If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Este o banala manevra, pe care, spre exemplu, orice conducător de Logan, a facut-o: retrogradare din 3 in 2, pentru frâna de motor.
De coborât pe polei, am făcut o fara probleme. De fapt, in 4 ierni cu tracțiune spate, am prins cam toate situațiile posibile.
In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul
Deloc banala manevra, d-asta-i si avut surprize cand ai trecut la tractiune spate.
Shift lock > la retrogradare nu se da sprit si se elibereaza ambreiajul in cel mai rapid mod cu putinta pentru a provoca ruperea partiala a aderentei pe puntea spate cu efect similiar ruperii aderentei prin accelerare la masinile RWD sau cu frana de mana la FWD. Manevra utila la masinile cu motoare mici pentru provocarea supravirarii la intrarea in viraj, combinata cu fandarea din volan. Daca motorul nu colaboreaza pentru ca nu face frana de motor agresiva, cum este si cazul de fata, cam poti s-o uiti, din pacate. Pe dieseluri merge cu succes !
La masinile cu tractiune pe fata, efectuarea manevrei in acelasi stil pe carosabil foarte alunecos va provoca subvirare de regula, prin accentuarea lipsei de aderenta. Evident daca masina este in curs de virare.
Cu asta am rugamintea sa incheiem monologul pe tema retrogradarii in varii conditii de aderenta.
On-topic, ne pregatim de prima revizie cu schimb de ulei motor & filtre. Uleiul de motor proaspat imbunatateaste compresia, daca in conditii similare repeti o proba de accelerare pana la viteze maricele, cu ulei nou intotdeauna iese putin mai bine.
Filtrul de aer am sa vad cum se prezinta in 15k, din care aproape jumatate facuti pe un drum unde este mult praf. Daca este murdar rau am sa tin cont sa-l inlocuiesc la jumatatea intervalului, asa cum procedam si la Logan.
Am sa ma uit si dupa niste bujii NGK, actualele au cca 30k rulati si desi teoretic mai tin inca atat, am eu pitici pe creier sa stiu ca am bujii NGK, chiar daca pentru motorul asta nu am gasit nici un model cu iridium . . . . . . .
Filtrul de aer am sa vad cum se prezinta in 15k, din care aproape jumatate facuti pe un drum unde este mult praf. Daca este murdar rau am sa tin cont sa-l inlocuiesc la jumatatea intervalului, asa cum procedam si la Logan.
Chiar m-ai făcut curios să văd cum arată filtrul de aer de BMW la 15.000 de kilometri parcurşi pe şoselele patriei.
Aşteptăm poze după efectuarea reviziei.
Nu se pune daca imi scrii chestiunile de mai inainte, care fac parte din ABC -ul oricarui sofer care face mai mult decat sa se limiteze la a merge din punctul A in B.
Si eu am pedalat Nissan Sylvia cu >500 cp si n-am dat cu el in pom cu gazul in podea in a 3-a si fum din gume-n spate.
La obiect, am butonat azi prin meniurile ascunse si am activat pornirea fara cheie in bord. Daca as gasi cum sa dezactivez sistemul Start/Stop as fi cel mai fericit.
Sistemul ala se poate decupla doar cu soft.Cauta pe forumul BMW.Zicea unul ceva de genul..use NCS Expert, open up the CAS master ECU, choose the IHK sub-ECU module, and switch the MSA_MEMORY option from nicht_aktiv to aktiv. That will put Start/Stop into Last State mode. I'm sure there's a way to use coding to have it always start up enabled or disabled, but I was more interested in achieving Last State, so there you go.
Asta avea un 118d si vroia sa activeze functia.
Revizie schimb ulei la 103.000 km. Uleiul BMW / Castrol 5W30 din motor se prezenta foarte ok. Am trecut la Mobil1 0W40. Filtre de aer, ulei si benzina marca Mann.
Filtrul de aer murdarel bine, asa ca avand in vedere drumul de Brad cu mult praf cat se lucreaza la reconstructia lui, il voi inlocui la ~7500 km. Filtrul de benzina n-am depistat unde domiciliaza asa ca nu l-am schimbat.
Cureaua de accesorii arata a fi destul de noua, momentan nu o schimb.
De asemenea am curatat MAF cu un spray dedicat de la LiquiMolly. Mare diferenta la raspunsul motorului in ture mici. Atentionare speciala: MAF se curata doar cu spray special pt asa ceva, nu lasa reziduuri si nu afecteaza circuitele electronice. In nici un caz nu se foloseste diluant, spray de frana, aer comprimat, etc, samd !
Păi cum să fie ? Dacă nu ar fi suprafața atât de dificilă diferențele ar fi mari, dar cum nu are cursă suficientă, suspensia ajunge repede la limite pe cel putin 30% din traseu și nici măcar viteza Loganului nu o pot atinge, decât dacă lovesc mașina de asfalt de 'nșpe mii de ori.
Pe un drum normal nu prea are sens să fac vre-o comparație. Vitezele limită în orice fel de curbă sunt la +15 kmh și mai sus, exceptând acele de păr.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment