Diesel vs Benzina

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • @Logan_guy: Am intrat pe site, dar nu gasesc exact unde se face referire la poluarea pe care o fac motoarele. Pot sa-mi indici exact unde e? (Eventual dai tu un copy-paste acelui articol).



    @Octavian__28: Nu e nevoie "sa mori"...o durea ea nestiinta, dar nu omoara ... Sa asculti si sa te documentezi mai bine inainte de a afirma ceva, pt ca a-ti sustine o parere nu inseamna citarea primului articol care se potriveste ideii tale,ci presupune o asimilare a mai multor surse, urmand ca in final sa tragi concluzii. Concluzii reale si evidente, nu cele care se potrivesc argumentului tau. Nu de alta dar nu vrei sa fi si tu un 'mijloc de dezinformare' in masa, nu?
    http://www.youtube.com/watch?v=Tp58aNdH-ks

    Comment


    • La 90 la ora, unde scoate dci-ul 4%, benzinarul are 5%. cum motorina e mai scumpa decat benzina, dupa 80000km o sa-i renteze diesel. asta inseamna 800 de zile de naveta, adica 3 ani. daca n-o tine mai mult de 3 ani, chiar nu i se merita dieselul...atata ii dai inainte cu consumul ala mic...iti vine sa crezi ca 1.6mpi consuma 5.8% la 110km/h? Mai lasa-ne cu consumul infim al dci-ului; apropo, exista thread pt asta, cred ca-l cunosti foarte bine, aici se discuta numai 1.4mpi nu m-am putut abtine...
      Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

      Comment


      • tavi: Nu nu, o sa va las pe voi sa dezinformati cum ca dieselul e mai putin poluant decat benzinarul si asta doar prin afirmatii in nume personal, fara nici un argument clar (pt. ca nici nu este).
        Vi se arata negru pe alb ca n-aveti dreptate, dar nuuu, prostii, dezinformare in masa, cercetatori care bat campii aiurea, nu stiu ei sa se documenteze din afirmatiile voastre fara sustinere, specialisti pana la cer si inapoi.

        PS: la tine nestiinta doare?

        luci: Deci ala care sustine ca dieselu nu polueaza asa de mult ca benzina , dupa parerea mea ii o********, cum sa zici asa ceva , te-ai facut de RAS

        felix:Octavian__28: am invatat ceva de la csebalyn... m-ai bine ma abtin. si ma abtin, ca vad ca te doare.


        daca mai vad de-astea, va ard de numa! iar v-a apucat? asta-s eu, seba
        Last edited by crististreulea; 8 March 2008, 00:04.
        http://www.youtube.com/watch?v=Tp58aNdH-ks

        Comment


        • @ felixb: motorina n-are cifra octanica, eventual cifra octanica echivalenta. motorina arde la temp mai mica decat benzina, dar intr-un timp mai mare, de unde randament mai mare la diesele decat la benzinare (apropo, de aia n-o sa vezi disele cu 20000rpm). o turbina la 2 bari si intercooler creste capacitatea cilindrica a unui motor de 1,7 ori. acu e clar de unde 30% plus de putere?
          ai dreptate cu normele de poluare identice la diesel si benzinar

          @yoz13: eu tot de fsi ziceam ca are 115 cai, 102 chiar nu stiu ce motor e...

          @tavi:CO te omoara, de aia se pune catalizator la masina, sa transforme CO in CO2, care nu e toxic, la fel si pt NO in NO2...

          Originally posted by huzzy1981 View Post
          Da, motoarele vechi, care nu au catalizator, sunt mai poluante. dar ia gandeste-te, de ce motoarele pe benzina au 2 sonde lambda, iar dieselul numa` una?
          astept raspunsuri argumentate serios, nu din ziare, de la unu` care poate are o doaga lipsa!
          nicidecum pt ca-s mai putin poluante, asta-i clar! Noxele de NO si negru de fum sunt mult mai mari la diesel decat la benzina. si acum sa-ti raspund tehnic: la inceput, si benzinarele aveau tot o sonda lambda. numai ca euro4 sau euro5 nu-l poti obtine cu o singura sonda lambda. adoau e oricum pusa ca sa corectezi functionarea catalizatorului. de ce? Pt ca la benzina amestecul aer/benzina tre sa aiba acel raport de 14,7:1, pt o ardere buna; diselul nu are nevoie de acea valoare, pt ca aprinderea e prin compresie, e progresiva, la viteza mai mica, si are loc la orice valoare a raportului aer/motorina. nu aveti 2 sonde, dar aveti vana egr, care e comandata de o sonda de presiune ce "spune" ecu-ului ca acel catalizator sta sa se infunde si ca trebuie sa ia masuri, moment in care o parte din gazele de esapament sunt reintroduse in motor. la dieselele euro 5 exista niste catalizatori asa de scumpi ca-ti cumeri loganuri diesel euro 4 sau, varianta alternativa la acesti catalizatori o constituie injectia unor substante de curatare in catalizator.explicatia de mai sus e data de inginerii de motoare de la volvo, banuiesc ca macar astia nu vorbesc prostii

          "Deci, in concluzie motorul Diesel este NET SUPERIOR motorului Otto in ceea ce priveste emisia de gaze nocive."
          nimic mai adevarat! E mai "toxic" un diesel decat un benzinar.

