If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
@Petroman. Desi nu vroiam sa intru in disputa dintre tine si dorutz, o s-o fac totusi. In perioada 22dec07 - 06ian08 am alergat ceva prin tara si am ajuns la urmatoarea concluzie: pe munte... benzinarele stateau la coada, eu zburdam (fara sa fortez!!!), in linie dreapta si plan orizontal eu stateam cuminte la 120km/h, iar benzinarele zburdau pe langa mine (as fi putut si eu, dar eu sunt mai cuminte)... in final ajungeam in acelasi punct si aprox in acelasi timp... ideea e ca eu am consumat de la Turda (unde am alimentat) la Braila 1/2 de rezervor de motorina, iar un benzinar (tot logan si tot MCV) a consuma un aproape un rezervor (mai avea o liniuta), distanta... ~600km. Cam asta e diferenta intre diesel si benzina.
Spike de acord cu tine. cand vbim de conditii extreme gen urcat munte clar diesel-ul este castigator. Asta incercam sa explic ca depinde cum conduci, pe unde conduci si cat conduci... asa iti poti face o idee cam ce motorizare sa alegi ...
eu sunt fan benzinar, dar nu zic ca dieselul e prost, are multe atuuri impotriva benzinarului; dar de multe ori si dieselul e prea laudat :-) acum 4 ani nu mai comentam cand motoriza era aproape 50% la pret dar acum... :-)
I have no special talent. I am only passionately curious.
pe CB in oras am 9.7-10.5 (in conditii de trafic intens in TM si nu prea menajat - dar nici forjat sa fac raliu) in schimb am scos si 9.2 si 8.8 in conditiile in care mergeam lent (vara)...
Eu as vrea si cei cu dCI sa spuna consumul real prin oras in plin trafic :-) dar sa fie real nu ca povestile pescaresti.
Mie pana sa ma dau jos din ea imi ajunsese consumul la 8,8 in bucuresti 16v meu .... sofez in mare parte calm (schimb undeva pana in 3000 de ture in jurul a 2900 cam asa) dar ii mai dau si sprinturi pe unde se poate(si 100km/h pe unde merge dat, schimbat in 3500 - 4000 de ture). Cert este ca am cam 8000 de km cu masinuta si practic mai merg inca pana pe la vreo 12000 cu diferenta pe care as fi dat-o pe un prestige 1.5dci 85cp (din cate imi aduc aminte diferenta intre ele este de cam 1000 de euro in plus pentru disel). Eu fac undeva la 15000 de km pe an si in cazul asta diselul nu ma avantajeaza (diferenta de consum in favoarea diselului tre sa amortizeze in primul rand cei 1000 de euro + revizile mai scumpe si mai dese + mai nou pretul motorinei care nu mai este tocmai de neglijat). Poate voi avea ocazia sa mai sofez odata varianta de 85cp (la test drive cand am fost nu ma incantat cu absolut nimic) si mi ar place sa vad cum se comporta pe serpentine in urcare comparativ cu a mea.
sigpic
Golanca...gri-platinata...16v...105...:D---concluzie--- ma simt bine in masinuta mea:)
Seba, daca in TM ala e consumul (si nu te contrazic!) in Bucuresti se vede diferenta dintre diesel si benzinar: diesel - 6.5-7L%; benzinar - 12.5-13L% (cred ca Dantes ar putea sa confirme).
Asta la megane...ca la fostul logan aveam 12-12,5%... Oricum mult...
Depinde ffff mult de trafic. De exemplu sambata am alimentat si am resetat cb-ul si am iesit cu masina luni (ieri) si imi arata un consum mediu de 17,5% DAAAR azi a scazut la 14% si e in scadere pana pe la 13 cred in final...
Diferentele intre benzinar si dieselar dupa mine sunt:
Avantaje Diesel:
-consum mai mic
-cuplu mai mare care ajuta cel mai mult in oras sau la munte unde vitezele sunt sub 100km/h
Dezavantaje:
-costuri ridicate de achizitie/intretinere
-costuri piese post-garantie f. ridicate
-pret carburant mai mare decat benzina
-zgomot marit
-grija in exploatare (sa nu strici turbina care rupe la bani)
Avantaje Benzina:
-putere mai mare care ajuta la viteze mari
-zgomot redus
-costuri de achizitie/intretinere reduse
-costuri piese post-garantie mai mici
-pret benzina mai mic decat motorina
Dezavantaje:
-consum mare
Asta e parerea mea... Fiecare are parerea lui iar un benzinar va lauda benzina iar un dieselar motorizarile pe motorina... e simplu. Pana la urma fiecare face cum vrea.
