If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Cu 1,6 16v am mers doar in test , iar intre cele doua versiuni 1,6 personal asa mi s-a parut . Poate nu am stiut eu sa merg cu ea , ce sa cer de la ea , pentru ca din datele de mai sus asa reiese cum spui , mai ales ca esti in posesia unei astfel de motorizari.
numai bine
Nici eu nu am mers cu un 1.6 8v, deci ....Dar am mers cu 1.4. Sincer ma asteptam sa fie lenesa dupa tot ce citisem, dar nu mi s-a parut chiar asa ....Inceata cum ma asteptam, la un condus normal este foarte ok, din pacate consumul nu este un avantaj pt ca dif de consum 1.4 , 1.6 este destul de mica. Oricum un lucru pot sa spun: toti cei pe care ii cunosc si au 1.4 regreta 1.6 ( nu stiu de ce :P )
La motorul de 1,4 care este pus in slujba de a cara zilnic 4 persoane , bagaj , greutati de orice fel vei "citi" imediat ca motorul trage din greu de pe teava tobei de esapament , va fi neagra taciune . Motorul in sarcina duce greutatea mai mult din turatie . Am fost in rocada pe masina unui prieten , kiss fm de 1,4 , cu ac pornit + 4 adulti+ un copil +bagaje = diferenta mare pe linga a mea de 1,6 8v care avea aceasi sarcina de carat . Diferenta de cp. dintre cele doua motorizari nu este asa de spectaculoasa , eu totusi cred ca este din diferenta de cutii de viteza.
Parerea mea, ca posesor de 16v e ca cel mai decent motor pe benzina e 1.6 8v. Cel 16v cum am eu e mai mult decat e nevoie. Pentru un condus in limite normale 1.6 8v e de ajuns .
Insa intre 1.4 mai dotat si 1.6 mai chel iti recomand clar 1.4. Chiar daca e mai puturos macar stii ca ai AC. Innebunesti fara AC. Si inca o chestie care conteaza destul de mult este faptul ca atunci cand o sa vinzi masina(peste 1-2-3-5ani) nu o sa ti-o mai ia nici naiba daca nu o sa ai AC la ea
La motorul de 1,4 care este pus in slujba de a cara zilnic 4 persoane , bagaj , greutati de orice fel vei "citi" imediat ca motorul trage din greu de pe teava tobei de esapament , va fi neagra taciune . Motorul in sarcina duce greutatea mai mult din turatie . Am fost in rocada pe masina unui prieten , kiss fm de 1,4 , cu ac pornit + 4 adulti+ un copil +bagaje = diferenta mare pe linga a mea de 1,6 8v care avea aceasi sarcina de carat . Diferenta de cp. Dintre cele doua motorizari nu este asa de spectaculoasa , eu totusi cred ca este din diferenta de cutii de viteza.
Ambele motorizari poseda aceeasi cutie de viteze.
Diferenta o face decat motorul, deci surplusul de 15 cai.
Ma scuzi aproape 13 CP .
@razvyy21 nu sunt de acord cu tine. 1,6 8 v nu are nici un avantaj in fata lui 16 v cu exceptia preturilor(de achizitie si la revizii). Nici cuplu, nici putere, nici consum.
Perady, Ma scuzi ca te intreb. Dar de ce nu iti achizitionezi un kiss fm. Din cate stiu are si abs si mp3 si e in jur de 8300. Ma refer la modelul de 1.4.
Nu stiu de ce ii mai ziceti omului de kiss fm. Se mai vand logane fara face-lift? Odata cu lansarea loganului cu facelift au disparut echiparile abs, abs plus sau kiss fm.
@Cristi-lcd, nu am spus ca e mai bun 1.6 8v, diferenta de performante e destul de mare intre ele in favoarea celui 16v. Eu am 16v si crede-ma ca e mai mult decat e nevoie. Adica pentru un mers normal cel de 90 de cp e suficient. . In privinta consumului sa stii chiar ca cel 8v are un consum ceva mai mic in oras. Motoarele 8v au consum mic la turatii mici,si consum mare la turatii mari. Cele 16v consuma mai mult la turatii mici si mai putin la turatii mari.De asta cei de la opel de exemplu au motoare 16v twinport, care la turatii mici folosesc doar 8v din 16, iar peste 3000 rpm se folosesc toate.
Oricum e evident ca intre cele 2 motoare de la logan, cel 16v e mult peste cel 8v. Insa si asa cel 8v e un motor decent care in conditii de mers normal isi face treaba foarte bine . Daca esti tanar si vrei si ceva sportivitate iei 16v, normal.
Last edited by bossake; 15 July 2008, 15:15.
Reason: edit
8 valve (1 supapa de admisie):
- la turatii mici, datorita suprafetei mici de admisie aerul intra cu viteza mare (legile fizicii) => umplere mai buna a cilindrului => nervos
- la turatii mari, datorita vascozitatii aerului si vitezei prea mari => umplerea cilindrului nu prea buna => lenes (apare un fenomen de gatuire)
16 valve (2 supape de admisie):
- la turatii mici, datorita suprafetei mari de admisie aerul intra cu viteza mica => umplere mai proasta a cilindrului => lenes
- la turatii mari, viteza aerului mare => umplerea cilindrului buna => nervos
ps: cu ghilimele de rigoare ( textul nu imi apartine)
Subscriu. Multumesc ca ai lamurit tu situatia Cristi.
In concluzie e aceeasi cutie.
Eu ma tot chinui sa-mi laud motorasul de 1,6 cu a lui cutie si voi hop sariti doi pe mine Pina la urma diferenta este la discul de ambreaj nu la rapoartele cutiei ...
Sa inteleg ca la 16v ii simti adevarata valoare la viteze de peste 110-120 km/h , iar pina la acest prag de viteza 8v cu 16v sunt asemanatoare ? Daca este asa eu unul cel putin sunt multumit
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment