My New Dacia Car - Sandero Stepway Prestige 2018 0.9Tce Easy-R

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • My New Dacia Car - Sandero Stepway Prestige 2018 0.9Tce Easy-R

    Salut,

    De o luna sunt fericitul posesor al masinii din titlu. Vin dupa un Logan Laureate 1.4 cu aer conditionat, din Decembrie 2006, dat la Rabla cu 70.000 km. Sunt un familist, "om normal" fara pretentii de pilot de curse, conduc neintrerupt din 1996, sofer de oras de 3-4 ori pe saptamana, dar mare amator de iesiri si concedii lungi si, cel mai important, constient de CE IMI PERMIT si CE CUMPAR. Loganul vechi, un fel de Prestige al acelor timpuri, ne-a servit ireprosabil, fiind ingrijit doar cu reviziile periodice si cu schimbat de distributie, baterie si placute de frana doar in ultimii 3 ani. Nimeni de pe aceasta Lume nu ar putea spera la mai mult de la o masina de 9.800 euro, cat m-a costat! Aveam 4 geamuri electrice si oglinzi incalzite pe Dacia in 2006, nu mai zic de servo si ABS, va dati seama!

    Cat timp am asteptat sosirea masinii noi, am citit si rascitit cu aviditate toate forumurile posibile si imposibile, asa ca doresc sa scriu despre experienta achizitionarii si despre noua bijuterie pe care o posed, incercand sa raspund pentru altii la toate intrebarile si nelinistile pe care si eu le-am avut inainte si dupa ce am dat comanda.

    1. Comanda si RABLA
    Intuiam urmarind presa, ca anul acesta RABLA va debuta mai devreme, asa ca la sfarsitul lui Februarie am ales un dealer micut, foarte vechi pe piata, din apropierea casei, la care m-am dus plin de avant si speranta dupa ce la AMG am fost primit cu lehamite. La AMG am intretinut masina 10 ani. Ei bine, la Simpotrans Colentina am simtit ca sunt la fel de important pentru ei, cat ar fi cineva care vrea o flota intreaga.
    Stiam exact ce doresc. Vazusem masina si citisem suficient pentru a intelege ca sigur era ce aveam nevoie in acest stadiu al vietii, dupa ce Loganul a "crescut si a calatorit" cu brio o familie cu un baietel, pana la varsta de 11 ani.
    Am stabilit ca vreau Sandero Stepway Prestige, Blue Azurite, Easy-R si clima cu navigatie (standard la Prestige atunci), am adaugat doar cotiera si camera video de spate. Am dat comanda si am platit in jur de 2.000 lei. Termen de livrare: prima saptamana din Mai.
    Din start, dealer-ul mi-a spus ca in afara de discount-ul Dacia de 500 euro, nu imi poate oferi nimic in plus.
    Cu aceeasi ocazie am stabilit si tot ce trebuie sa aduc pentru dosarul Rabla pentru a fi pregatit la timp pentru cand porneste programul. Singurul lucru in plus fata de cerintele standard a fost ca a trebuit sa obtin o Adeverinta cu domiciliile anterioare de la Evidenta populatiei pentru ca adresa din Talon nu mai corespundea. A fost cosmar, a trebuit sa platesc taxa de 1 leu la Posta romana unde am stat la coada 38 de minute. Pentru 1 leu, da!!!
    La Comanda, pretul final a fost de 12.555 euro cu tot ce am enumerat plus Garantie extinsa pana la 5 ani si Pachetul legislativ obligatoriu (covorase, trusa, stingator si triunghiuri), fara discount-ul de 500 euro.
    In final, pretul total platit a fost de 9.883 euro. S-au scazut Rabla, Garantia extinsa si Discount-ul Dacia. Asa, practic, pentru Loganul vechi am obtinut 2.078 euro. Eu asa gandesc! Zic ca mai mult decat onorabil luand in considerare vechimea si lipsa altor batai de cap implicate de o eventuala vanzare a Logan-ului pe piata libera.
    Dosarul a fost aprobat din prima zi de pornire a programului. Dupa 3 saptamani am dus masina la dealer pentru casare (am tras de timp cat am putut pentru ca dupa aprobarea dosarului ai la dispozitie 30 zile pentru a radia masina).
    Radierea la Taxe si impozite si in Pipera mi-a luat fix 6 ore cu tot cu drumul din Gara Obor in Pipera si apoi imediat la dealer in Colentina. Completat dosarele si actele atat pentru Primarie, cat si pentru Politie, la Xerox-ul de langa Taxe si impozite: 15 lei.

