Nume De Cod: Sanderica

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nume De Cod: Sanderica

    Buna ziua,

    Astazi se implinesc fix sase luni de cand am intrat in posesesia noului meu autoturism marca Dacia, un Sandero Stepway 2 0,9 TCe cu Easy-R. Cu aceasta ocazie am decis sa clonez jurnalul deschis pe un alt forum.
    Cei eventual interesati de peripetiile lui Sanderica in aceste prime sase luni de viata pot citi jurnalul accesand urmatorul link: https://forum.softpedia.com/topic/10.../page__st__270

    Jurnalul de aici il voi incepe cu raspunsul pe care l-am dat unui user interesat de impresia mea despre masina dupa sase luni de utilizare.
    Conduc alternativ si un Logan 1,5 DCi vechi de 7 ani si comparatiile le fac numai cu aceasta masina si nu cu altele, fie Dacii, fie alta marca.

    "Impresia este una favorabila. Chiar daca este aceeasi masina din punct de vedere al platformei tehnice, este totusi superioara din toate punctele de vedere variantelor anterioare. In cele sase luni scurse de la achizitionare am facut aproape 5.000 km in toate conditiile de trafic si nu am intampinat probleme, comportamentul fiind ireprosabil tinand cont de clasa si motorizare.
    Motorul si habitaclul sunt insonorizate mai bine, calitatea materialelor din interior este de asemenea mai buna, scaunele sunt mai confortabile, usile se inchid cu un sunet placut, ergonomia butoanelor de bord incepe sa fie cum trebuie. Ce nu-mi place? Modul primitiv de reglare a scaunului soferului pe verticala, acea rozeta de reglare a spatarului scaunului si lampa de iluminare interioara.
    Sevodirectia este hidraulica cu pompa electrica si asistenta variabila in functie de viteza (GEPDA). Masina este relativ scurta, se manevreaza extrem de usor iar senzorii de parcare spate si camera de mers inapoi reprezinta o combinatie perfecta. Camera de mers inapoi nu arata insa si traiectoria. Despre MediaNav nu am sa spun decat ca este intuitiv si se navigheaza foarte usor prin el.
    Aerul automat l-am considerat initial un moft dar mi-am schimbat repede parerea. Este adevarat ca nu este prea modern dar stiu ca se pune inca pe Clio si merge brici.
    Asistenta la plecarea de pe loc in rampa isi face treaba si cu fata si cu spatele. S&S nu-mi prea place pentru ca la o franare un pic mai energica se opreste motorul. La franarea lina e OK pentru ca-l poti controla din intensitatea fortei cu care se apasa frana. De obicei nu-l dezactivez la pornire dar la prima oprire deranjanta il opresc. Eco il folosesc mai mereu in oras. De multe ori il uit si in afara. Consumul mediu 6,8%. Consumul extraurban 6% si consumul urban este acum pe la 9% dar nu este relevant din cauza modului in care folosesc masina in oras.
    Garda la sol este mai mare, cauciucurile sunt de 205/55 R16 si nu am avut probleme la trecerea peste unele obstacole aparute pe drum si nici la parcarea in fata unor borduri inalte. O poti cocota extrem de usor pe borduri inalte in ciuda aprecierii unora ca o transmisie automata urca foarte greu sau chiar deloc pe o bordura. Nu este adevarat. Chiar daca (in cazuri exceptionale) vii frontal urca fara probleme si cu fata si cu spatele.
    Plasticele exterioare dau impresia ca este un crossover. Ei bine, sa fie clar pentru toata lumea, nu este un crossover. Este un Sandero imbunatatit care datorita pachetului estetic exterior, garzii la sol marite, cauciucurilor mai mari si suspensiei usor modificate da iluzia unui crossover.
    Insa cel mai mare plus legat de usurinta conducerii este clar legat de Easy-R. Cu toate ca este doar o pilotata, cine nu a mers niciodata inainte cu o automata clasica, un dublu ambreiaj sau un CVT, negresit o sa fie incantat de transmisie. Trebuie doar sa te obisnuiesti cu plecarea un pic greoaie de pe loc si cu micile intarzieri resimtite la schimbarea treptelor. Daca insa o sa-ti aduci aminte ca pretul este cam de trei - patru ori mai mic decat la celelalte transmisii o sa uiti complet de neplaceri. O masina Sandero cu Easy-R este din start destinata unui sofer care are un stil de condus lejer, relaxat, neagresiv si prudent. Totusi, daca tii neaparat, poti picura si un strop de adrenalina in reteta folosind modul Manual. Aici dispar toate micile neplaceri legate de intarzierile la schimbarea treptelor. Singurul mare semn de intrebare este legat de fiabilitate. Pe forumul monomarca o sa vezi despre ce este vorba. Eu nu am avut niciun fel de nemultumire pana acum legata de aceasta transmisie.
    Desi in Romania Sandero nu este prea popular, ma gandesc ca nu degeaba masinuta are succes in Europa fiind cea mai vanduta Dacie. Recunosc ca nici mie nu mi-ar fi trecut prin minte ca o sa-mi iau una, eram chitit pe un 301 sau un C-Elysee. Din intamplare am vazut una nou-nouta in parcare si mi-a ramas gandul la ea. Dupa ce am vazut-o si in show-room impreuna cu familia, alegerea a fost clara si pot sa-ti spun ca nu regret nicio secunda ca am luat-o.
    Concluzia mea dupa 6 luni este ca daca la inceput am considerat ca am luat un low cost, acum sunt convins ca am facut un smart-buy."

