Buna ziua,
Astazi se implinesc fix sase luni de cand am intrat in posesesia noului meu autoturism marca Dacia, un Sandero Stepway 2 0,9 TCe cu Easy-R. Cu aceasta ocazie am decis sa clonez jurnalul deschis pe un alt forum.
Cei eventual interesati de peripetiile lui Sanderica in aceste prime sase luni de viata pot citi jurnalul accesand urmatorul link: https://forum.softpedia.com/topic/10.../page__st__270
Jurnalul de aici il voi incepe cu raspunsul pe care l-am dat unui user interesat de impresia mea despre masina dupa sase luni de utilizare.
Conduc alternativ si un Logan 1,5 DCi vechi de 7 ani si comparatiile le fac numai cu aceasta masina si nu cu altele, fie Dacii, fie alta marca.
"Impresia este una favorabila. Chiar daca este aceeasi masina din punct de vedere al platformei tehnice, este totusi superioara din toate punctele de vedere variantelor anterioare. In cele sase luni scurse de la achizitionare am facut aproape 5.000 km in toate conditiile de trafic si nu am intampinat probleme, comportamentul fiind ireprosabil tinand cont de clasa si motorizare.
Motorul si habitaclul sunt insonorizate mai bine, calitatea materialelor din interior este de asemenea mai buna, scaunele sunt mai confortabile, usile se inchid cu un sunet placut, ergonomia butoanelor de bord incepe sa fie cum trebuie. Ce nu-mi place? Modul primitiv de reglare a scaunului soferului pe verticala, acea rozeta de reglare a spatarului scaunului si lampa de iluminare interioara.
Sevodirectia este hidraulica cu pompa electrica si asistenta variabila in functie de viteza (GEPDA). Masina este relativ scurta, se manevreaza extrem de usor iar senzorii de parcare spate si camera de mers inapoi reprezinta o combinatie perfecta. Camera de mers inapoi nu arata insa si traiectoria. Despre MediaNav nu am sa spun decat ca este intuitiv si se navigheaza foarte usor prin el.
Aerul automat l-am considerat initial un moft dar mi-am schimbat repede parerea. Este adevarat ca nu este prea modern dar stiu ca se pune inca pe Clio si merge brici.
Asistenta la plecarea de pe loc in rampa isi face treaba si cu fata si cu spatele. S&S nu-mi prea place pentru ca la o franare un pic mai energica se opreste motorul. La franarea lina e OK pentru ca-l poti controla din intensitatea fortei cu care se apasa frana. De obicei nu-l dezactivez la pornire dar la prima oprire deranjanta il opresc. Eco il folosesc mai mereu in oras. De multe ori il uit si in afara. Consumul mediu 6,8%. Consumul extraurban 6% si consumul urban este acum pe la 9% dar nu este relevant din cauza modului in care folosesc masina in oras.
Garda la sol este mai mare, cauciucurile sunt de 205/55 R16 si nu am avut probleme la trecerea peste unele obstacole aparute pe drum si nici la parcarea in fata unor borduri inalte. O poti cocota extrem de usor pe borduri inalte in ciuda aprecierii unora ca o transmisie automata urca foarte greu sau chiar deloc pe o bordura. Nu este adevarat. Chiar daca (in cazuri exceptionale) vii frontal urca fara probleme si cu fata si cu spatele.
Plasticele exterioare dau impresia ca este un crossover. Ei bine, sa fie clar pentru toata lumea, nu este un crossover. Este un Sandero imbunatatit care datorita pachetului estetic exterior, garzii la sol marite, cauciucurilor mai mari si suspensiei usor modificate da iluzia unui crossover.
Insa cel mai mare plus legat de usurinta conducerii este clar legat de Easy-R. Cu toate ca este doar o pilotata, cine nu a mers niciodata inainte cu o automata clasica, un dublu ambreiaj sau un CVT, negresit o sa fie incantat de transmisie. Trebuie doar sa te obisnuiesti cu plecarea un pic greoaie de pe loc si cu micile intarzieri resimtite la schimbarea treptelor. Daca insa o sa-ti aduci aminte ca pretul este cam de trei - patru ori mai mic decat la celelalte transmisii o sa uiti complet de neplaceri. O masina Sandero cu Easy-R este din start destinata unui sofer care are un stil de condus lejer, relaxat, neagresiv si prudent. Totusi, daca tii neaparat, poti picura si un strop de adrenalina in reteta folosind modul Manual. Aici dispar toate micile neplaceri legate de intarzierile la schimbarea treptelor. Singurul mare semn de intrebare este legat de fiabilitate. Pe forumul monomarca o sa vezi despre ce este vorba. Eu nu am avut niciun fel de nemultumire pana acum legata de aceasta transmisie.