Oricum, diesel se merita economic doar daca faci peste 20.000 km/an. Sub nu merita absolut deloc..insa daca e placerea de a conduce diesel atunci gusturile nu se discuta.
Asta la megane...ca la fostul logan aveam 12-12,5%... Oricum mult...
Depinde ffff mult de trafic. De exemplu sambata am alimentat si am resetat cb-ul si am iesit cu masina luni (ieri) si imi arata un consum mediu de 17,5% DAAAR azi a scazut la 14% si e in scadere pana pe la 13 cred in final...
Diferentele intre benzinar si dieselar dupa mine sunt:
Avantaje Diesel:
-consum mai mic
-cuplu mai mare care ajuta cel mai mult in oras sau la munte unde vitezele sunt sub 100km/h
Dezavantaje:
-costuri ridicate de achizitie/intretinere
-costuri piese post-garantie f. ridicate
-pret carburant mai mare decat benzina
-zgomot marit
-grija in exploatare (sa nu strici turbina care rupe la bani)
Avantaje Benzina:
-putere mai mare care ajuta la viteze mari
-zgomot redus
-costuri de achizitie/intretinere reduse
-costuri piese post-garantie mai mici
-pret benzina mai mic decat motorina
Dezavantaje:
-consum mare
Asta e parerea mea... Fiecare are parerea lui iar un benzinar va lauda benzina iar un dieselar motorizarile pe motorina... e simplu. Pana la urma fiecare face cum vrea.
Oricum, diesel se merita economic doar daca faci peste 20.000 km/an. Sub nu merita absolut deloc..insa daca e placerea de a conduce diesel atunci gusturile nu se discuta.
Parerea mea...hac.
exact, un om mare. cred ca acest post zice destul de multe si ar putea inchide topicul
si ca sa mai zic si eu ceva in incheiere si referitor la postul lui Dantes , e ca se vede avantaju la diesel doar la cei care fac multi km pe an gen 30.000Km...
in rest e acelasi lucru ce iei pe mere dai pe pere... oricum trebuie sa recunosc ca-s multumit de 1.6 16v meu , dar urmatoarea masina(un Van sau Pick-up) as vrea sa fie diesel ptr ca va face mai multi km decat Mcv-ul meu si ptr ca imi place cum trage diselul mi-am schimbat parerea de cand m-am plimbat cu cateva loganuri pe diesel , nu mai e ce era inainte un diesel , o masina zgomotoasa si care scoate mult fum...
dantes ai multa dreptate insa nu stiu daca exista placerea de a conduce un diesel.eu placerea in a conduce o regasesc in stilul de condus sportiv cu turatii foarte ridicate si frane de motor.
acum gusturile se discuta pentru ca altii imbatranesc si nu au condus o masina sportiv in toata viata lor.
Nu mai e pentru ca au inceput sa pune turbine din ce in ce mai performante ... Ai mers cu Solenza 1.9D? ( diesel fara turbina = un mare kk ). Ia sa incerci tu un benzinar turbo( un 2.0 turbo ) ...
suru ... o masina o conduci sportiv pe pistele de curse (acela si numai este condusul sportiv si poate similar la intrecerile de masini), iar pe soselele noastre, in trafic, se numeste teribilism, sau poate depasirea coloanei cu viteza mare ignorand regulile de circulatie pentru tine este stil sportiv. Fara suparare totusi ... fiecare cu stilul lui de condus. Prefer dieselul la multe marci de masini!
am condus masini mai puternice ca dacia, gen ford, toyota, bmw, si nu inteleg unde in bucuresti poti conduce sportiv, pe sosele, singurul loc il gaseam pe langa dambovita inspre targul vitan ... in rest nici vorba de viteza, frane, viraje ce presupune condusul sportiv, decat prin incalcarea unor norme de circulatie sau calcarea pe bombeuri a participantilor la trafic! hai ca am vorbit ca garcea ...
Pai si daca muschii mei "vrea" sa conduca la 6000-7000 rpm in treptele 123 si vreau sa pun in evidenta un timp bun de la 0-50 km/h ? Tot sportiv se cheama... Poate eu ma simt bine la 5000-6000 rpm...Si nu incalc nici o lege...
Chestie de gusturi pana la urma...
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment