Diesel vs Benzina

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pai se infige si mpiu', dar niciodata ca un dci ...eventual daca ar avea turbina.

    Comment


    • Originally posted by Octavian___28 View Post
      Acum serios vorbind: Cine are de gand sa tina Loganu (exceptie taxi) mai mult de 100-140000 km..? Eu cel putin NU, chiar daca era diesel.
      Cel mai ''ideal'' ar fi (pt. cine isi permite) sa o vanda sub suta de mii, cum a procedat fratelo, la 77000 a maritat-o (acu o sapt).
      eu am o parere un pic diferita de a ta, si anume: daca ne gandim strict la castig, sa cumperi o masina noua pe care sa o tii doar 2-3 ani, e o gaura imensa. pai orice masina noua, indiferent de marca, dupa ce ai cumparat-o cu 10 mii de euro, de exemplu, daca ai facut cu ea numai 100 km, pretul a scazut cu minim 500 de euro. normal, asta nu inseamna ca la 200 km facuti scade cu 1000 de euro. tu daca ai dat pe logan 7500 de euro, de ex, peste 2-3 ani cat mai iei pe el? Iei 5000? Cam greu.... in cazul asta, e mai bun un SH, deoarece daca acum 2 ani luai un astra, de exemplu, cu 7500, acuma cam tot cu pretul asta il dadeai. (mergand pe premisa ca nu ai fi avut cine stie ce reparatii majore sa ii faci in timpul asta, aici e ca o loterie).
      eu mi-am propus sa tin masina cel putin 5-7 ani, poate chiar si mai mult. doar daca castig la loto sa imi iau alta si sa o dau de pomana pe asta insa altfel nu as da-o. o am de noua, eu stiu cum o intretin, cum o conduc, cum am grija de ea, iar atunci cand ceva pica, ii pun piese de calitate, si nu cred ca nu ai merge cu ea si 2-300 de mii de km. altii isi iau sh-uri de "noi" la 200 mii de km, si noua ne este frica de momentul cand vor ajunge la "varsta" asta? Nu cred ca e cazul.
      1.5 DCi Laureat Gri platine, a strong car for a strong man!

      Comment


      • Huzzy1981: La lista ce ai pus-o pune si revizile tu pana la 100.000 km faci 10 revizi , benzinaru face 6 , deci is 4 revizi cu costurile aferente , deci mai scade umpic , eu zic ca merita diesel daca faci peste 150.000 km , curios is cine tine o masina atata !
        Mereu superiori unui sat cu caini si oi

        Comment


        • Da, e corect.
          Cred ca suntem cam saraci (financiar) si probabil ca multi dintre noi am facut eforturi serioase pt masina. Cu toate astea tot n-am de gand sa o tin ~250000km, never ever , sa fie ea si megasuperdiesel.
          Pierzi mult asa-i, cum e cazu lui fratelo, 7200 cumparare - 5000 vanzare (dupa 3 ani). El nu considera o pierdere, il si inteleg, nu-l scot banii afara din casa, dar are mai multi ca mine...ca sa zic asa.

          Cand mi se termina creditu (mai 5 ani, dar probabil va fi achitat mai repede) n-o mai tin. Cam asa 5-6 ani si gata, e suficient. Nu vreau sa ies la pensie cu ea, cum a facut tata
          Last edited by Octavian; 5 March 2008, 23:36.

          Comment


          • Huzzy1981: Cati km ai si de cat timp ai masina ???? pe bune !!
            Mereu superiori unui sat cu caini si oi

            Comment


            • Ovimiha: Vorbele sunt goale fara clip.
              Baga ceva filmat ''0-100'' si iti voi arata si eu la 1.4 cum sunt 13 sec 0-100 (pe ceas e chiar 105). Arata tata cum se duce dci-ul in 13 sec la 100
              Eu cand am incercat am vrut defapt sa vad la ce viteza taie injectia in tr 2...deci nu era foarte bine facuta treaba si tot am scos un timp bun.

              Comment


              • Cost total actualizat.

                Un mic calcul la cost total actualizat. Se poate observa ca dieselul se merita in momentul in care masina este tinuta mai mult de 85.000 km (abia atunci valoarile actualizate sunt app egale ) .

                Am luat in calcul si preturile de la serviceul autorizat Dacia la care lucrez. Se poate obsera ca din punct de vedere al economiei si al costului total cea mai economica varianta este cea cu alimentare GPL, ajungandu-se ca dupa 32000 km sa fie foarte rentabila in comparatie cu MPI si DCI.

                De asemenea cititi si observatiile din tabel.