Desi in Romania Sandero nu este prea popular, ma gandesc ca nu degeaba masinuta are succes in Europa fiind cea mai vanduta Dacie. Recunosc ca nici mie nu mi-ar fi trecut prin minte ca o sa-mi iau una, eram chitit pe un 301 sau un C-Elysee. Din intamplare am vazut una nou-nouta in parcare si mi-a ramas gandul la ea. Dupa ce am vazut-o si in show-room impreuna cu familia, alegerea a fost clara si pot sa-ti spun ca nu regret nicio secunda ca am luat-o.
Concluzia mea dupa 6 luni este ca daca la inceput am considerat ca am luat un low cost, acum sunt convins ca am facut un smart-buy."
Cei care doresc informatii suplimentare si doresc un dialog civilizat sunt bine-veniti si voi incerca sa le raspund cat mai putin subiectiv cu putinta.
Mai pun un link unde puteti vedea cum am ajuns sa aleg aceasta masina:https://forum.softpedia.com/topic/10...tce-cu-easy-r/
Am facut si cateva filmulete cu masina si locurile pe unde am fost:
https://www.youtube.com/edit?o=U&video_id=JtctIgKNvZ8
https://www.youtube.com/watch?v=zFJyPP_mGpw
https://www.youtube.com/edit?o=U&video_id=wtCchOqKz8A
https://www.youtube.com/edit?o=U&video_id=-l2qudGkwV4
https://www.youtube.com/edit?o=U&video_id=-1Mh02nb9YY
https://www.youtube.com/edit?o=U&video_id=27D3rYvbRi0
Astazi se implinesc fix sase luni de cand am intrat in posesesia noului meu autoturism marca Dacia, un Sandero Stepway 2 0,9 TCe cu Easy-R. Cu aceasta ocazie am decis sa clonez jurnalul deschis pe un alt forum.
Cei eventual interesati de peripetiile lui Sanderica in aceste prime sase luni de viata pot citi jurnalul accesand urmatorul link: https://forum.softpedia.com/topic/10.../page__st__270
Jurnalul de aici il voi incepe cu raspunsul pe care l-am dat unui user interesat de impresia mea despre masina dupa sase luni de utilizare.
Conduc alternativ si un Logan 1,5 DCi vechi de 7 ani si comparatiile le fac numai cu aceasta masina si nu cu altele, fie Dacii, fie alta marca.
"Impresia este una favorabila. Chiar daca este aceeasi masina din punct de vedere al platformei tehnice, este totusi superioara din toate punctele de vedere variantelor anterioare. In cele sase luni scurse de la achizitionare am facut aproape 5.000 km in toate conditiile de trafic si nu am intampinat probleme, comportamentul fiind ireprosabil tinand cont de clasa si motorizare.
Motorul si habitaclul sunt insonorizate mai bine, calitatea materialelor din interior este de asemenea mai buna, scaunele sunt mai confortabile, usile se inchid cu un sunet placut, ergonomia butoanelor de bord incepe sa fie cum trebuie. Ce nu-mi place? Modul primitiv de reglare a scaunului soferului pe verticala, acea rozeta de reglare a spatarului scaunului si lampa de iluminare interioara.
Sevodirectia este hidraulica cu pompa electrica si asistenta variabila in functie de viteza (GEPDA). Masina este relativ scurta, se manevreaza extrem de usor iar senzorii de parcare spate si camera de mers inapoi reprezinta o combinatie perfecta. Camera de mers inapoi nu arata insa si traiectoria. Despre MediaNav nu am sa spun decat ca este intuitiv si se navigheaza foarte usor prin el.