    2. Asteptarea
    A fost luuungaaa... ca o zi de post si mult peste. Sfaturi ca sa va tina de cald: forumuri si YouTube la greu. Recenzii, pareri, probleme, solutii. Luat stick discret pentru MediaNav, ales si pus muzica dorita pe el. Transpus digital toate CD-urile din vechea masina... Cautat incarcator nou, suport de parbriz la fel, confectionat hartie cu numar de telefon pentru parbriz... si multe alte nimicuri cu care se ocupa omu' cand asteapta si asteapta si asteapta... Evident ca pe forumuri doar sectiunile MyRide sunt optimiste, restul... "ca stai sa vezi peste 1.000 km.", "conserva cu roti", "tabla de gratar", "automata my ass", "cu banii aia...", "e jale frate", "am ramas cu volanu' in mana...", sunt convins ca sigur cunoasteti modelul.

    3. Masina
    Pe 3 Mai (termen respectat) aflu ca a iesit din fabricatie si urmeaza drumul catre dealer. CRUNT!!! Nimeni nu mai dadea nici un amanunt, dealer-ul mucles, Dacia asistenta mucles. Dureaza transportul, nu stim exact, depinde de transportator s.m.a. De unde! Fitza, ca sa faca surpriza clientului! Dupa WE, Marti dimineata telefon de la dealer: domnule Toader va asteptam dupa ora 10.00 sa ridicati masina, toate accesoriile sunt deja montate, iar masina e pregatita. Eram in drum spre birou. Dau telefon si ii pup din mers. -Azi ma cautati in parcare... si la noapte!
    Plata finala o facusem cu o saptamana inainte. La livrare 150 lei inmatricularea provizorie si numerele rosii valabile 90 de zile din start.
    Semnaturi... proceduri... cafea si tigara cu dealer-ul... predare-primire... urcat la volan si iesit pe poarta direct in trafic. PRIMA DATA LA VOLANUL UNEI MASINI CU AUTOMATA, SAU, MA ROG, ROBOTIZATA, SECVENTIALA!

    4. Inmatricularea si asigurarile
    Imi facusem programare in Pipera pentru 30 Mai ca sa fiu sigur, dar imediat dupa ce a venit CIV (adica la o saptamana dupa livrare) am fost si la Primarie si la Politie in aceeasi zi. A durat in total fix atat cat la radiere. Am luat numerele noi la rand fiindca initialele noastre, in familie, nu se potrivesc frumos neam.
    Pentru cei care se sperie de procedurile necesare la radiere si inmatriculare, la fel cum faceam si eu, vreau sa-i asigur ca urmand exact informatiile de pe site-urile oficiale ale institutiilor respective, nu au cum sa dea gres. Pana la urma nu e nimic complicat. Statul la ghiseu e neplacut, dar peste tot acum e bine ca au bonuri de ordine, macar iti faci o idee cat timp vei pierde. Si pana la urma o faci o data la cativa ani.
    Mare surpriza placuta am avut la asigurari. Am optat pentru oferta facuta de dealer la Alliantz. Full Casco 246 euro pe an in patru rate, iar RCA-ul pe un an cu clasa B8 311 lei. Poftim!? Alliantz!? Da, da!!!

    Imi era teama ca dupa 22 de ani de "invartit facaletul in mamaliga" voi avea gesturi din acelea de apucat, reflexe cu piciorul stang, cu mana dreapta... nimic! Din prima secunda am simtit masina ca fiind deja parte din mine. Tranzitia a fost instantanee si cat se poate de naturala. Fata de ce avusesem, este o minune. Imediat am "simtit-o", am inteles-o si am adoptat-o. Placerea in trafic crestea din ce in ce mai mult si am decis ca eu, astazi nu ma mai dau jos din ea. M-am dus la birou sa-i fac surpriza sotiei, am chemat-o jos sa ma ajute la "niste dosare", am imbarcat-o si am plecat prin oras de nebuni la ora 13.00. Am umblat 3 ore alan'dala prin oras, nu ma mai saturam, nu-mi venea sa cred cat m-am putut chinui cu Loganul vechi, cat de silentioasa e asta noua, cum nu se aude clima, cum piuie ca alea straine, cum miroase... a nou si cat de usor mergea, frate!

    Insa nimic din toate briz-bizurile nu a mai contat cand am prins cale libera si am "calcat-o". Mai aveam putin si im dadeau lacrimile. Atatia ani de chin in depasiri, atatia ani de frustrari cu "putoarea" aia de Logan 1.4... Se infige motorasul asta de 0,9 Turbo de nu'i adevarat si mai mult, toti pasagerii pe care i-am avut pana acum, au zis ca si senzatia lor este super misto la "infigere", "nu ca la altele". Eu, sofer de Logan, nu prea stiam cum e "la altele".