          "CO si CO2 sunt letale amandoua numai in anumite concentratii in aerul inspirat"
          CO2 nu e toxic! CO e letal, pt ca absoarbe oxigenul din sange ca sa se oxideze la CO2!
          Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

          Comment


          • M-am mai documentat putin acum si gasesc pe net raspunsuri contradictorii... care zic ca dieselul e mai poluant, care zic ca benzina... oricum, am observat ca asta e un subiect aprig discutat pe toate forumurile, adica diesel vs benzina....
            1.5 DCi Laureat Gri platine, a strong car for a strong man!

            Comment


            • Voiam sa dau un raspuns, dar ma abtin!
              fie cum spui tu! insa eu tot nu cred!
              1.5 DCi Laureat Gri platine, a strong car for a strong man!

              Comment


              • Motoarele Diesel vechi, interzise in unele orase din Germania
                Vehiculele considerate prea poluante nu mai au voie sa circule, de marti dimineata, in centrul a trei mari orase germane. intre acestea se numara si capitala Berlin, iar masura va fi extinsa in cursul anului 2008 in alte 20 de localitati ale tarii, intre care Stuttgart si Munchen, transmite AFP.Obiectivul acestei reforme, inedite in Germania, este de a interzice in marile orase, incepand cu Berlin, Koln si Hanovra, circulatia masinilor care emit prea multe microparticule. in total, 1,7 milioane de vehicule, in special cele dotate cu motoare diesel vechi, vor fi afectate de aceasta masura
                sursa

                Poluarea diesel înrăutăţeşte starea astmaticilor
                Poluarea aerului provenită de la motoarele diesel face ca plămânii celor cu astm să funcţioneze mult mai greu, relevă un studiu internaţional. Acesta este primul studiu care nu s-a făcut în condiţii de laborator. Pentru experimente s-a folost o situaţie din viaţa de zi cu zi. Voluntarii au fost rugaţi să stea timp de două ore în mijlocul unui bulevard din Londra unde merg doar autobuze şi taxiuri cu motoare diesel. 60 de volunari, dintre care jumătate cu astm avansat, iar cealaltă jumătate cu astm aflat în stadiile medii de dezvoltare, s-au plimbat două ore prin trafic.
                Cu altă ocazie ei s-au plimbat într-un parc. Analizele au arătat că după plimbarea prin trafic toţi participanţii şi-au redus considerabil capacitatea pulmonară. Cum era de aşteptat, efectele au fost mult mai evidente şi mai grave la cei cu astm avansat. Motoarele diesel generează de 100 de ori mai multe particule decât motoarele pe benzină. Mai mult, particulele de la motoarele disel sunt mult mai mici şi pot fi inhalate mult mai adânc în plămâni. (Ş.C.)
                sursa

                Poluarea de la motoarele diesel poate duce la infarct

                Poluarea provocata de motoarele diesel, impreuna cu colesterolul din sange, creste considerabil riscul aparitiei bolilor de inima. Cel putin asa sugereaza un studiu efectuat recent in Statele Unite.Cercetatorii au facut studii pe soareci de laborator. Astfel, au ajuns la concluzia ca poluarea si colesterolul, in combinatie, activeaza anumite gene care produc boli grave ale inimii.In urma studiului inca nu s-a elucidat cum particulele de poluare pot provoca infarctul. Insa se stie ca aceste particule afecteaza mucoasa plamanilor si astfel ajung in sange. Cititi acest articol in...
                sursa


                concluzia: un motor diesel polueaza
                Last edited by crististreulea; 8 March 2008, 00:31.
                Daca indeplinesti o sarcina prea bine, vei ramane cu ea pe cap, cum ar fi Tutoriale pentru Dacia Logan

                Comment


                • Intrebarea clasica… e mai buna o masina cu benzina sau una cu motorina?
                  Aici apar multe stereotipii… de genul “normal ca diesel, ca e mai economica” sau “in nici un caz diesel pt ca motorina ingheata iarna” sau “diesel-ul e puturos si produce zgomot si trepidatii”.
                  Evident, aceste stereotipii sunt de pe vremea strabunicului cand ara cu tractorul sau cand conducea tancul in razboi. Motoarele au evoluat mult de atunci. Si cele diesel si cele pe benzina.
                  Hai sa demontam mai intai niste stereotipii.

