Bună colegi!
După ce bunul meu prieten, ajutor de nădejde și profesor de mecanică și tuning auto, cel care a educat mulți membri ai acestui forum a plecat dintre noi, m-am hotărât totuși să nu îl uit definitiv.
Mecanica completă a Loganului B48CUP se găsește acum pe un alt Logan, ce nu îmi aparține, caroseria a fost transformată demult în cutii de conserve iar numărul de înmatriculare - cu surprindere - a rămas liber la DRPCIV.
Am folosit acest prilej și am dăruit cu drag numărul de înmatriculare noului prieten : un Subaru Forester din 2012.
Lucrez cu Subaru deja de 8 ani și plănuiam sa încep un proiect. Cum viața își continuă drumul firesc către întemeierea unei familii, proiectul cel nou trebuia să fie ceva potrivit acestui scop.
Am cumpărat acest Forester într-o stare jalnică : 182000km, motor cu probleme (cuzineți principali uzați, zgomot și joc al arborelui uriaș, pierderi masive de ulei, rulmenți de roți uzați, bascule lovite cu bucșe rupte, punte spate îndoită, tăiată și sudată)
In cele 8 luni ce s-au scurs de la achiziție, am realizat :
- bloc motor scurt nou, cu pompa de ulei, distribuție, turbo, injectoare, garnituri, supape, chiulase noi
- bascule față upgrade, de Impreza STI ( aluminiu + uniball)
- rulmenți roți noi
- hayon întreg, cu eleron - al lui era ruginit deja
- revizie completă : lichide la cutie, grupuri, frână, răcire - noi
- punte spate din dezmembrări, ce va primi bucșe poliuretanice
- curățenie totală in interior - demontată totul, curățat, spălat - fostul proprietar a avut cățel, a trebuit sa demontez ornamente și sa le revopsesc
Câteva dotări :
- motor boxer diesel 2.0L, unicul boxer diesel din lume
- celebrul sistem Subaru Symmetrical AWD, cutie cu 6 trepte și diferențial central cu alunecare limitată
- trapă uriașă, acționat electric
- climatronic, 2 zone
- full piele + scaune față încălzite, reglabile electric
Urmează :
- downgrade la jante, de la 17 la 16, cu anvelope AT, probabil Toyo Open Country
- update software motor, cu ceva salt de putere și ceva îmbunătățiri
- upgrade suspensie, ceva cu înălțare și întărire
Deși momentan nu mă satisface, sunt convins ca este un partener bun pentru drumurile lungi, având în vedere robustețea suspensiei și cuplului motor mare.
Nu voi mai fi pionier la modificări, asa cum am fost la Loganul B48CUP, ci voi adopta soluții testate de alții.
După ce bunul meu prieten, ajutor de nădejde și profesor de mecanică și tuning auto, cel care a educat mulți membri ai acestui forum a plecat dintre noi, m-am hotărât totuși să nu îl uit definitiv.
Mecanica completă a Loganului B48CUP se găsește acum pe un alt Logan, ce nu îmi aparține, caroseria a fost transformată demult în cutii de conserve iar numărul de înmatriculare - cu surprindere - a rămas liber la DRPCIV.
Am folosit acest prilej și am dăruit cu drag numărul de înmatriculare noului prieten : un Subaru Forester din 2012.
Lucrez cu Subaru deja de 8 ani și plănuiam sa încep un proiect. Cum viața își continuă drumul firesc către întemeierea unei familii, proiectul cel nou trebuia să fie ceva potrivit acestui scop.
Am cumpărat acest Forester într-o stare jalnică : 182000km, motor cu probleme (cuzineți principali uzați, zgomot și joc al arborelui uriaș, pierderi masive de ulei, rulmenți de roți uzați, bascule lovite cu bucșe rupte, punte spate îndoită, tăiată și sudată)
In cele 8 luni ce s-au scurs de la achiziție, am realizat :
- bloc motor scurt nou, cu pompa de ulei, distribuție, turbo, injectoare, garnituri, supape, chiulase noi
- bascule față upgrade, de Impreza STI ( aluminiu + uniball)
- rulmenți roți noi
- hayon întreg, cu eleron - al lui era ruginit deja
- revizie completă : lichide la cutie, grupuri, frână, răcire - noi
- punte spate din dezmembrări, ce va primi bucșe poliuretanice
- curățenie totală in interior - demontată totul, curățat, spălat - fostul proprietar a avut cățel, a trebuit sa demontez ornamente și sa le revopsesc
Câteva dotări :
- motor boxer diesel 2.0L, unicul boxer diesel din lume
- celebrul sistem Subaru Symmetrical AWD, cutie cu 6 trepte și diferențial central cu alunecare limitată
- trapă uriașă, acționat electric
- climatronic, 2 zone
- full piele + scaune față încălzite, reglabile electric
Urmează :
- downgrade la jante, de la 17 la 16, cu anvelope AT, probabil Toyo Open Country
- update software motor, cu ceva salt de putere și ceva îmbunătățiri
- upgrade suspensie, ceva cu înălțare și întărire
Deși momentan nu mă satisface, sunt convins ca este un partener bun pentru drumurile lungi, având în vedere robustețea suspensiei și cuplului motor mare.
Nu voi mai fi pionier la modificări, asa cum am fost la Loganul B48CUP, ci voi adopta soluții testate de alții.