                Costuri totale orientative dupa utilizare 75000km ->

                MPI: 52856 (include revizia 75k )
                DCI: 54095 (include revizia 70k )
                MPI/GPL: 48725 (include revizia 75k )
                Attached Files
                Renault Clio 2001 1.4 8v ( 58100 km 15.03.2008)
                Dacia Logan 2006 1.5 Dci (34000 km 15.03.2008 )

                Comment


                • Reptyla: preturile la revizii pe care le pui tu sunt usor eronate. pe mine m-a costat 250 Ron revizia de 10.000
                  Am mai spus mai sus dar se pare ca nimeni nu ia in considerare asta: cei cu mpi isi iau mpi pt ca fac putini km, deci daca faci sub 10.000 pe an oricum faci o revizie la 10.000 sau mai putin deci reviziile se inmultesc pana la 75.000 si la nr egal de revizii ... mai fa nishte calcule.

                  Mai ia in ocnsiderare diferenta de 500 euro aprox cu cat vinzi mai scump un dci in 4 ani sa zic.

                  Amortizarea ajunge undeva la 50.000km daca nu mai jos.
                  Preferance - 83cp Chip Viata aici e scurta, asa ca ai grija unde "zbori".
                  http://www.loganclub.ro/forum/logan_...ela-t7519.html

                  Comment


                  • Preturile la revizii sunt luate de pe facuturile din service-ul la care lucrez. Depinde de service, normarea este identica peste tot si este data de producator. Difera tipul de ulei, cat si preturile practicate in service. Apropo... preturile din revizii contin ULEI ELF !

                    Personal am un clio 2001 mpi (56000km), si un logan pref 1,5 dci 2006 (32000km) .. mai am putin si le egalez la numar de kilometri.

                    Calculul l-am facut pentru ca intentionez sa scap de clio si sa-mi iau un laureat gpl ( mai mult pentru buc+aer conditionat)
                    Last edited by reptyla; 6 March 2008, 12:35.
                    Renault Clio 2001 1.4 8v ( 58100 km 15.03.2008)
                    Dacia Logan 2006 1.5 Dci (34000 km 15.03.2008 )

                    Comment


                    • Reptyla: lasand de-o parte preturile prezentate de tine, sunt oricum mari si la dci si la mpi. diferenta probabil se pastreaza.

                      Ia in calcul restul variabilelor ce le-am spus in postul de mai sus: daca faci cu mpi sub 10.000 pe an faci oricum revizie catrece anu (deci vei avea 7 revizii pana la 70.000km) si mai pune la socoteala cei 500 euro cu care dai mai scump un dci decat un mpi.

                      ps: spun asta pt ca stiu pe cineva care are mpi laut de-o data cu dci-ul meu si pana la 10.000 a facut 2 revizii eu am doar unua in acelsi timp.
                      Preferance - 83cp Chip Viata aici e scurta, asa ca ai grija unde "zbori".
                      http://www.loganclub.ro/forum/logan_...ela-t7519.html

                      Comment


                      • Cu +500E dai si un GPL, in plus ai si ABS gratuit la varianta Laur.. ( cel putin pana la 31 martie - a fost si ian si feb ) .. si inca ceva.. daca as fi fost din afara bucurestiului clar nu-mi luam dci .. nici din ratiune de consum
                        Last edited by reptyla; 6 March 2008, 13:03.
                        Renault Clio 2001 1.4 8v ( 58100 km 15.03.2008)
                        Dacia Logan 2006 1.5 Dci (34000 km 15.03.2008 )

                        Comment


                        • Ok, atunci mergi pe gaz, e si aia o varianta, dar GPL nu isi are locul aci, nu e despre gpl topicul. Daca incepem de GPL acolo o dam in altele.
                          Preferance - 83cp Chip Viata aici e scurta, asa ca ai grija unde "zbori".
                          http://www.loganclub.ro/forum/logan_...ela-t7519.html

                          Comment


                          • Ovimiha: unde faci bre 7 revizii la 70000 la mpi...? Lasa teoria , majoritatea facem ~15-16000/an. Asa ca ia cu incredere in calcul 5 revizii la 70000, nu intinde coarda.

                            PS: astept un filmulet de la tine unde scoti cu tractorasu de 65 cp 12,5 sec 0-100/h.

                            Comment


                            • Daca nu e remapat e imposibil sa scoata 12.5...Si nici remapat nu cred ca poate scoate acest "scor".
                              Parca am stabilit ca dieselul nu e sportiv. Acum ce facem, o dam la intors?
                              Eu am inteles ca dieselul e o motorizare "desteapta" dar nu e cea mai desteapta.
                              Are consum bun, nu e rapida. Dar vad ca nu pricepem si punem orgoliu mai sus de ratiune.
                              PS:in veci vecilor nu va scoate un dci de 65 12.5sec 0-100 km/h. Poate ca te-ai inteles cu cronometru si ati facut miutza, iar secundele sunt mai lungi

                              Comment


                              • Un dci remapat scoate 12,5 sec (poate si mai bine), dar unu' de 65 cp...nu cred. Dar Ovimiha sustine ca a scos si 12,5 sec cu al lui dci. Vreau sa vad un clip si atunci cred.
                                Cand vad un clip cu un dci 65 cp cu 0-100 in 12,5-13 sec, at. pun si eu un 0-100 cu al meu 1.4 (care a fost facut accidental, am urmarit cu totul altceva).

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google