                  1. “Diesel-ul e mai economicos”. Just. Eu am diesel. Consuma mai putin decat o benzinara, INSA atunci cand am cumparat-o am scos din buzunar inca 1000 euro numai pt ca motorul era diesel. Si eu sunt un om norocos. Altii scot din buzunar 2-3000 eur (ex: vw golf) doar ca sa aibe motor diesel. Si atunci stam si ne intrebam… ce inseamna “economicos”… pentru ca daca imi luam un motor pe benzina, eu calatoream destul de mult cu 1000 euro bani de benzina… si asta in cazul meu, dar in cazul unui vw 2-3000 euro… calatoresti ceva… PE GRATIS practic, pe cand la diesel pui motorina care este la fel de scumpa ca si benzina.
                  Specialistii au facut lumina si in acest domeniu. Ei spun ca daca mergi anual cel putin 25.000 km, merita sa ai diesel, de la acel nivel in sus se amortizeaza investitia de achizitie a unui diesel. Daca insa faci spre exemplu 8000 km pe an nu are sens sa-ti cumperi diesel. Acum cred ca mai tine si de gusturi, mie-mi plac tare mult motoarele diesel.
                  referitor la amortizarea investitiei intr-un motor diesel, daca faci un calcul pentru motoare cu performante apropiate, vei obtine urmatoarele:
                  a. o diferenta de 1000 € o amortizezi dupa aproximativ 35,000 km
                  b. o diferenta de 2000 € se amortizeaza dupa 75,000 km parcursi.
                  c. o diferenta de 3000 € se amortizeaza dupa 100,000 km parcursi.

                  2. “Masinile cu motoare diesel au probleme iarna pentru ca ingheata motorina”. Vreau sa va intreb daca acolo unde locuiti exista temperaturi sub 35 de grade cu minus. Daca exista, sa stiti ca motorina ingheata sub aceasta temperatura, si va recomand o masina pe benzina. Daca nu atingeti temperatura asta, don’t worry, there’s no sugar!

                  3. Diesel-urile sunt mai puturoase, fac zgomot si trepidatii. Corect. Numai ca acelea se numesc tractoare. Motoarele diesel de ultima generatie common rail care echipeaza autoturismele nu se incadreaza in aceasta categorie. Un motor common rail turbo (cam toate masinile diesel de ultima generatie sunt echipate cu astfel de motorare, exceptandu-le pe cele din grupul vw-audi, care sunt echipate cu TDI-uri, alta tehnologie, alta mancare de peste), dupa ce i s-a activat turbina adica dupa vreo 1800-2000 turatii, arde pamantul, si face de ras pe orice benzinar de aceeasi capacitate pentru ca motoarele diesel au o calitate imbatabila: au cuplu mare la turatii mici. Asta te ajuta sa ai nerv incepand de la turatii joase, nu trebuie sa sari de 4000 turatii ca la benzina ca sa fie nervoasa. Deci cu dieselul ma intrec cu orice benzina.
                  Zgomot. Multi prieteni m-au intrebat daca e pe benzina masina. No comment.

                  Trepidatii… pai daca m-au intrebat daca-i pe benzina nu e clar?
                  Daca indeplinesti o sarcina prea bine, vei ramane cu ea pe cap, cum ar fi Tutoriale pentru Dacia Logan

                  Comment


                  • Pacat ca nici macar datele tehnice oficiale nu te ajuta :

                    Benzina 1.4 75cp :
                    0-100km/h - 13"
                    0-1000m - 34.90.

                    Diesel 85cp :
                    0-100km/h - 13"
                    0-1000m - 36 s.

                    Benzina 1.6 8v 90cp
                    0-100km/h - 11.5
                    0-1000m - 33.5 s

                    Degeaba iti trage tie de jos, si totu' ti se taie la 4000 rpm.

                    Acum ceva timp am asistat la o intrecere intre Bertone 1.8 16v 125cp ( cu roti pe 18" care'l trag inapoi la start ) vs 407 2.0 136cp . Amandoi fiind buni prieteni cu mine am mers destul cu ambele masini. Eram sigur ca 407 va lua Bertonele pentru ca simteam ca trage mai bine( intra turbina te baga in scaun ) . Rezultatul a fost altul. Bertonele a spulberat 407 ...
                    Last edited by Razzvan; 8 March 2008, 01:04.

                    Comment


                    • Moama ce discutii aici!!!Pana la urma la ce concluzie a-ti ajuns???Sau mai trebuie discutat subiectul putin?Pana la urma fiecare a alex motorizarea dupa necesitati,nu ca poluaza mai mult ca altu si etc.Ex. eu mi-am luat 16 ca fuge de rupe pamantul!(las o urma de con un urma ca in desene )
                      Frana de mana trasa pana in tavan,treapta a-II-a cu pedala in fund.....peste 5000 rpm=DRIFT nu altceva!