Aerul automat l-am considerat initial un moft dar mi-am schimbat repede parerea. Este adevarat ca nu este prea modern dar stiu ca se pune inca pe Clio si merge brici.
Asistenta la plecarea de pe loc in rampa isi face treaba si cu fata si cu spatele. S&S nu-mi prea place pentru ca la o franare un pic mai energica se opreste motorul. La franarea lina e OK pentru ca-l poti controla din intensitatea fortei cu care se apasa frana. De obicei nu-l dezactivez la pornire dar la prima oprire deranjanta il opresc. Eco il folosesc mai mereu in oras. De multe ori il uit si in afara. Consumul mediu 6,8%. Consumul extraurban 6% si consumul urban este acum pe la 9% dar nu este relevant din cauza modului in care folosesc masina in oras.
Garda la sol este mai mare, cauciucurile sunt de 205/55 R16 si nu am avut probleme la trecerea peste unele obstacole aparute pe drum si nici la parcarea in fata unor borduri inalte. O poti cocota extrem de usor pe borduri inalte in ciuda aprecierii unora ca o transmisie automata urca foarte greu sau chiar deloc pe o bordura. Nu este adevarat. Chiar daca (in cazuri exceptionale) vii frontal urca fara probleme si cu fata si cu spatele.
Plasticele exterioare dau impresia ca este un crossover. Ei bine, sa fie clar pentru toata lumea, nu este un crossover. Este un Sandero imbunatatit care datorita pachetului estetic exterior, garzii la sol marite, cauciucurilor mai mari si suspensiei usor modificate da iluzia unui crossover.
Insa cel mai mare plus legat de usurinta conducerii este clar legat de Easy-R. Cu toate ca este doar o pilotata, cine nu a mers niciodata inainte cu o automata clasica, un dublu ambreiaj sau un CVT, negresit o sa fie incantat de transmisie. Trebuie doar sa te obisnuiesti cu plecarea un pic greoaie de pe loc si cu micile intarzieri resimtite la schimbarea treptelor. Daca insa o sa-ti aduci aminte ca pretul este cam de trei - patru ori mai mic decat la celelalte transmisii o sa uiti complet de neplaceri. O masina Sandero cu Easy-R este din start destinata unui sofer care are un stil de condus lejer, relaxat, neagresiv si prudent. Totusi, daca tii neaparat, poti picura si un strop de adrenalina in reteta folosind modul Manual. Aici dispar toate micile neplaceri legate de intarzierile la schimbarea treptelor. Singurul mare semn de intrebare este legat de fiabilitate. Pe forumul monomarca o sa vezi despre ce este vorba. Eu nu am avut niciun fel de nemultumire pana acum legata de aceasta transmisie.
Desi in Romania Sandero nu este prea popular, ma gandesc ca nu degeaba masinuta are succes in Europa fiind cea mai vanduta Dacie. Recunosc ca nici mie nu mi-ar fi trecut prin minte ca o sa-mi iau una, eram chitit pe un 301 sau un C-Elysee. Din intamplare am vazut una nou-nouta in parcare si mi-a ramas gandul la ea. Dupa ce am vazut-o si in show-room impreuna cu familia, alegerea a fost clara si pot sa-ti spun ca nu regret nicio secunda ca am luat-o.
Concluzia mea dupa 6 luni este ca daca la inceput am considerat ca am luat un low cost, acum sunt convins ca am facut un smart-buy."
Cei care doresc informatii suplimentare si doresc un dialog civilizat sunt bine-veniti si voi incerca sa le raspund cat mai putin subiectiv cu putinta.
Mai pun un link unde puteti vedea cum am ajuns sa aleg aceasta masina:https://forum.softpedia.com/topic/10...tce-cu-easy-r/
Am facut si cateva filmulete cu masina si locurile pe unde am fost:
https://www.youtube.com/edit?o=U&video_id=JtctIgKNvZ8
https://www.youtube.com/watch?v=zFJyPP_mGpw
https://www.youtube.com/edit?o=U&video_id=wtCchOqKz8A
https://www.youtube.com/edit?o=U&video_id=-l2qudGkwV4
https://www.youtube.com/edit?o=U&video_id=-1Mh02nb9YY
https://www.youtube.com/edit?o=U&video_id=27D3rYvbRi0
Comment