    Cei care doresc informatii suplimentare si doresc un dialog civilizat sunt bine-veniti si voi incerca sa le raspund cat mai putin subiectiv cu putinta.

    Mai pun un link unde puteti vedea cum am ajuns sa aleg aceasta masina:https://forum.softpedia.com/topic/10...tce-cu-easy-r/


    Am facut si cateva filmulete cu masina si locurile pe unde am fost:
    https://www.youtube.com/edit?o=U&video_id=JtctIgKNvZ8
    https://www.youtube.com/watch?v=zFJyPP_mGpw
    https://www.youtube.com/edit?o=U&video_id=wtCchOqKz8A
    https://www.youtube.com/edit?o=U&video_id=-l2qudGkwV4
    https://www.youtube.com/edit?o=U&video_id=-1Mh02nb9YY
    https://www.youtube.com/edit?o=U&video_id=27D3rYvbRi0
    Last edited by gabrieln1960; 16 December 2017, 15:28.

  • #2
    Modul eco. Bleah. Regret ca l-am activat . Dupa 105 km de la resetare am 5,3 consum si ciuciu forta pe când in regim normal am consum 5,6-5,7 mediu pe acelasi traseu si îmi permit sa le fac si cate o aroganta celor cu masini mai smechere ca Loganul... Deci o sa revin la regimul normal pentru ca altfel o sa mă plictisesc de motorul asta ..
    Last edited by 77sky; 17 December 2017, 23:13.

    Comment


    • #3
      Pentru gabrieln1960
      Felicitari, multumesc de postare, drumuri multe si fara probleme!

      Comment


      • #4
        Silica,
        Multumesc pentru urari, iti doresc si tie la fel.

        Mihai
        Nu-ti place Eco, nu-l folosesti. Il lasi dezactivat si gata, uiti de el. Mai neplacut e la S&S pentru ca trebuie sa-l opresti la fiecare pornire daca vrei sa nu-l folosesti. Am citit parca pe acest forum ca unii sunt deranjati de ledul aprins cand S&S e dezactivat, mai ales seara. Pe mine nu ma deranjeaza.
        Last edited by gabrieln1960; 16 December 2017, 16:48.

        Comment


        • #5
          Am vrut sa vad care e treaba cu modul asta Eco...dar e mai bine in normal....simti ca trage . Daca iti iei 0,9 tce si folosești Eco mai bine nu iti mai iei 0,9 si iti iei 1,0 sce si gata
          Last edited by 77sky; 17 December 2017, 23:14.

          Comment


          • #6
            Ei bine, sa fie clar pentru toata lumea, nu este un crossover. Este un Sandero imbunatatit care datorita pachetului estetic exterior, garzii la sol marite, cauciucurilor mai mari si suspensiei usor modificate da iluzia unui crossover.
            Poftim?
            https://en.wikipedia.org/wiki/Crossover_(automobile)

            Stepway este un crossover pentru că asta presupune această clasă.

            Comment


            • #7
              intrebare pentru cei impotriva butonului eco activat:
              La ce va este util in bucuresti demarajul 0-100 sub 11 secunde?
              daca ai nevoie de un sprint , apesi simplu pe buton , nu mai ai nevoie ....la fel apesi pe buton !?!?!?
              Last edited by Silica; 16 December 2017, 19:14.