                      Comment


                      • Off-topic : ca sa nu mai fie probleme de diesel vs benzina , luati-va pe hidrogen.

                        on-topic: In vremurile moderne si diesel si benzina sunt motoare excelente, insa au tinte specifice la baza. Ce vreau sa zic ? Diesel este facut in primul rand pentru transport. Vrei cuplu dar nu vrei viteza mare. Vrei sa cari mai mult nu sa alergi mai repede. Asta este dieselul la baza. Iar prin asta am clarificat problema diesel vs benzina. Si ca sa va dau un exemplu concret sa fie batut in cuie: BMW pentru seria 5, pentru ca motorul diesel de pe acestea sa poata egala cel pe benzina in materie de performanta, au montat doua turbine: una pentru turatii mari si una pentru turatii mai mici. Deci daca inginerii de la bmw numai asa au putut egala la performanta motorul pe benzina este clar care castiga la performanta. Insa daca pui ceva greutate pe benzinar, trage mult mai greu decat cel pe diesel.

                        Poluare : care motor e mai nepoluant ? Daca procesul de obtinere se ecologizeaza (si asa va fi in 5 ani), cel pe hidrogen. In rest, pe mine personal nu ma intereseaza, motoarele de acum sunt totusi destul de ecologice daca le luam in comparatie cu ce erau acum 10 ani. Deci se fac demersuri serioase in acest domeniu si vedem si un progres real.
                        Logan Prestige 1.6 16v 105cp stock - 23000km
                        Honda 2.0 Accord Executive M/T - 21000KM

                        Comment


                        • Pai BMW avea acum ceva ani cel mai rapid diesel...acum nu mai sunt sigur!Oricum ei folosesc o tehnologie aparte pentru diesel...mai ales datorita acusticii!
                          In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                          Comment


                          • Ceva mai sus am scris " eu imi iau diesel " . Imi cer scuze , mai ales celui care mi-a dat Reputation comment ( pe aceasta cale rog moderatorii sa-mi stearga punctul respectiv) dar eu de fapt am vrut sa scriu " eu nu imi iau diesel " . Cand am vazut ca mi-a fost foame era prea tarziu pt a modifica .

                            Scuze inca o data .

                            Recunosc si totodata cunosc avantajele si dezavantajele dieselului sau pe cele ele benzinei dar pt mine dieselul nu este rentabil de nici o culoare . Nu sunt adeptul unei masini pe viata , deocamdata imi pot permite sa tin o masina cativa ani , sa o vand , sa pun diferenta si sa-mi iau alta . In cazul meu , dieselul nu se va amortiza in veci pt ca nu tin masina mai mult de 4 ani si nu adum minim 60000 km . De ex. la diesel reviziile pt 60000 km costa aprox 3300 ron si la benzina aprox 2200 ron . Adaugat dif de achizitie , scazut diferenta de consum , indiferent de rezultat nu imi convine . In ultima luna de zile , am avut consum constant in oras ( 8.8-8.9 ) care nu ma deranjeaza , sunt incantat . Si va asigur ca nu merg batraneste , unde am loc merg , nu ma incurc ( mai ales ca este resoftata si trage mult mai bine ca una stoc ) .

                            Nu va suparati pe mine . Am Gresit .
                            B -X X - DDF x 2

                            :sofer1: :kissroadkill: :sofer5:

                            Comment


                            • Originally posted by POP View Post
                              am ales diesel pt ca am avut banii la momentul achizitionarii si ma incanta faptul ca trec mai rar decat un benzinar pe la pompa. nu caut sa amortizez nimic, dar ma simt bine cand stiu ca bag plin si merg considerabil mai mult decat as fi mers cu un benzinar.
                              sa nu uitam ce motorina se gaseste la noi in peco. eu unul prefer sa trec mai des pe la pompa decat prin service. in prima faza trece dein 10000 in 10000 de km la revizie si apoi pot sa apara probleme cauzate de calitatea proasta a motorinei.
                              daca ar fi si as vrea sa imi schimb ambitionul nici nu m-as gandi la dci si as alege prestige 1.6, 16V insa mai intai trebe sa il vand pe asta.

                              Comment


                              • Calitatea motorinei o ''simti'' cel mai bine cand mergi pe dincolo si alimentezi, parca e alta masina. Atunci iti dai seama ce motorina ''buna'' avem noi in RO. Asta stiu de la drumurile de Olanda facute numai cu dieseluri (Peug. microbus si un 407).

                                Lasand asta, ce se intampla cu pretul motorinei (si benzina creste dar nu in aceeasi masura) ? Oare cat mai creste? Am inteles ca a ajuns in juru' valorii de ~4 lei/litru.
                                Mi se pare INUMAN (urasc sa merg la pompa la interval de cateva zile sa tot sa vad alt pret...si la benzina).

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google