    Cam atat despre senzatii. V-ati facut o idee!

    Am deja 1050 km. facuti jumatate in oras, jumatate in afara pe DN si A3. Nu ma uit inca la consum pentru ca important pentru mine acum este sa o uzez in toate situatiile de trafic si pe toate tipurile de drumuri pentru "a o invata cu viata reala". Pe bord imi arata consum mediu in conditiile expuse de 8,5%. Inca putin si o sa fiu atent si la consumul instantaneu, dar o mai las, e inca tanara fecioara.

    WE trecut am fost pana la Ramnicu Valcea. Cunoasteti sigur Dealul negru si ce avem pe acolo! Ei bine, toate acele de par in rampe abrupte au fost abordate impecabil si cu mare forta in automat, fara sa simt nevoia de a intra in manual. Rampele abrupte care iti permit depasirea masinilor incete mi-au produs o satisfactie incredibila. Masina asta o simti de doua ori mai puternica decat Loganul de 1.4. Singurele momente in care simti nevoia trecerii in manual este la frana de motor din coborari. Atunci chiar simti ca esti mult mai bine intr-o treapta inferioara pe care o fortezi tu.

    Si acum sa vorbim si despre altele:
    -Start&Stop e o mizerie, dupa gustul si stilul meu de conducere. Iti da o senzatie de nesiguranta, cum ca nu ai fi stapan pe masina. Poate, daca insisti, te obisnuiesti. Eu simt ca nu il vreau.
    -modul de functionare ECO nu l-am probat inca niciodata
    -nu am probat inca nici schimbarea manuala a vitezelor. Intai sa o stapanesc si sa o simt pe deplin a mea si apoi. Ma gandesc ca la deal si vale o sa am ocazia.
    -un bec in plus in habitaclu n'ar fi fost o asa mare deviere de la planul de cost
    -un maner mai pentru gagici asa, n-ar fi stricat la inchiderea haionului, cum nu ar fi stricat nici butonul de deschidere cu o forma de care sa poti apuca, cum aveam la Loganul vechi
    -Cruise Control e o poezie, la fel limitatorul de viteza
    -dupa 11 ani de claxon pe maneta, de cate ori am simtit nevoia sa-l folosesc, nu am nimerit volanul. Stiu, stiu... nu tre' sa ziceti!
    -bordul luminat alb arata genial
    -mi se pare ca frana este cam dura, mai ales in ultima parte a distantei de franare. Nu stiu ce sa zic, poate se mai lasa
    -MediaNav-ul este acolo cand trebuie, raspunde foarte bine si este usor accesibil, iar butoanele pe volan sunt boierie curata
    -priza in spate este aur curat pentru posesorii de copii, la fel si suportul de sticle de acolo
    -desi par foarte confortabile fata de Logan, am o vaga senzatie ca scaunele vor fi incomode la drum lung. Voi vedea in vara la drumul catre Baia Mare, la socri
    -clima... e clima, dar imi place ca e silentioasa si ca schimbarea directiei de suflu a aerului se face automat nu mecanic la apasarea pe butoane. Imi plac si luminile butoanelor. Seara se vede clima parca esti in avion
    -geamurile cu tenta de culoare arata genial.

    Am mai pus pe ea accesorii de origine:
    -aparatoare de noroi fata-spate
    -paravanturi fata
    -aparatoare usi fata-spate
    -praguri usi fata
    -prag portbagaj montat pe bara spate

    Intai de toate: se integreaza perfect si sporesc enorm aspectul frumos sportiv al masinii. Aparatoarele de noroi vin "turnate" si nu trebuie sa explic utilitatea lor si arata muuult mai bine decat in poza de pe site-ul Dacia. Paravanturile sunt foarte discrete si solide, iar avantajul de a le avea apare cand vrei sa ti geamurile usor coborate cand ploua sau la viteza mai mare. Aerisirea se face super ok, nu te ploua si nu te bate curentul in spate. Cel de-al treilea accesoriu care mi se pare foarte misto este acel prag de portbagaj. Pe langa faptul ca protejeaza bara la incarcarea portbagajului, arata foarte-foarte bine (este de acolo).

