-a spus mai sus am sa va povestesc cum l-am convins pe cumnata-miu sa-si cumpere Logan pe benzina. El vroia un ABS PLUS pe motorina. I-am facut un calcul sumar si a reiesit ca diferenta de pret dintre MPI si cdi se concretizeaza intr-o rata cu 100 RON mai mare pe luna. Si i-am demonstrat ca el parcurge peste 400 de km pe luna (adica de 100 RON benzina) doar 1-2 luni pe an(in concediu) deoarece are si masina de la firma. Rezulta deci ca din diferenta de pret te plimbi Gratuit.Plus ca la 30000 de km dieselul are o revizie in plus fata de benzinar(bani in plus) Asa ca si-a luat ABS Plus benzinar. Cred ca la peste 50000 de km pe an cam se justifica dieselul in schimb. Discutiile Logan diesel versul Logan pe benzina in afara consumului cred ca au o doza foarte mare de subiectivitate iar chestia cu zgomotul de la Logan diesel este o aberatie.Last edited by Cristi_LCD; 9 August 2007, 07:56.Cel mai lent 1,6 8v
Comment
-
oare e aberatie?
zgomotul in dci intr-adevar nu e deranjant, dar nu si inexistent... este specific motorului diesel...sii inginerii de la dacia s-au gandit in primul rand la economie cand proiectat izolarea fonica a habitaclului...Nu poti spune ca nu exista zgomot... Ca nu e deranjant...sau ca te obisnuiesti cu el asta eee....
Unora chiar le place...zgomotul...
Comment
-
Oricum spre deosebire de benzinare dci-ul are si antifonare pe capota si absorbant acustic tablier, deci normal n-ar trebui sa se auda chiar asa tare sunetul de dci in masina.
Comment
-
dieselul cred ca e rentabil daca parcurgi peste 40000km pe an.insa la iesirea din garantie pot aparea costuri mari.
de liniutza intre 1.4mpi si 1.5 dci nu are rost sa mai discutam eu am dat si cum era de asteptat dieselul e mai lent cu 1.5 sec cum spune si producatorul.
unii poate nu stiu sa tureze un benzinar cum trebuie si clar dieselul are cuplu la turatie mica.e normal are turbo si intercooler.ce sar intampla daca as pune turbo pe benzinar?
Comment
Comment