Aia cu twinportul e o mare smecherie. Inclusiv galeria de admisie de pe logan (8v si 16v) are o clapeta de obturare (in serpentina din spatele motorului 8v se vede tija clapetei, conectata la clapeta de acceleratie) tocmai ca o alternativa la sistemul opel, unde functioneaza toate 16 supapele, dar 8 dintre ele au calea de aer "astupata" la turatii joase. Dar ce dai cu o mana, iei cu cealalta: obturezi calea de aer, obtii viteza mai mare de circulatia in zona supapelor, la injectoare, unde se face amestecul; pe de alta parte, scade eficienta volumetrica a motorului (deoarece cilindrul nu se va mai umple la fel de bine cu aer), deci se pierde ceva putere. Acum ideea e cum se balanseaza cele doua alternative si care iese pe final in fata...Pana la urma, un castig de 1% e exploatat la maxim prin marketing si scrie pe masina twinport
@neohori: se vede diferenta si pana la 100km/h intre 16v si 8v, insa nu rupe scaunele, sa nu te astepti la asa ceva. se infige mai bine, dar comparabil al naibii cu un 8v chipuit. de la 120km/h in sus, acolo se vad bine aia 15 cai in plus.
@neohori: se vede diferenta si pana la 100km/h intre 16v si 8v, insa nu rupe scaunele, sa nu te astepti la asa ceva. se infige mai bine, dar comparabil al naibii cu un 8v chipuit. de la 120km/h in sus, acolo se vad bine aia 15 cai in plus.
Comment