              Comment


              • #8
                Nu pentru 0-100, refuz sa folosesc ECO, ci pentru felul in care se misca masina! Si pentru faptul ca nu am observat nici un fel de reducere a consumului!
                @ gabriel Spor la jurnal!

                Comment


                • #9
                  Deci, eu fac cam 35 pe zi din care cam 6 in oras...5,6-5,7 in regim normal si cu eco 5,3....deci cam aceeasi treaba la consum si in plus putere putina in eco....daca era cu 1 l mai putin mai ziceam....
                  Last edited by 77sky; 17 December 2017, 23:14.

                  Comment


                  • #10
                    Sa o luam pe rand:

                    @gecmc94
                    Nu te contrazic, daca crezi ca este crossover, atunci asa sa fie, pe mine nu ma incalzeste cu nimic incadrarea masinilor in clase. In 2009, la lansarea Stepway, chiar oficialii Dacia au afirmat ca nu e nici SUV, nici crossover. Daca intre timp s-au razgandit sau au mai adaugat ceva la ea nu am cunostinta.

                    @Silica
                    Uneori chiar este necesar un demaraj mai rapid si in acest caz butonul Eco activat este un handicap. Este valabil si pe sosea cand vrei sa faci o depasire mai din scurt si vrei sa folosesti cat mai mult din puterea masinii si demarajul este mult prea lent pentru asa ceva. Eu am mers cu Eco activat si la munte si in marea majoritate a situatiilor n-am avut probleme si nici n-am incurcat pe altii. Totusi nu recomand. Atunci inca faceam tot felul de incercari doar ca sa vad ce poate masina. Credeti-ma pe cuvant cand va spun nu doar ca poate, ci chiar o sa ramaneti extrem de surprinsi cat de mult poate. O singura data masina a dat semne ca nu mai vrea sa inainteze. Eram inainte de barajul de la lacul Bolboci si urma o curba stransa si cu mare diferenta de nivel la stanga (in genul celor de la Cheile Bicazului). Venea un camion din fata exact in curba si deoarece soseaua este foarte ingusta am franat. Eram in Eco si D parca in treapta a treia. Fiind in Eco cutia nu a schimbat a doua cum ar fi fost normal fara Eco si aproape ca m-am oprit desi calcam acceleratia. Tin minte ca am trecut in manual, am retrogradat cu doua impulsuri scurte, am dezactivat Eco si s-a dus ca din tun. N-as baga mana in foc dar cred ca si daca nu dezactivam Eco tot as fi iesit fara probleme din impas.

                    @DannyMC
                    Multumesc pentru urare. O sa incerc sa continui jurnalul in ambele locuri si sper sa va ofer o imagine cat mai putin subiectiva a ceea ce poate si ce nu poate aceasta masina, totul raportat la modul meu de a conduce.

                    @mihai
                    Am o rugaminte la tine, nu mai da citat la cel care a postat imediat inaintea ta pentru ca daca postezi imediat sub el se subintelege cui raspunzi. Multumesc pentru intelegere!

                    Si la final sa va mai spun inca un lucru pe care l-as fi dorit sa fie altfel. Este vorba de semnalizarea spate. Ori banda de semnalizare mi se pare a fi prea ingusta ori becul este cam anemic. Era bine daca era mai vizibila semnalizarea pe stopurile spate. in mod cert respecta toate normele legale dar vara este uneori greu sesizabila.
                    Last edited by gabrieln1960; 17 December 2017, 15:21.

                    Comment


                    • #11
                      Părerea mea e ca mai bine lăsau lămpile de la prima serie de Logan/Sandero 2

                      Comment


                      • #12
                        @gabriel
                        Salut contributia ta obiectiva(cat se poate), in cadrul acestui acest forum, in conditiile in care informatiile de la sursa sunt din ce in ce mai putine.
                        Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                        Comment


                        • #13
                          cu butonul ECO activat, orice apasare de acceleratie "mai vioaie " dezactiveaza lentoarea masinii.

                          Comment


                          • #14
                            Ca sa dezactivezi ECO trebuie sa duci pedala la fund! Nu e ceva ce-mi doresc sa fac zilnic in oras!

                            Comment


                            • #15
                              .

                              Ia încearcă sa apesi iar Eco sa vezi ce se întâmplă.
                              Last edited by 77sky; 17 December 2017, 23:14.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google