    Sunt putin dezamagit de aparatoarele de usi. Sunt mult mai subtiri decat ma asteptam si nu protejeaza deloc la deschiderea portierei (sa nu se loveasca tabla). Cred ca sunt proiectate mai mult pentru aspect si pentru protectia la loviturile de pietricele si mizerie de pe drum.
    Cat priveste pragurile interioare de usi, astea stiam clar ca sunt doar fitza inca de la inceput. Arata bine, dar nu imi plac ca sunt facute dintr-un plastic lucios, care se zgarie foarte repede. Daca ar fi fost din acelasi material cu celelate protectii, ar fi fost ok. Si sa fi fost mate asa cum arata pe site, nu lucioase.

    Toate au fost comandate la dealer si montate inainte de receptia masinii. Costul total, cu tot cu manopera de montaj: 1.000 lei.

    Sper ca v-a facut si voua aceeasi placere cand ati citit, asa cum mi-a facut mie scriind... si conducand aceasta masina Dacia.
    Attached Files

  • #2
    Felicitari! Numai drumuri bune si fara opriri cu surprize!
    Cred ca ati fi facut cariera ca scriitor ... sau chiar sunteti!

    Comment


    • #3
      Foarte faina descrierea! S-o stapanesti sanatos si s-o alergi multi kilometri!

      Comment


      • #4
        Nu am stat sa citesc tot )) ...frumoasa masina!

        Comment


        • #5
          Faina masina. Sa o conduci sanatos !
          Logan GPL 1.4

          Comment


          • #6
            Felicitari pentru achizitie! E o masina foarte frumoasa!

            PS: Mi-a placut naratiunea!

            Comment


            • #7
              S-o stapanesti sanatos si s-o alergi multi kilometri!
              Niciodata nu te certa cu un idiotu.Te aduce la nivelul lui si te bate prin experienta!!!

              Comment


              • #8
                S-o stapanesti sanatos! Arata foarte bine.

                Comment


                • #9
                  Multumesc tuturor pentru aprecieri si urari.
                  Drumuri linistite si masini de incredere!

                  Comment


                  • #10
                    Felicitari! Tot la simpotrans am dat si eu comanda la jumatatea lui martie.
                    "Din start, dealer-ul mi-a spus ca in afara de discount-ul Dacia de 500 euro, nu imi poate oferi nimic in plus."
                    Buni si cei 500 de euro, mie nu mi i-au dat Poate era o oferta valabila in februarie sau poate era pt ca era o versiune de top. Eu am luat un SL Plus 0,9 gpl.
                    In schimb am primit "manopera gratuita la revizii" doar la ei si cu consumabilele lor.
                    La cat mai multi kilometri!

                    later edit: inteleg ca cei 500 euro sunt pentru ca ai renuntat la intretinerea gratuita?
                    Last edited by iatagan; 25 October 2018, 12:24.

                    Comment


                    • #11
                      -bordul luminat alb arata genial

                      Bordul este luminat alb? Nu portocaliu?

                      Comment


                      • #12
                        Salut, da, bordul este iluminat alb pe fundal negru. Noaptea intreg panoul frontal de sus in jos si de la dreapta la stanga arata asa cum trebuie... ca in avion

                        Ca si update, pentru ceilalti interesati, dupa un an si 3 luni de folosire sunt in continuare foarte multumit si incantat de ea.
                        Mi-au aparut si mie din pacate tramurarile la pornirea la rece, dar timid fix inainte de prima revizie. Am semnalat in service si mi s-a facut si update-ul soft pentru "asa-zisa rezolvare" a problemei. Sa vedem si la iarna cum o sa fie. Tremuratul a aparut cam pe la 5.000 km.
                        Nu uitati ca masina este cu easy-R, doar la astea se manifesta aceasta problema arhi-cunoscuta deja.

                        Cel mai enervant lucru din viata unui sofer de masina noua este START-STOP. Punct! Nu exista ceva mai enervant! Parerea mea!
                        Am prins o Valea Prahovei anul asta venind din Maramures si mi-a fost o mila extraordinara de masina. Lasasem SS pornit special, ca am zis ca atatia km. de bara la bara ar fi ok. Mi-a plans sufletul in mine pana in final l-am dezactivat, lucru pe care il fac oricum deja din instinct la fiecare pornire.

                        Inca nu se aude nici un scartait inauntru, la drum sau la hartoape.

                        12.000 km. la bord
                        Last edited by 77sky; 30 July 2019, 18:08.

                        Comment


                        • #13
                          Iluminarea alba pe fond negru a bordului pare foarte interesanta. Inteleg ca asa a venit masina din fabrica, oare asa vin toate acum? Sau a fost vreo editie limitata? In pozele de prezentare de pe site-ul Dacia apare parca tot pe portocaliu... de fapt si in pozele tale parca martorii sunt tot portocalii..

                          Comment

                          Working...
                          X
                          Anulare DPF
                          Politica de Securitate Google